Alles dat geplaatst werd door Ondernemeneer
-
Brexit verlies klanten VK
Hoor binnen mijn netwerk dat klanten in het VK inderdaad de papieren niet op orde hebben. Ze wisten al dat het eraan zat te komen, maar toch wist niemand in welke vorm en blijkt bestellen of leveren de afgelopen weken onmogelijk door de administratieve rompslomp. Veel orders zijn geannuleerd met de opmerking dat het zeker 2 maanden gaat duren. Weet niet of het nuttig is, maar dit gaat om metaalonderdelen en orders van 200 tot (ongeveer)10.000 kg
-
Bel-me-Niet wordt strikter > het einde van cold calling?
Krijg afgelopen jaar ook ontzettend veel telefoontjes van energie en telecom aanbieders. Je kan de wet wel strenger maken, maar gaat uiteindelijk meer om de handhaving. Ik sta bijvoorbeeld al in het bel-me-niet register, maar wordt wekelijks meer dan 10x gebeld door diverse nummers. Weleens de moeite genomen om nummers te melden, maar de nummers en 'partijen' zijn wisselend. Ook is het melden van een nummer erg omslachtig. Vaak moet je het met de betreffende partij zelf regelen door het sturen van een klacht of brief. Resume: Er zou eens moeten worden gekeken naar de handhaving van het register in plaats van het strenger maken van regels die vervolgens ook niet worden gehandhaafd.
- Petitie eHerkenning gratis voor kleine ondernemers
- Starten als zelfstandig boekhouder
-
Okselpads [hoe doelgroep vergroten/bereiken dmv online verkoop?]
Denk dat het met deze vraagstelling nuttig kan zijn om de doelgroepen duidelijker te formuleren en hier onderzoek naar te doen. Kijken waar de grootste behoefte licht en wellicht zijn het meerdere doelgroepen. Verder is Bol.com nuttig, maar waarom geen Google (organisch en Google Ads), waarmee je eigen website verkeer genereert.
-
Advies nodig met betrekking op tegemoetkoming tweede lockdown
Heb er zelf ook nog altijd last van.. 95% omzetverlies sinds maart, maar heb geen vaste lasten en het enige personeel van de BV. Daarbij verdien ik ongeveer het minimum inkomen, waardoor ik geen enkele regeling ontvang. Ongelofelijk dat dit bij andere sectoren in een handomdraai wordt uitgedeeld.
-
De door mij geclaimde domeinnaam is al in gebruik, wat kan ik doen?
Vindt zelf exclusief-groen.nl helemaal geen gek idee. Maar je begint wel een bedrijf met de wetenschap dat er al iemand anders met deze merk- en handelsnaam actief is. Lijkt mij merktechnisch geen sterke start. Mocht je hier geen probleem van maken is dit een prima 'gratis' tip toch. Zoekmachine technisch heb je er wel direct een concurrent bij op de eigen bedrijfsnaam. Je wordt verder niet 'slechter' gevonden, vanwege het streepje.
-
Als bedrijf omgaan met controverses?
Denk dat je dit soort discussies vooral persoonlijk moet houden. Zakelijk boek je hier weinig winst mee en kan je jezelf enkel in de voet schieten. Het enige wat ik mij marketingtechnisch kan voorstellen is dat je deze onderwerpen met humor benaderd en ze op de hak neemt, maar dat er niet naar voren komt welke kan je (persoonlijk) kiest.
-
Vraag over alcohol verkoop (start-up)
Yes en anders zelfs even contact opnemen met één van deze twee personen via HL. Dit zijn de meest recente volgens mij:
-
Advertentie budget opening winkel
Helemaal afhankelijk van de doelstellingen, product en doelgroep. Lokale winkels en webwinkels zullen twee geheel verschillende strategieën hebben. Uitgaande van een lokale winkel zou ik voor de basis uitgaan van: Facebook targetting op de stad of zelfs omliggende wijken (online) Flyers in de omliggende wijken (offline) Lokale krant (wellicht een persbericht of starterskorting, hiervoor zou ik even bellen met de redactie). Wellicht reclameborden / sandwichborden langs de weg (offline) Budget is lastig, maar moet met de bovenstaande lijst binnen de berken blijven.
- Sterke drank verkopen aan consument op eigen site.
-
Facturen maken
Wat Hans zegt, maar even een stapje terug. Je kiest vaak maar één keer voor een boekhoudprogramma. Weet even niet hoe hard de webshop gaat lopen, maar wellicht is het handig om direct al te kiezen voor boekhoudsoftware dat wel een koppeling heeft met de shop. Voorkom je veel handmatige acties in de toekomst. Bedoel hier natuurlijk niks mee, maar hoop dat je erover hebt nagedacht ;)
- Betaling van een hobbyist
- Google Reviews laat smaad en laster toe.
-
Klant komt producten niet ophalen
Snap eigenlijk niet helemaal waarom je het product zelf niet verstuurd. Ben je van alles af en desnoods breng je de verzendkosten nog in rekening. Wanneer je verkoop op deze manier aanbiedt loop je natuurlijk een risico, zoals een stomerij die nooit weet wanneer een klant zijn broeken komt halen.
-
Ben jij klaar voor de nieuwe klimaatmaatregelen 2021?
Ondernemeneer reageerde op Mikky Vrolijk's topic in Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen [nationaal én internationaal]Volgens mij gaat het beter dan ooit.. dus ze is helemaal content.
- Advies eigen voedingssupplement
- Hobby naar onderneming voorraad + KVK
-
Ben jij klaar voor de nieuwe klimaatmaatregelen 2021?
Ondernemeneer reageerde op Mikky Vrolijk's topic in Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen [nationaal én internationaal]Dit zijn leuke doelen, maar misschien passender in een tijd waarin bedrijven niet hoeven te bezuinigen. Misschien dat Europa dit naar 2022 kan verschuiven.
-
Hoe ons YouTube kanaal vrouwvriendelijker maken?
Is wel echt een hele duidelijke doelgroep met 2 statistieken vol op de 100%. Staan de gegevens niet gefilterd op een video met 3 weergaven? Even wat ideeën.. Wellicht wat (vrouwelijk) aansprekende thumbnails toevoegen aan de video's. Video's delen op platformen met vrouwen en eventueel zelfs bestaande vrouwelijke klanten betrekken/interviewen voor op jullie kanaal.
-
Lage conversie, wel bezoekers
Website doet stijlvol en gebruiksvriendelijk aan. Lettertype Ik zou het lettertype groter maken (minimaal 16), betaalmogelijkheden groter en prominenter tonen. Betaalmogelijkheden Betaalmogelijkheden groter en prominenter tonen. Je lijkt in de eerste stappen enkel met unieke betaalmogelijkheden te kunnen betalen, terwijl alle gebruikelijke betaalmiddelen ook mogelijk zijn. Reviews / Keurmerken Verder zou je kunnen werken met reviews en keurmerken. Internationaal gezien wellicht Trustpilot (wel duur). Wellicht dat de Feedback Company een voordeligere keus is. Kwaliteit van verkeer Een andere minstens zo belangrijke factor voor het conversiepercentage is de kwaliteit van jouw verkeer. Je kan duizenden bezoekers ontvangen, maar als deze eigenlijk niet geïnteresseerd zijn in jouw producten zal het percentage opmerkelijk laag zijn. Doelgroep specificeren en gerichter targetteen kan een enorme impact hebben op jouw conversie. Op basis van vermoedens en ervaring.. schat ik dat jouw doelgroep goed te bereiken is via Instagram, Pinterest, Facebook en natuurlijk Google Ads. Probeer zo specifiek mogelijk te targetten.
- Welke webshop provider adviseren jullie mij?
-
Wel traffic maar geen verkopen
Zou eerst aan de betrouwbaarheid werken. Zal de conversie ook verhogen ;) Gaat om de punten van Rik. Er zijn echt honderden pagina's over het inrichten van een goede webshop. Hier een voorbeeld: https://www.ccvshop.nl/nieuws/hoe-maak-je-een-goede-homepage Vervolgens genereer je 'traffic', maar het kan zijn dat het niet specifiek genoeg is en dat jouw verkeer eigenlijk helemaal niet is geïnteresseerd in jouw product. Hiervoor zal je de campagnes doelgerichter / specifieker moeten maken.
-
Verhuur van (video)gameroom
Welkom ;) Leuk idee en gebeurd nog te weinig in Nederland. In het buitenland gebeurd dit veeeel meer. Mogelijk doordat Nederlanders meer in de mogelijkheid zijn om de faciliteiten voor zichzelf aan te schaffen. Hier zou je (markt)onderzoek naar kunnen doen. Je bent uiteraard niet de enige met het idee. Er zijn al complete platformen gemaakt, waarmee je de spellen kan aanbieden. Hier bijvoorbeeld van Blizzard: https://cafe.blizzard.com/home
- Inkomstenbelasting over winst uit VOF (buitenland)