Volgens mij is het wel goed om kleine yes momenten in te bouwen in je business, toch? Ik heb een stuk of 400 unit tests, en iedere keer dat die allemaal groen worden, ben ik toch ff blij :-)

[Mod edit: titel ververst na samenvoegen van nieuwe posts ]

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16442-ondernemers-met-kleine-yes-momenten/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

• 1
Kijk even naar je spellingchecker...

Da's geen spellingchecker, maar een realitychecker... ;)

Enneh...zullen we de yes-momenten zakelijk houden? Als idereen zijn prive-hoera-gebeuren hier ook bij gaat zetten kan het draadje net zo goed op slot.

• 1

Deze morgen een telefoontje van een investeerder die interesse heeft in mijn nieuwe product. Medio maart naar NL voor een nadere kennismaking, demo en pitch, tot nu toe 3 investeerders die serieus interesse hebben, spannend, heb er zin in. :)

• 1

Gisteren had ik 'goud' in mijn handen en tevens (weer een) wereldprimeur op Internet. Voor mijn klantenkring is dit een van de hoogtepunten van dit jaar en we hebben er een half jaar naar uitgekeken!

Via Citroen heb ik een partij van deze auto's gekocht:

CIT018914A17.jpg

Mijn gevoel bleek juist: vanochtend om 9:00 uur werd het laatste setje afgerekend (van de 45 sets die ik had). Nog nooit zo snel een partij uitverkocht. Gelukkig heb ik nog drie dozen (27 setjes) kunnen bemachtigen, dus de verkoop gaat weer gewoon verder.

En vanochtend om 8:44 nog een historisch moment: mijn 5000e order!

... doet leuke dingen op internet ...

• 1

Hoe oud (jong) moet je zijn om een innovatieve ondernemer te zijn? Ik ben erg trots op mijn moeder. 74 jaar al 30 jaar zelfstandig ondernemer, werkt nog full time. Ze heeft nu een filmpje op Youtube geplaatst om haar eigen therapie aan de man te brengen. How cool can you be?

Zie: http://www.youtube.com/watch?v=eAFBKtq2ez8 (mooie animatie van Linde Faas)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

• 1

Yes, net mijn nieuwe visitekaartje binnen, ben er erg blij mee. Ook erg tevreden over de drukker waar ik het heb laten doen. Aantal gespreken vooraf gehad voordat ik het definitieve ontwerp heb gestuurd. Ik kon altijd langs komen. Ze dachten goed met me mee, Geweldige service! De prijs was ook nog eens erg netjes.

bizcardAguaMundo.thumb.jpg.1dca9bd115409caa7c9e7eb81084b8cc.jpg

• 1

Van mij mag ie gerust staan hoor Frans. Mooi werk!

Mijn Yes moment gaat uit naar het feit dat ik maandag een deadline heb om mijn kladversie van mijn scriptie in te leveren en ik vannacht relaxt en stressloos ga slapen. Twee dagen voor de deadline heb ik nog een uur of drie werk aan dat ding!

Dat is wel eens anders geweest dus Yes ik heb zelfdiscipline ;D

Fiscalist in de maak

• 1

Net mondeling een opdracht bevestigd gekregen voor het aansluiten van 200 schermen in evenveel locaties (narrowcasting). Kan het nog niet echt helemaal bevatten.

Als ik ook een handtekening heb, en ik besef wat ik voor opdracht heb binnengehaald schreeuw ik het uit in het grote yes topic. Snap er nog even niks van.

• 1

mijn kleine yes moment was vrijdag avond, toen ik van 3 onafhankelijke mensen in amerika te horen kreeg dat ze heel graag mijn sierraden zouden willen kopen voor de prijs die ik er voor gaf (12 dollar all inclusief). dat heeft mij over de streep getrokken toch alles officieel te gaan maken en niet langer te blijven hangen in de ideeen.

• 1

Misschien niet een groot voobeeld van een 'yes' momentje.

Maar ik moet het even kwijt.

Gister heb ik als onervaren nietsnut (komische omschrijving van mezelf), na twee weken heel hard ploeteren mijn ondernemingsplan af. Ik heb hierbij alles alleen gedaan, zonder hulp of advies. Ik vind het best een mooie prestatie. Ook de naam, inschrijving KvK, logo ontwerp, leveranciers benaderen, marktonderzoek heb ik allemaal zelf gedaan in de afgelopen vier weken. Morgen laat ik mijn plan wel door iemand beoordelen op de correctheid. Ik ben namelijk best wel punctueel, want voordat ik mijn webshop online doe wil ik niet achteraf fouten ontdekken die een beginnend ondernemer fataal kunnen worden. Mijn concept is vrij uniek, en de markt is heel gunstig, bijna explosief, ondanks de crisis momenteel. ik heb zeer veel vertrouwen in mijn plan. Want met veel gesprekken met insiders ben ik alsmaar positiefer geworden. Volgens hun is dit een briljant idee, en een grote kans van slagen. Dit motiveerd mij meer en meer. Ik blijf wel sceptisch, want aan elk voordeel zit ook een nadeel. Ik blijf op mijn hoede. Maar voorals nog ziet mijn eerste fase al heel goed uit. Gister was dus even het 'YES' momentje.

Groetjes,

Een onervaren broekie.

• 1

Dat is zonde Ryan. Achja, tenminste wel gehaald he! Master in je zak dus! Zag je het aankomen? Meestal hoor je toch wel van je begeleider wat je ongeveer kan verwachten?

Bachelor pas. Nu ga ik pas beginnen met mijn master aan de uni. Het proces van begeleiding liep in mijn geval niet vlekkeloos. Mijn directe begeleidster uit school heeft een andere specialiteit en mijn stage bij een bedrijf verliep stroef.

Hoofdstuk afsluiten idd en doorgaan!

Fiscalist in de maak

• 1

Nu nog een klein YES moment, hopelijk binnenkort een groot YES moment. Het lijkt erop dat mensen eindelijk inzien dat er geen crisis is en dat de crisis alleen door de mensen zelf opgelost kan worden. Want oude klanten komen ineens terug en ik heb zelfs een aantal klussen waarbij het budget naar boven wordt bijgesteld.

Wie weet binnenkort dan toch weer extra mensen aannemen....

• 1

De eerste lading van 10.000 flyers binnen voor de promotie in Barcelona!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 1

YES! Yes! Yes! Het heeft even geduurd.... maar....

Eindelijk is onze narrowcasting pilot met Bart Smit en E-plaza begonnen. In de Bart Smit winkel in Breda en de E-plaza gamestore in Rotterdam draaien nu onze narrowcasting-schermpjes. HASBRO doet als Merk ook mee met de pilot met 2 aparte schermpjes in de Bart Smit winkel.

Idee is heel simpel, er draait een standaard slide-show en wanneer je een barcode van een game scant dan zie je direct de trailer op het schermpje komen!!!

Als de pilot succesvol blijkt te zijn komt er een heeeeeeeeeeeeele grote Yes! aan (voor mij is dit al een behoorlijke). Foto's:

10p6glj.jpg

2a98j91.jpg

397go.jpg

6nrpc9.jpg

Volgende week worden alle casings voorzien van stickers.

Mocht je in de buurt van een van de twee winkels komen, even naar binnen lopen en wat spellen scannen ;)

• 1

Vorige week het 5-jarige bestaan van mijn bedrijf gevierd. Gisteren mijn eerste echte 'eigen' produkt gelanceerd (instructievideos voor een softwarepakket waar ik reseller van ben) en de eerste bestellingen druppelen al binnen. Het heeft veel tijd en moeite gekost om die videos te realiseren, ben er toch al met al ruim een half jaar mee bezig geweest.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar