• 0

Google Chrome

Aanbevolen berichten

  • 0

Dan mag Google gelijk even registreren dat Chrome bij mij meteen vastliep.

Het lijkt net zo brak als die safari rommel van Apple.

 

Op een MAC is safari niet zo slecht, bijna net zo goed als firefox alleen hebben somige websites moeite met Firefox....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Het lijkt net zo brak als die safari rommel van Apple.

 

Grinnik, Chrome maakt gebruikt van 'webkit' (software framework) waar ook Safari op is gebaseerd. Zelfde code dus.

 

Aardige beta. Twee erg leuke puntjes: javascript engine die enorm rap is. En je kunt een link naar een website maken op je desktop of startmenu. Klik je deze open dan krijg je de site te zien zonder adresbalken e.d. Dus puur en alleen de site met als enige decoratie een titelbalk met als titel de naam van de site en als icoon de favicon van de site (die vast ook aan te passen is) Erg handig voor webbased toepassingen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nu al verliefd op deze browser.

 

Hij is lekker rap!

 

Na een paar vlugge tests heb ik de indruk dat websites niet hoeven worden aangepast.

Zoals hier al is gezegd ligt de basis bij webkit, net als bij Safari.

Werkte voorheen je website goed op Safari? Dan zal hij in Chrome ook goed werken lijkt me...

 

De opbouw van lange database sites gaat stapsgewijs, hierdoor heb je veel sneller iets in beeld.

IE7 wacht bijvoorbeeld eerst tot de hele pagina geladen is voor hij iets weergeeft.

En grote afbeeldingen laadt hij progressief in, waardoor je ook eerder al iets in beeld hebt.

Misschien verwoord ik het niet helemaal goed, maar kort samengevat "lekker vlot surfen".

Link naar reactie
  • 0

Google Chrome en WebKit houden zich behoorlijk aan de standaarden, dus er hoeven geen websites aangepast te worden. Alleen slechte websites die toch al aangepast moesten worden. Mijn eerste indruk is dat Chrome extreem snel laadt en een extreem snelle Javascript engine heeft. Ik mis ook m'n plug-ins als ontwikkelaar, maar verder is het nu al m'n favoriete browser. Echt vele malen sneller dan bijvoorbeeld Firefox. En de tabs nemen weinig ruimte in en technisch zit het goed in elkaar om te voorkomen dat je browser crasht.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben erg tevreden over. Gisteravond zat ik op de KPN website iets na te kijken en die doet het niet helemaal vlekkenloos (zie: http://zakelijk.kpn.com/business.htm). Daarom gelijk mijn websites nagekeken en dat gaat allemaal goed.

 

Fijne uitstraling (lekker clean) en over het algemeen lekker snel. Heel soms duurt het even iets langer. Als CRM pakket gebruik ik SugarCRM. In internet explorer kost dit héél veel van mijn computer. Firefox is al stukken beter, maar dit gaat ook erg lekker.

Chatteam, live chat contactcenter - www.chatteam.nl

4fence - internet & vormgeving - www.4fence.nl

Linkedin: http://www.linkedin.com/in/jhekke

Link naar reactie
  • 0

Ik heb last van de SEP bug (Symantec Endpoint Protection)

 

Chrome laadt geen enkele pagina. Bij het opstarten van Chrome krijg ik een foutmelding te zien (failed to initialize)

Dit is op een XP machine.

 

Voor mensen die hier ook last van hebben, hier een link naar een discussie topic waarin ook Google medewerkers meepraten en hopelijk snel met een oplossing komen: Google Discussiegroepen

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Topbrowser, hoop dat deze massaal gedownload gaat worden. Voor een designer zoals ik is het met name handig dat ze bovenin ruimte uitgespaard hebben. Dat geeft mij de mogelijkheid om websites langer/hoger te kunnen maken terwijl men niet hoeft te scrollen. Daarnaast is de browser redelijk snel moet ik zeggen en fijn dat iedere tab afzonder loopt. Dus loopt het vast bij 1 tab heof je niet de hele browser te sluiten.

 

Nu nog even wachten op de mac versie. :)

D. Dekkers

Profstart - www.profstart.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb Chrome nu een paar uur gebruikt. Ik zie weinig voordelen tov Firefox. Het 'kale' design is mooi, maar ik denk dat FF (en ook IE?) wel zo kaal te maken is. Of het sneller is zie ik ook niet zo.

 

Ik ben benieuwd of dat vele plugins van FF ondersteund (gaan) worden? Ik gebruik bijv Delicious, LinkedIn en Rescuetime plugins in FF.

 

Ik begrijp ook niet dat voor de bookmarks er niet een optie is om bijv Google Bookmarks te gebruiken? ???

 

De 'crash protection' tussen verschillende tabs werkt in FF ook. Zelden crasht FF omdat 1 tab moeilijk doet.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

AMSTERDAM - Het programma is nog geen 24 uur beschikbaar, of de eerste beveiligingsfout in de internetbrowser van Google is al gevonden. Het is namelijk mogelijk voor kwaadwillenden om een programma op de computer van een websitebezoeker te installeren.

 

Het is ten eerste mogelijk om de bezoeker te dwingen een bestand te downloaden. Als dit automatisch naar het bureaublad van een Windows-pc gebeurt, kan er een andere fout geëxploiteerd worden die ervoor zorgt dat een programma automatisch wordt gestart. In feite is het dus een combinatie van een fout in Chrome en een fout in Windows. Het kan in elk geval heel gevaarlijk zijn, omdat hiermee malware of virussen geïnstalleerd kunnen worden.

 

De fout is in het programma geslopen doordat Chrome gebruik maakt van WebKit 525.13. Dit is een stuk code die gebruikt wordt voor het presenteren van een website. Deze versie werd ook gebruikt in Apple's Safari, waarin dezelfde fout al voorkwam. Apple heeft het probleem inmiddels verholpen. Wanneer Google dit gaat doen, is nog onbekend.

 

De fout werd ontdekt door beveiligingsexpert Avi Raff. Hij produceerde ook een - onschuldig - voorbeeld. Chrome-gebruikers kunnen deze hier (er zou een werkend link moeten zijn maar hij gaat bij mij niet open dus heb ik het niet kunnen toevoegen) :-\ bekijken.

 

Een oplossing is een andere standaardmap voor downloads in te stellen.

 

Bron: Telegraaf.

 

 

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.