• 0

Hoe technologisch mobiel zijn HL leden?

Ik woon inmiddels al een poos in het buitenland en heb het gevoel dat het gebruik van mobiele telefoons behoorlijk rap aan het veranderen is in Nederland (http://www.echtmobiel.mobi/statistieken-mobiel-internet-gebruik/). Ik meen mij te herinneren dat enkele jaren terug er bijvoorbeeld vrijwel geen gebruik werd gemaakt van mobiel internet. De laatste maanden is mijn aandacht weer wat meer gericht op NL gericht en ik zie dat er meer en meer mobiel gebruik wordt gemaakt van internet.

 

Ik ben hierom erg geinteresseerd in antwoorden van HL leden op de volgende vragen:

 

1. Maak je wel eens gebruik van Internet via je telefoon?

 

Zo nee, dan houdt het hier op! Zo ja:

 

2. Hoe vaak per week gebruik je internet op je telefoon?

 

3. Welke applicaties gebruik je en welke websites bezoek je vooral?

 

4. Is het voornamelijk zakelijk gebruik, prive gebruik of beiden?

 

Alvast bedankt!

 

Snaphour - Online afspraken- en agendabeheer

ChillyOrange Web properties that get the job done - Unieke professionele website + CMS = 449 euro

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

1. Maak je wel eens gebruik van Internet via je telefoon?

Ja, dagelijks.

 

2. Hoe vaak per week gebruik je internet op je telefoon?

Constant e-mail, agenda synchronisatie etc. Daarnaast vaak ov9292 en voor andere adressen. Daarnaast kan ik alle lopende projecten volgen via internet.

 

3. Welke applicaties gebruik je en welke websites bezoek je vooral?

Blackberry heeft alles geïntegreerd. Daaraan toegevoegd: Twitter + Facebook.

 

4. Is het voornamelijk zakelijk gebruik, prive gebruik of beiden?

Zakelijk, prive vooral sms.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

We hebben een bugtracker draaien met alle projecten. (Mantis, open source) Dit is gewoon een webapplicatie. We gaan daar nu iets van een mini interface voor ontwikkelen om de projecten ook mobiel snel te kunnen managen.

 

We hebben nu dus zoiets:

http://www.9292ov.nl en we maken er iets van als: http://mobiel.9292ov.nl met dus alleen de meest essentiële features.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

1. Maak je wel eens gebruik van Internet via je telefoon?

Ja

2. Hoe vaak per week gebruik je internet op je telefoon?

Alle dagen meerdere malen per dag

3. Welke applicaties gebruik je en welke websites bezoek je vooral?

Vooral e-mail verkeer. Websites eigenlijk van alles wat uit Google komt rollen. Ik gebruik het dus echt om informatie te verzamelen

4. Is het voornamelijk zakelijk gebruik, prive gebruik of beiden?

Vooral zakelijk maar uiteraard kan ik het niet laten om soms eens prive te gebruiken.

 

Alvast bedankt!

 

Groeten,

Thomas

Link naar reactie
  • 1

 

1. Maak je wel eens gebruik van Internet via je telefoon?

Ja erg veel.

 

Zo nee, dan houdt het hier op! Zo ja:

 

2. Hoe vaak per week gebruik je internet op je telefoon?

Iedere dag meerdere uren.

 

3. Welke applicaties gebruik je en welke websites bezoek je vooral?

Ik gebruik de applicatie van nimbuzz.com, vind het geweldig. En zeer regelmatig google om van alles en nog wat op te zoeken. Verder bekijk ik een zelfgemaakte web-page waar ik de status van mijn narrowcasting-clients kan bekijken.

 

Heb een blackberry bold, dus ook altijd email bij de hand. Werkt geweldig op die dingen./

 

4. Is het voornamelijk zakelijk gebruik, prive gebruik of beiden?

Beide. Wel voor het overgrote deel zakelijk.

Link naar reactie
  • 0

1. Maak je wel eens gebruik van Internet via je telefoon?

Ja, te veel volgens mijn vriendin...

 

2. Hoe vaak per week gebruik je internet op je telefoon?

24/7

 

3. Welke applicaties gebruik je en welke websites bezoek je vooral?

Google (om info op te zoeken). Websites: higherlevel, PWnet, HRbase, Sprout en Nu.nl. Voor sport en sterrennieuws: telegraaf.nl.

 

4. Is het voornamelijk zakelijk gebruik, prive gebruik of beiden?

Ik heb een SE Xperia X1 en gebruik de telefoon zowel zakelijk als prive.

 

Ice76 - The Ice Cream Dealer

Rockin The World

www.ice76.com

Link naar reactie
  • 0

1. Maak je wel eens gebruik van Internet via je telefoon?

Ja

 

Zo nee, dan houdt het hier op! Zo ja:

 

2. Hoe vaak per week gebruik je internet op je telefoon?

Aantal uren per dag.

 

3. Welke applicaties gebruik je en welke websites bezoek je vooral?

E-mails ontvangen en versturen, internet gebruik via Opera, startpagina telegraaf.nl en veel gebruik google.

 

4. Is het voornamelijk zakelijk gebruik, prive gebruik of beiden?

Beiden, bellen en mailen zowel privé als zakelijk.

 

”De vraag is niet wat kennis kost, maar wat het oplevert”.

Link naar reactie
  • 0

1. Maak je wel eens gebruik van Internet via je telefoon?

 

Ja.

 

2. Hoe vaak per week gebruik je internet op je telefoon?

 

Twee keer per dag of zo.

 

3. Welke applicaties gebruik je

 

Tetris, Caissa chess, NOS journaal, Google maps, files (op de wegen), Telefoon, iPod, Agenda, Safari.

 

en welke websites bezoek je vooral?

 

Nova, Pauw en Witteman (om te kijken wat de gasten en onderwerpen zijn).

 

4. Is het voornamelijk zakelijk gebruik, prive gebruik of beiden?

 

Beide.

Link naar reactie
  • 0

1. Maak je wel eens gebruik van Internet via je telefoon?

- Ja, meestal om webmail te bekijken van niet mijn eigen mailbox (op en terrasje od zo).

 

2. Hoe vaak per week gebruik je internet op je telefoon?

- Niet zo heel vaak. Meestal is er een pc met internet voorhanden. Anders zit ik in de auto en ben ik aan het rijden. In mijn vrije tijd dus wel, maar dat heb ik niet zo veel ;)

Ik vind het op de telefoon teveel gepriegel, zit er aan te denken om zo'n minilaptop aan te schaffen en deze te koppelen aan mijn telefoon voor onderweg. Maarja meestal heb ik toch een pc voorhanden (ook bij de klanten) waarop ik terrecht kan als het moet.

 

3. Welke applicaties gebruik je en welke websites bezoek je vooral?

- OMA, is Oultook Mobile Acces. Live komen de e-mails binnen, de agenda en taken. Syncronisren hoeft niet. Als ik achter mijn laptop zit, rechstreeks verbonden met het netwerk en de Exchange server, weet mijn telefoon eerder dat ik een e-mail heb dan mijn outlook.

 

4. Is het voornamelijk zakelijk gebruik, prive gebruik of beiden?

- Zakelijk, heb geen priveleven ;).

 

Alvast bedankt!

- Graag gedaan

 

Link naar reactie
  • 0

 

1. Maak je wel eens gebruik van Internet via je telefoon?

 

Zo nee, dan houdt het hier op! Zo ja:

 

 

Is het wellicht niet veel interessanter om te weten waarom iemand GEEN gebruik maakt van mobiel internet? Ik weet natuurlijk niet wat je wilt met de uitkomst van jouw mini-onderzoek, maar als je weet waarom iemand geen gebruiker is, kun je wellicht een set argumenten en functies bedenken die de weerstand en negatieve overtuigingen van de niet-gebruikers kan omdraaien zodat de niet-gebruikers enthousiaste fans worden.

Link naar reactie
  • 0

 

1. Maak je wel eens gebruik van Internet via je telefoon?

 

Zo nee, dan houdt het hier op! Zo ja:

 

 

Is het wellicht niet veel interessanter om te weten waarom iemand GEEN gebruik maakt van mobiel internet? Ik weet natuurlijk niet wat je wilt met de uitkomst van jouw mini-onderzoek, maar als je weet waarom iemand geen gebruiker is, kun je wellicht een set argumenten en functies bedenken die de weerstand en negatieve overtuigingen van de niet-gebruikers kan omdraaien zodat de niet-gebruikers enthousiaste fans worden.

 

Hoewel een aardig idee; het proberen mensen te overtuigen om ergens gebruik van te gaan maken terwijl ze daar zelf (nog) niet het nut van in zien is mi zonde van de tijd en energie omdat het doogaans weinig te weeg brengt.

 

Dit onderzoek is voornamlijk bedoelt om een beeld te vormen hoe mensen hier op Higherlevel (en wellicht ondernemers in het algemeen) gebruikt maken van mobiel internet.

Snaphour - Online afspraken- en agendabeheer

ChillyOrange Web properties that get the job done - Unieke professionele website + CMS = 449 euro

Link naar reactie
  • 0

1. Ja

 

2. Hoevaak ik mijn mobiel internet gebruik is meestal afhankelijk van mijn werkzaamheden, de belangrijkste reden dat ik ermee begonnen ben is dat ik 's zomers vrij veel schilderwerk doe en dan is de buienradar een erg makkelijke site. Dus 's zomers soms wel 3 keer per dag en 's winters soms weken helemaal niet.

 

3. Zoals net genoemd meestal de buienradar, en soms tijdens de zwemlessen waar ik niet mag kijken gewoon een beetje internetten voor de fun.

 

4. Het gebruik is dus voornamelijk zakelijk.

 

Chris.

www.klussenbedrijf-kcc.nl

Link naar reactie
  • 0

1. Maak je wel eens gebruik van Internet via je telefoon?

 

Ja

 

2. Hoe vaak per week gebruik je internet op je telefoon?

 

Bijna dagelijks

 

3. Welke applicaties gebruik je en welke websites bezoek je vooral?

 

Applicaties: Weer, tomtom, google maps etc. Websites nu, ns mobiel, google news, start google

 

4. Is het voornamelijk zakelijk gebruik, prive gebruik of beiden?

 

Voornamelijk prive, beide

 

Link naar reactie
  • 0

1. Maak je wel eens gebruik van Internet via je telefoon?

 

Nee, want mijn Nokia 8310 doet het al jaren prima, is nog steeds een week standby en zorgde er met zijn IrDA connection voor dat het mogelijk was met m'n reeds vervangen Compaq Presario overal te kunnen internetten.

 

Tegenwoordig geniet ik met m'n Vaio, met usb stick en bluetooth oortje van mobiele vrijheid. En met deze tas hoop ik straks nog iets mobieler te zijn.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik woon inmiddels al een poos in het buitenland en heb het gevoel dat het gebruik van mobiele telefoons behoorlijk rap aan het veranderen is in Nederland (http://www.echtmobiel.mobi/statistieken-mobiel-internet-gebruik/). Ik meen mij te herinneren dat enkele jaren terug er bijvoorbeeld vrijwel geen gebruik werd gemaakt van mobiel internet. De laatste maanden is mijn aandacht weer wat meer gericht op NL gericht en ik zie dat er meer en meer mobiel gebruik wordt gemaakt van internet.

 

Ik ben hierom erg geinteresseerd in antwoorden van HL leden op de volgende vragen:

 

1. Maak je wel eens gebruik van Internet via je telefoon?

Ja.

Zo nee, dan houdt het hier op! Zo ja:

 

2. Hoe vaak per week gebruik je internet op je telefoon?

24x7

3. Welke applicaties gebruik je en welke websites bezoek je vooral?

Email / contactpersonen / agenda synchronisatie (Directpush / Emoze), Internet Connection Sharing. Ik heb een lijstje van zo'n 30 pda-enabled sites die ik regelmatig gebruik daarnaast Google maps.

4. Is het voornamelijk zakelijk gebruik, prive gebruik of beiden?

Voornamelijk zakelijk, maar als ik het zakelijk niet nodig zou hebben, zou ik het zeker toch wel gebruiken. Voor dat tientje per maand is het wel een genot.

Link naar reactie
  • 0

Zonder een concreet antwoord :

 

Ik heb dat ding aangeschaft om bereikbaar te zijn ivm calamiteiten en voor het personeel. Toen ik vorig jaar een nieuw toestel kreeg, heb ik er 2 dagen over gedaan, om te kijken hoe ik er mee moest bellen....

 

De handleiding is 734 pagina's dik, dus op z'n Hollands..... weggedonderd.

 

Door dit draadje vanavond maar eens gekeken, en ja hoor. Ik heb internet op de telefoon. Hiep hiep hoera. (natuurlijk HL opgezocht...)

Lettertype bijna onzichtbaar, scrollding doet niet wat ik wil, en volgens mij, ben ik momenteel nog steeds online (al 3,5 uur) want ik kan niet uitloggen.....

 

Thuis en op de zaak een prima PC met goede verbinding...ben allang blij wanneer dat zwart ding in mijn linkerbroekzak eens een dag niet af gaat !

(Hoewel ik dan weer ga onderzoeken of-ie het nog wel doet....)

 

 

Link naar reactie
  • 0

1. Maak je wel eens gebruik van Internet via je telefoon?

Ja

 

2. Hoe vaak per week gebruik je internet op je telefoon?

dagelijks, eigenlijk altijd online

 

3. Welke applicaties gebruik je en welke websites bezoek je vooral?

(palm) browser, twitter

 

4. Is het voornamelijk zakelijk gebruik, prive gebruik of beiden?

Voornamelijk zakelijk

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Mobiel internet is iets wat, met alle nieuwe mogelijkheden en lagere drempels steeds meer voor gaat komen.

Ik denk dan ook dat binnen 2 jaar bijna elk mobiel abonnement mobiel internet standaard heeft.

 

Zelf zijn wij al maanden bezig met het ontwikkelen van mobiele internet toepassingen, juist ook

omdat je media zoals traditionele printmedia heel goed kan combineren met mobiel internet!

We hebben net onze eerste openbare mobiele campagne gelanceerd m.b.t. een bevrijdingsfestival. ;D

 

http://www.business-nieuws.nl/2009/04/bevrijdance-festival-mobiel-met-draads-media/

 

Wat J.S. Coolen zegt is overigens wel waar.. veel mensen denken dat het klein en priegelig is.. Mobiel internet is echt iets voor mensen die onderweg of op locatie zijn.

Daarom is het ontwikkelen van een mobiele website, totaal iets anders dan een "normale"desktop website. en moet je rekening houden met de beperkingen ,maar ook met de extra mogelijkheden van mobiel internet

 

 

Link naar reactie
  • 0

1. Maak je wel eens gebruik van Internet via je telefoon?

 

Zit nu in de trein, zojuist was het erg druk dus toen via mijn telefoon op het internet gezeten.

Nu is het rustiger en heb ik er even mn laptop met de dongle bijgepakt.

 

Ik vind het tijdens zo'n lange reis met OV (4,5 uur) echt een uitkomst mobiel internet.

 

2. Hoe vaak per week gebruik je internet op je telefoon?

 

Dagelijks.

 

3. Welke applicaties gebruik je en welke websites bezoek je vooral?

 

* Mail: hoor een piepje zodra ik een e-mail binnen krijg, dan check ik vaak meteen eventjes.

* Buienradar: kijken of het een gunstig moment is om de fiets te pakken

* Websites: voor mijn werk, of voor mijn vereniging > updates doorvoeren en natuurlijk de verschillende forums.

* Radio: via internet naar 3fm luisteren

* Hyves en skype: contact met vrienden onderhouden :)

 

 

4. Is het voornamelijk zakelijk gebruik, prive gebruik of beiden?

 

Zoals bij vraag 3 te lezen is, voor beiden.

 

 

[edit] via mijn telefoon is de gewone versie van HL ook prima te bekijken, zal de volgende keer de mobiele verzie eens proberen [/edit]

 

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 81 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.