Wij willen graag wat adviezen inwinnen hoe en welk modelcontract we moeten gebruiken.
Samen met mijn man heb ik een VOF. Wij beheren een 0900 lijn.
Om het wat simpel te houden; Wij beheren de site en zorgen voor de aanwas van klanten.
De inkomsten komen binnen doordat wij gebruik maken van diverse zzp’ers en particulieren die gebeld worden door klanten via onze 0900 lijn. Hier krijgen wij een x tarief voor per minuut.
De zzp’ers en particulieren die voor ons bellen krijgen daar weer een van ons een x tarief per minuut.
Wanneer de zzp’er of particulier door onze screening komt krijgen ze een nummer waarmee ze zich kunnen aanmelden wanneer ze tijd hebben en of zin hebben. Het hoeft niet. Er is dus geen gezagsverhouding.
Aan het eind van elke maand stuurt deze zzp’er of particulier ons een factuur.
Alle zzp’ers werken via de VAR WUO bij ons. De particulieren die voor ons bellen zijn niet ingeschreven bij de KvK. Dit gaat aan het einde van het jaar middels het IB47 formulier.
Nu de VAR per 01-05-2016 verdwijnt moeten we voor elke zzp’er een modelcontract gaan opstellen.
Dit hebben we voorgelegd aan onze boekhouder. Omdat de wetgeving veranderd en hij geen verstand heeft van contracten verwees hij ons door naar een jurist. Met andere woorden, hoge kosten. Om deze kosten te voorkomen proberen we het eerst zelf maar eens uit te zoeken.
Eerlijk gezegd is dit erg lastig. Er staan er zoveel.
Vandaar onze vragen hier. Wij hopen dan ook dat we wat advies krijgen.
Mag je een contract gebruiken of moeten dit er meerder zijn?
Geldt dit contract voor een jaar, en moet er elk jaar een nieuwe aangemaakt worden?
Moeten wij, de opdrachtgever met een contract komen of moet de zzp’er dit doen?
Is er iemand die ons een tip kan geven welk contract/ contracten we kunnen gebruiken?
Voor de particulieren die middels het IB47 formulier werken hoeven we volgens de boekhouder geen contract voor op te stellen. Dit veranderd niet. Klopt dit wel?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Aadje-900
Aadje-900
Hallo
Wij willen graag wat adviezen inwinnen hoe en welk modelcontract we moeten gebruiken.
Samen met mijn man heb ik een VOF. Wij beheren een 0900 lijn.
Om het wat simpel te houden; Wij beheren de site en zorgen voor de aanwas van klanten.
De inkomsten komen binnen doordat wij gebruik maken van diverse zzp’ers en particulieren die gebeld worden door klanten via onze 0900 lijn. Hier krijgen wij een x tarief voor per minuut.
De zzp’ers en particulieren die voor ons bellen krijgen daar weer een van ons een x tarief per minuut.
Wanneer de zzp’er of particulier door onze screening komt krijgen ze een nummer waarmee ze zich kunnen aanmelden wanneer ze tijd hebben en of zin hebben. Het hoeft niet. Er is dus geen gezagsverhouding.
Aan het eind van elke maand stuurt deze zzp’er of particulier ons een factuur.
Alle zzp’ers werken via de VAR WUO bij ons. De particulieren die voor ons bellen zijn niet ingeschreven bij de KvK. Dit gaat aan het einde van het jaar middels het IB47 formulier.
Nu de VAR per 01-05-2016 verdwijnt moeten we voor elke zzp’er een modelcontract gaan opstellen.
Dit hebben we voorgelegd aan onze boekhouder. Omdat de wetgeving veranderd en hij geen verstand heeft van contracten verwees hij ons door naar een jurist. Met andere woorden, hoge kosten. Om deze kosten te voorkomen proberen we het eerst zelf maar eens uit te zoeken.
Via deze link hebben we net een paar uur zitten zoeken naar wat nu voor ons van toepassing is. http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/ondernemen/zzp_ers/modelovereenkomsten_ipv_var/algemene_modelovereenkomsten
Eerlijk gezegd is dit erg lastig. Er staan er zoveel.
Vandaar onze vragen hier. Wij hopen dan ook dat we wat advies krijgen.
Mag je een contract gebruiken of moeten dit er meerder zijn?
Geldt dit contract voor een jaar, en moet er elk jaar een nieuwe aangemaakt worden?
Moeten wij, de opdrachtgever met een contract komen of moet de zzp’er dit doen?
Is er iemand die ons een tip kan geven welk contract/ contracten we kunnen gebruiken?
Voor de particulieren die middels het IB47 formulier werken hoeven we volgens de boekhouder geen contract voor op te stellen. Dit veranderd niet. Klopt dit wel?
Wij zijn benieuwd naar de reacties.
Aad en Britt
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52913-contract-opstellen-bij-verdwijning-var/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
115 antwoorden op deze vraag