Als freelancer maak ik al een aantal jaren websites. Ergens in 2012 heb ik voor een klant een website gemaakt. Toentertijd waren de klanten zelf verantwoordelijk voor de domeinnaam en hosting. Omdat deze klant echter niet zo handig is met computers, heb ik kosteloos een account voor haar aangemaakt bij een hostingbedrijf. Uiteraard met haar bedrijfsgegevens, e-mail en inloggegevens. Zonder mijn tussenkomst of verdiensten is dat jaren goed gegaan.
In 2018 wilde deze klant een nieuwe website. Tegenwoordig bied ik zelf (reseller) hosting aan en vond ik het fijn als deze klant bij mijn eigen host zou zitten. In combinatie met de website heb ik haar een jaar gratis domeinnaamregistratie en hosting aangeboden, Daar ging ze mee akkoord. De nieuwe website werd naar tevredenheid in ontvangst genomen en de domeinnaam heb ik voor haar verhuist van de oude partij naar mij.
Later bleek dat de hosting doorliep. Normaliter verloopt dat bij deze partij jaarlijks, maar automatisch verlengen was blijkbaar aangevinkt. Maar ik kan mij niet voorstellen, dat ik dat aangevinkt heb. Dat deed ik namelijk nooit.
Ze wilde de factuur ter hoogte van €6 niet betalen. En ik heb nog voor haar gekeken of het mogelijk was om te annuleren. Dat leek niet het geval, dus ik heb haar geadviseerd om de factuur te betalen.
Vervolgens heb ik er maanden niets meer van gehoord. Totdat ze deze week ineens belde en mij vertelde dat de kosten opgelopen waren tot € 500 i.v.m. incasso- en deurwaarderskosten. Ze vind dat ik het op had moeten zeggen en wil mij aansprakelijk stellen.
Als er iemand is die mij zou kunnen adviseren, dan lees ik dat heel erg graag!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Arturo
Arturo
Goedenavond allemaal,
Als freelancer maak ik al een aantal jaren websites. Ergens in 2012 heb ik voor een klant een website gemaakt. Toentertijd waren de klanten zelf verantwoordelijk voor de domeinnaam en hosting. Omdat deze klant echter niet zo handig is met computers, heb ik kosteloos een account voor haar aangemaakt bij een hostingbedrijf. Uiteraard met haar bedrijfsgegevens, e-mail en inloggegevens. Zonder mijn tussenkomst of verdiensten is dat jaren goed gegaan.
In 2018 wilde deze klant een nieuwe website. Tegenwoordig bied ik zelf (reseller) hosting aan en vond ik het fijn als deze klant bij mijn eigen host zou zitten. In combinatie met de website heb ik haar een jaar gratis domeinnaamregistratie en hosting aangeboden, Daar ging ze mee akkoord. De nieuwe website werd naar tevredenheid in ontvangst genomen en de domeinnaam heb ik voor haar verhuist van de oude partij naar mij.
Later bleek dat de hosting doorliep. Normaliter verloopt dat bij deze partij jaarlijks, maar automatisch verlengen was blijkbaar aangevinkt. Maar ik kan mij niet voorstellen, dat ik dat aangevinkt heb. Dat deed ik namelijk nooit.
Ze wilde de factuur ter hoogte van €6 niet betalen. En ik heb nog voor haar gekeken of het mogelijk was om te annuleren. Dat leek niet het geval, dus ik heb haar geadviseerd om de factuur te betalen.
Vervolgens heb ik er maanden niets meer van gehoord. Totdat ze deze week ineens belde en mij vertelde dat de kosten opgelopen waren tot € 500 i.v.m. incasso- en deurwaarderskosten. Ze vind dat ik het op had moeten zeggen en wil mij aansprakelijk stellen.
Als er iemand is die mij zou kunnen adviseren, dan lees ik dat heel erg graag!
Groet, Arturo
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/60475-aansprakelijk-gesteld-door-klant-voor-kosten-3e-partij/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
24 antwoorden op deze vraag