Drukke tijden, veel opdrachten en bijna altijd gaan afspraken probleemloos. Geen contracten, tekenen en vooraf betalen bij ons, meer dan de helft van de klanten zou afvallen als we het zo zouden regelen, we krijgen meestal na een dag of 60 betaald. PO nummers worden aangevraagd etc dus vooraf betalen bij dit soort bedrijven gaat niet werken.
Nu staan we vandaag klaar om ijs te bezorgen bij een kantoor, maar de opdracht is niet doorgegaan omdat het PO nummer nog niet binnen was en we kunnen weer vertrekken is medegedeeld.
In hoe verre vinden jullie dat deze opdracht bevestigd is, aan de hand van de mailgeschiedenis?
Hai.
3 juli zou ook kunnen.
Ik ben jullie eerst even als een vaste supplier in het systeem aan het zetten...dat kan nog even duren.
Daarna vraag ik een PO nummer aan.
Als ik de PO heb zal ik het bevestigen en dan kunnen jullie de PO op de factuur plaatsen.
Vriendelijke groet / kind regards,
Bedrijf X
Goedendag,
3 juli staat genoteerd. Zou ik van deze 3 vestigingen een contactpersoon kunnen noteren en nog meer tekst...................
Goedendag,
Ik kan helaas nog niets bevestigen aangezien ik op een approval moet wachten.
Ik zal u mailen zodra alles er door is.
Vriendelijke groet / kind regards,
Bedrijf X
4 dagen later de volgende mail met bijlage om de bankgegevens in te vullen.
Goedemorgen,
Graag zou ik nog even onderstaande gegevens willen ontvangen ......... (hierbij ga ik er van uit dat dit de laatste formaliteit is en de rest dus geregeld is, omdat ze het meld als "nog even" )
gegevens direct gemaild, ontvang 2 dagen later hier een bevestiging van
Bedankt, ik ga het doorzetten.
Vriendelijke groet / kind regards,
Hierna hebben wij niks meer vernomen maar zijn er van uit gegaan dat deze opdracht staat, deze mail is van 12 dagen geleden. Hadden wij tot dag 11 moeten wachten op de bevestiging? En wat als wij tussendoor al de ijskar verhuurd hadden aan een andere klant? Ik zou het niet kunnen maken om te zeggen dat de ijskar helaas al gereserveerd staat voor een ander en het niet meer door gaat. Ja, een telefoontje of mailtje was handig geweest maar door de hectische tijd zouden wij niet meer toe komen aan het serveren van ijs als wij elke offerte op deze manier moeten handelen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ijscoman
ijscoman
Drukke tijden, veel opdrachten en bijna altijd gaan afspraken probleemloos. Geen contracten, tekenen en vooraf betalen bij ons, meer dan de helft van de klanten zou afvallen als we het zo zouden regelen, we krijgen meestal na een dag of 60 betaald. PO nummers worden aangevraagd etc dus vooraf betalen bij dit soort bedrijven gaat niet werken.
Nu staan we vandaag klaar om ijs te bezorgen bij een kantoor, maar de opdracht is niet doorgegaan omdat het PO nummer nog niet binnen was en we kunnen weer vertrekken is medegedeeld.
In hoe verre vinden jullie dat deze opdracht bevestigd is, aan de hand van de mailgeschiedenis?
Hai.
3 juli zou ook kunnen.
Ik ben jullie eerst even als een vaste supplier in het systeem aan het zetten...dat kan nog even duren.
Daarna vraag ik een PO nummer aan.
Als ik de PO heb zal ik het bevestigen en dan kunnen jullie de PO op de factuur plaatsen.
Vriendelijke groet / kind regards,
Bedrijf X
Goedendag,
3 juli staat genoteerd. Zou ik van deze 3 vestigingen een contactpersoon kunnen noteren en nog meer tekst...................
Goedendag,
Ik kan helaas nog niets bevestigen aangezien ik op een approval moet wachten.
Ik zal u mailen zodra alles er door is.
Vriendelijke groet / kind regards,
Bedrijf X
4 dagen later de volgende mail met bijlage om de bankgegevens in te vullen.
Goedemorgen,
Graag zou ik nog even onderstaande gegevens willen ontvangen ......... (hierbij ga ik er van uit dat dit de laatste formaliteit is en de rest dus geregeld is, omdat ze het meld als "nog even" )
gegevens direct gemaild, ontvang 2 dagen later hier een bevestiging van
Bedankt, ik ga het doorzetten.
Vriendelijke groet / kind regards,
Hierna hebben wij niks meer vernomen maar zijn er van uit gegaan dat deze opdracht staat, deze mail is van 12 dagen geleden. Hadden wij tot dag 11 moeten wachten op de bevestiging? En wat als wij tussendoor al de ijskar verhuurd hadden aan een andere klant? Ik zou het niet kunnen maken om te zeggen dat de ijskar helaas al gereserveerd staat voor een ander en het niet meer door gaat. Ja, een telefoontje of mailtje was handig geweest maar door de hectische tijd zouden wij niet meer toe komen aan het serveren van ijs als wij elke offerte op deze manier moeten handelen.
Ben benieuwd naar jullie mening.
IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie! https://www.ijstraktatie.nl/
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
33 antwoorden op deze vraag