Ik heb een nieuwe opdracht voor 1 jaar. E.a. ging heel snel en voortvarend.
Nu komt de intermediair met een overeenkomst van opdracht, ik heb dit nooit eerder mee gemaakt. Na deze zorgvuldig te hebben gelezen kan ik mij niet vinden in een aantal punten. Ook word verwezen naar bijlages die ik niet ontvangen heb.
Zie onderstaand
1. De Deelovereenkomsten worden aangegaan voor bepaalde duur.
2. Tussentijdse opzegging door Opdrachtnemer is niet mogelijk tenzij in de deelovereenkomst anders wordt overeengekomen.
3. Opdrachtgever mag een deelovereenkomst te allen tijde met onmiddellijke ingang beëindigen zonder daardoor jegens Opdrachtnemer schadeplichtig te zijn, indien: a) de Deskundige en/of Opdrachtnemer toerekenbaar tekortschiet(en) bij de nakoming van haar verplichtingen uit de Raamovereenkomst/Deelovereenkomst, nadat hem/haar schriftelijk een redelijke termijn is gegund om alsnog zijn/haar prestaties na te komen; b) de Client/Eindklant de deelovereenkomst beëindigt;
Er kan eenzijdig worden opgezegd, ik moet voor deze opdracht op voorhand al wat zaken regelen waarbij kosten komen kijken. (huisvesting) Voor mij is de intermediair de opdrachtgever en niet de eindklant.
Verder bleek tijdens het intake gesprek dat er veel gereisd moet worden. Ik heb aangegeven aan de intermediair dat alles boven 1 uur reistijd word gedeclareerd. De intermediair heeft aangegeven dat ik dit zelf maar met de eindklant moet afstemmen.
In mijn uurprijs heb ik gerekend naar 40 uur per week, de eindklant werkt er echter maar 36 volgens de cao, mijn inziens hoef ik mij hier niet aan te conformeren aangezien ik zzpér ben.
Nu wil de intermediair niet verder gaan voordat ik dit document heb ondertekend, dit terwijl de eindklant al akkoord is dat ik het project kan beginnen.
Mvg,
Peter
aangepast door Richard Theuws topictitel aangepast; all caps verwijderd en verduidelijkt
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
holadieezzp
holadieezzp
Beste,
Ik heb een nieuwe opdracht voor 1 jaar. E.a. ging heel snel en voortvarend.
Nu komt de intermediair met een overeenkomst van opdracht, ik heb dit nooit eerder mee gemaakt. Na deze zorgvuldig te hebben gelezen kan ik mij niet vinden in een aantal punten. Ook word verwezen naar bijlages die ik niet ontvangen heb.
Zie onderstaand
1. De Deelovereenkomsten worden aangegaan voor bepaalde duur.
2. Tussentijdse opzegging door Opdrachtnemer is niet mogelijk tenzij in de deelovereenkomst anders wordt overeengekomen.
3. Opdrachtgever mag een deelovereenkomst te allen tijde met onmiddellijke ingang beëindigen zonder daardoor jegens Opdrachtnemer schadeplichtig te zijn, indien: a) de Deskundige en/of Opdrachtnemer toerekenbaar tekortschiet(en) bij de nakoming van haar verplichtingen uit de Raamovereenkomst/Deelovereenkomst, nadat hem/haar schriftelijk een redelijke termijn is gegund om alsnog zijn/haar prestaties na te komen; b) de Client/Eindklant de deelovereenkomst beëindigt;
Er kan eenzijdig worden opgezegd, ik moet voor deze opdracht op voorhand al wat zaken regelen waarbij kosten komen kijken. (huisvesting) Voor mij is de intermediair de opdrachtgever en niet de eindklant.
Verder bleek tijdens het intake gesprek dat er veel gereisd moet worden. Ik heb aangegeven aan de intermediair dat alles boven 1 uur reistijd word gedeclareerd. De intermediair heeft aangegeven dat ik dit zelf maar met de eindklant moet afstemmen.
In mijn uurprijs heb ik gerekend naar 40 uur per week, de eindklant werkt er echter maar 36 volgens de cao, mijn inziens hoef ik mij hier niet aan te conformeren aangezien ik zzpér ben.
Nu wil de intermediair niet verder gaan voordat ik dit document heb ondertekend, dit terwijl de eindklant al akkoord is dat ik het project kan beginnen.
Mvg,
Peter
topictitel aangepast; all caps verwijderd en verduidelijkt
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/64365-niet-eens-met-overeenkomst-van-opdracht-van-intermediair/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
45 antwoorden op deze vraag