• 0

Ik kon geen juiste rubriek vinden om dit te plaatsen, dus plaats ik het even hier.

 

Sinds eind Maart krijg ik veel bestellingen van 1 dezelfde klant.

Echter kan ik de pakketten niet verzenden omdat de klant een foutief adres heeft opgegeven.

De klant heeft een telefoonnummer erbij gezet, maar deze is onbereikbaar.

We hebben inmiddels al zo'n 6 emails gestuurd waarop we geen reactie krijgen.
Ook via mijn privemail een bericht gestuurd, daarop ook geen reactie gekregen.
Voor de zekerheid heb ik ook een SMS berichtje gestuurd waarom we geen reactie terug krijgen.

We hebben deze klant ook proberen op te zoeken op Google met zijn email adres/telefoonnummer en zijn naam.

Bij alles worden er op Google geen resultaten weergegeven.

 

In de tussentijd plaatst deze klant wel elke keer nieuwe bestellingen, meerdere per dag.

Probleem is dus dat we de bestellingen niet kunnen verzenden vanwege het foute adres.

 

Wat kunnen wij nog meer doen als de klant geen reactie terug geeft?
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Aanbevolen berichten

  • 0

Zijn de bestellingen ook (aan)betaald? Zo ja, dan gaat die klant vanzelf wel 'piepen'. Zo niet, dan heb jij jouw best wel gedaan en ga lekker verder met de klanten die bestellen, betalen én bereikbaar zijn...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0
(aangepast)

Jazeker, alle bestellingen van de klant zijn betaald met Ideal.

Zou ik nog contact op kunnen nemen met Mollie/Ideal en vragen naar het adres?
Weet niet of hun zelf nog adres gegevens hebben van de klant.

Volgens het IP adres van de klant woont hij wel in de woonplaats die hij heeft opgegeven, alleen straat/huisnummer komt niet overeen.

aangepast door 0108daniel
  • 0

Als de klant betaald heeft en geen bestellingen binnen krijgt dan zal hij op een dag toch wel eens contact opnemen?

 

iDeal betalingen kunnen niet teruggevorderd worden dus als de klant zijn geld terug wilt zal hij jou moeten contacteren. 

 

Maar als je echt contact wilt met deze klant en de bedragen zijn de moeite waard, stap in je auto en ga alles zelf bezorgen. Als je weet waar je klant woont en het is een niet al te groot dorp dan lukt dat altijd. 

  • 1

Het probleem is juist dat het adres niet correct is. 

Daarom kunnen de bestellingen niet verstuurd worden. 

Als het adres wel goed zou zijn was dit topic overbodig/nooit geopend en had de klant nu zijn producten al in huis gehad :) 

  • 0

En is dit een legitieme klant met bestaande klantrelatie, of wordt de bankrekening van een nietsvermoedend slachtoffer ondertussen leeg gekieperd? Het klinkt mij althans niet al te trefzeker dat er zoveel bestellingen binnenkomen zonder juist adres. Maar ik weet natuurlijk niet om welk product het gaat en hoe de vork verder in de steel zit. Een wraakactie, pesterijtjes, verwarde persoon? Assuming the worst, hoping for the best.

  • 0
7 uur geleden, 0108daniel zei:

Het probleem is juist dat het adres niet correct is. 

Daarom kunnen de bestellingen niet verstuurd worden. 

Als het adres wel goed zou zijn was dit topic overbodig/nooit geopend en had de klant nu zijn producten al in huis gehad :) 

 

Ik heb heel goed begrepen dat het adres niet correct is. Maar als niets werkt en jij toch graag de bestellingen bij de klant wilt hebben dan stap je in je auto en rijd je naar de woonplaats van die klant toe en vraag je de eerste de beste die je tegenkomt in dat dorp waar die klant van je woont. 

Wat is er verkeerd aan het adres wat je klant opgeeft? Straat? Huisnummer? Postcode? Wie zegt jou dat het adres niet klopt? 
Bel desnoods de plaatselijke supermarkt, kroeg of wat er nog in die plaats te vinden is. 
Is het een modelbouw klant? Misschien zit er wel een modelbouw vereniging in die plaats.

  • 1
(aangepast)

Als de klant nog steeds besteld zou je een pop-up melding of iets dergelijks kunnen tonen bij het inloggen op je website. Ben geen programmeur maar zoiets lijkt me niet al te moeilijk. 

Of meld het even bij de politie in de woonplaats van de klant, vast wel een wijkagent die je kan helpen.

aangepast door Bert.
  • 0

Bij mij komen eerder gedachten op van iemand die vergeetachtig is, en daarom niet meer weet wat hij doet.

Ik werk als vrijwilliger bij SeniorWeb en ook daar hebben we te maken met mensen die vergeetachtig worden en diverse malen dezelfde computer vragen stellen.

  • 0
Op 21-4-2025 om 22:48, Derek-Jan zei:

 


Wat is er verkeerd aan het adres wat je klant opgeeft? Straat? Huisnummer? Postcode? Wie zegt jou dat het adres niet klopt? 
Bel desnoods de plaatselijke supermarkt, kroeg of wat er nog in die plaats te vinden is. 
Is het een modelbouw klant? Misschien zit er wel een modelbouw vereniging in die plaats.

 

Het adres bevat ten eerste 2 grote plaatsnamen. 

Hij heeft bij plaatsnaam een plaatsnaam ingevuld, maar ook achter zijn straatnaam een andere plaatsnaam. 

 

Bij beide postcodes klopt de postcode niet en ook het huisnummer niet. 

Ik heb al contact opgenomen met Postnl. 

Hun gaven aan contact met de klant op te nemen.....

  • 0
17 uur geleden, wimj zei:

Bij mij komen eerder gedachten op van iemand die vergeetachtig is, en daarom niet meer weet wat hij doet.

Ik werk als vrijwilliger bij SeniorWeb en ook daar hebben we te maken met mensen die vergeetachtig worden en diverse malen dezelfde computer vragen stellen.

 

Dat kan. 

Al weet hij blijkbaar wel goed hoe je moet betalen met Ideal omdat hij direct betaald. 

Daarbij lijkt het me dat hij wel zijn email kan bekijken. 

Het telefoonnummer is ook buiten gebruik wat hij heeft opgegeven. 

  • 0
(aangepast)
Op 21-4-2025 om 11:43, 0108daniel zei:

Wat kunnen wij nog meer doen als de klant geen reactie terug geeft?
Alvast bedankt voor jullie reactie.


Wat zou er gebeuren als je deze klant b.v. om de twee dagen precies een cent overmaakt op het gebruikte bankrekeningnummer met het verzoek contact op te nemen.

Hou dat een maand vol, mogelijk levert het iets op.

aangepast door RiVe
  • 0
19 minuten geleden, RiVe zei:


Wat zou er gebeuren als je deze klant b.v. om de twee dagen precies een cent overmaakt op het gebruikte bankrekeningnummer met het verzoek contact op te nemen.

Hou dat een maand vol, mogelijk levert het iets op.

 

Ik heb de klant al een terugbetaling gedaan met de vraag om contact op te nemen.
Dit is niet gebeurd.


Zie net dat ik vandaag weer een bestelling van hem heb ontvangen, dit keer met een andere woonplaats dan de voorgaande bestellingen.
Als ik daarop zoek komt de woonplaats niet overeen met het adres.

  • 0

Ik zou voorlopig even niets doen aan het probleem en het geld apart houden. Hij/zij neemt vast een keer contact op dat er niet geleverd wordt. Voordeel voor je is dat je straks alle bestellingen kunt combineren in 1 pakket, scheelt weer werk en kosten.

  • 0
3 uur geleden, dArgent zei:

kun je zien van welk ip adres de bestellingen komen?

 

Op 21-4-2025 om 11:58, 0108daniel zei:

Volgens het IP adres van de klant woont hij wel in de woonplaats die hij heeft opgegeven, alleen straat/huisnummer komt niet overeen.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

  • 0
3 uur geleden, DaMedia zei:

Ik zou voorlopig even niets doen aan het probleem en het geld apart houden. Hij/zij neemt vast een keer contact op dat er niet geleverd wordt. Voordeel voor je is dat je straks alle bestellingen kunt combineren in 1 pakket, scheelt weer werk en kosten.


Denk dat dat het beste is inderdaad.

  • 0

Stap 1: crediteer alle facturen en stort alle bedragen volledig terug via Mollie. Je hebt toch geen zin om te wachten op een reactie die mogelijk nooit komt en alleen maar voor gedoe zorgt?

- je hebt geld op je rekening dat niet van jou is

- je draagt alvast btw af voor spullen die je hoogstwaarschijnlijk niet gaat uitleveren (als iemand 15x besteld heeft hij het vast niet allemaal nodig lijkt me?)

- je maakt het jezelf mogelijk (afhankelijk van hoe je dingen boekt) onnodig moeilijk met overlopende posten in je IB

 

Stap 2: installeer een postcode + huisnummer plug-in. Dan matcht je adres altijd. Is een groot deel van jouw probleem opgelost. En blijft hij bestellen met een adres dat wel klopt maar niet van hem is? Dan is alles wat jou redelijkerwijs valt aan te rekenen weggenomen lijkt mij.

  • 0
Op 23-4-2025 om 17:16, dArgent zei:

is het ip adres wel altijd hetzelfde?

 

IP is inderdaad hetzelfde.

Het IP adres komt overeen met 1 woonplaats dat de klant op geeft.

De andere woonplaats die hij vermeld komt niet overeen.

  • 0
14 uur geleden, Pieter__VH zei:

Stap 1: crediteer alle facturen en stort alle bedragen volledig terug via Mollie. Je hebt toch geen zin om te wachten op een reactie die mogelijk nooit komt en alleen maar voor gedoe zorgt?

- je hebt geld op je rekening dat niet van jou is

- je draagt alvast btw af voor spullen die je hoogstwaarschijnlijk niet gaat uitleveren (als iemand 15x besteld heeft hij het vast niet allemaal nodig lijkt me?)

- je maakt het jezelf mogelijk (afhankelijk van hoe je dingen boekt) onnodig moeilijk met overlopende posten in je IB

 

Stap 2: installeer een postcode + huisnummer plug-in. Dan matcht je adres altijd. Is een groot deel van jouw probleem opgelost. En blijft hij bestellen met een adres dat wel klopt maar niet van hem is? Dan is alles wat jou redelijkerwijs valt aan te rekenen weggenomen lijkt mij.

 

Ik wacht stap 1 nog even af :)
Vooralsnog gaat het altijd goed, behalve in dit geval.
Uiteindelijk word het wel opgelost.

  • 0

(Sterk) afwijkend gedrag leidt zelden tot een duurzame klant relatie.

 

Op 24-4-2025 om 18:38, 0108daniel zei:

Vooralsnog gaat het altijd goed, behalve in dit geval.
Uiteindelijk word het wel opgelost.

 

Het zijn de uitzonderingen als deze die de regel dat het "altijd goed gaat" bevestigen.

Maar  ik zou de account dichtzetten en alles annuleren. WAnt de kans is heel groot dat als je uiteindelijk alles kunt versturen het overgrote deel alsnog terugkomt binnen de retour termijn. Dit klinkt heel erg als impuls aankopen.

Dan heb je heel veel tijd erin gestopt en veel kosten en met een beetje pech geopende producten waar je weinig mee kan.

 

Alles annuleren en terugbetalen is het goedkoopst voor jou. Als het toch een serieuze klant is (en die kans is heel klein) dan kunnen ze opnieuw bestellen wat nodig is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    2 leden, 1031 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.