Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ab Bauer
Steeds meer winkeliers onder armoedegrens
Korte samenvatting:
De meeste zelfstandige winkeliers kunnen niet meer leven van de opbrengsten van hun zaak. Steeds meer retailers dreigen daardoor onder de armoedegrens te belanden. Dat meldt Het Parool op basis van deskundigen.
Kernzin uit het artikel:
"Als ik accountants mag geloven, lijdt tussen de zestig en zeventig procent verlies.”
Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:
Ik schrik hier toch wel van.
Het roept bij mij ook heel veel vragen op:
- Is het echt zo erg, of is dit een 'spin'?
- Gaat er een grote groep straatarme winkeliers komen wiens pensioen (de Zaak) in rook is opgegaan?
- Als de economie omhoog gaat komt het dan weer goed of is dit een heel ander probleem?
- Zijn er niet veel te veel vierkante meters aan winkelcentra? Wat doen we daarmee?
- Waarom zie ik telkens weer nieuwe ondernemers beginnen (weer een kledingwinkel..)?
- Banken geven steeds minder krediet, dus waar halen ze het startkapitaal dan vandaan?
- Zijn er oplossingen te bedenken om je wegzakkende winkel weer een positieve draai te geven?
- Helpen nieuwe ideeën als offline/online combinaties, iBeacons en apps (mijn persoonlijke interesse)
Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten