Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Richard Theuws
Inzicht in de cijfers van Bol.com / Zalando enz.
Korte samenvatting:
Een markt veroveren en domineren EN er geld mee verdienen is een stuk moeilijker dan het er aan de buitenkant vaak uitziet. Heel veel (dure) dienstverlening eromheen ('gratis verzenden en retourneren!', 'morgen in huis!") maken het alleen maar moeilijker.
Lees over de geschiedenis van Bol.com, hoeveel er al in geïnvesteerd is, en bepaal zelf of je toch nog maar een keer zegt "ja maar er komt een moment waarop ze wel...."
Pak ook zeker dit stuk over o.a. V&D en Zalando mee, en de vergelijking met Action ("online natuurlijk wel vindbaar maar daar is alles mee gezegd").
Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:
Minstens eens per week hebben wij een klant die een webwinkel wil gaan beginnen, en de verwachting heeft dat daar (relatief) gemakkelijk geld mee te verdienen is.
Nu, er zijn vrijwel geen manieren om 'gemakkelijk geld te verdienen', en achter bijna ieder succesverhaal zit een dieper liggend verhaal.
Die ene gast die met de verkoop van software 'binnenloopt'? Wist je dat die 8 jaar vrijwel al zijn vrije tijd heeft gespendeerd aan de ontwikkeling van die software zonder daar ook maar iets mee te verdienen?
Die zelfhulpgoeroe die miljoenen boeken verkocht? Die stond een jaar voor ie dat boek schreef nog depressief op een brug en besloot last minute toch niet te springen.
Een voorbeeld is niet zomaar op te volgen of te kopieren.
Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com