• 0

MKB clickservice

Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

tenzij men met bewijs kan komen dat het krijgen van klanten als mondelinge ontbindeopschortende voorwaarde was overeengekomen.

Die uitspraak is weer een schoolvoorbeeld van hoe moeilijk het is om iets tegen Proximedia te beginnen. Je hebt zelf getekend, bewijs maar dat het anders is. Je kunt eigenlijk alleen maar hopen dat je zelf op je qui vive bent als ze bij je aan de deur staan.

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Ook wij zijn er helaas ingestonken... en zitten nu dus 2 jaar vast aan een contract. In artikel 4.2 (SEA) staat dat de abonnee zelf een ander maandbudget kan bepalen. Betekent dit ook dat ik dit op € 0,00 kan zetten?

 

Tweede vraag: het contract loopt sinds januari 2015. Volgens het contract (artikel 8.1.3) moet dit wel opgezegd worden, anders zit je er weer één jaar aan vast. Klopt dat?

Link naar reactie
  • 0

Tweede vraag: het contract loopt sinds januari 2015. Volgens het contract (artikel 8.1.3) moet dit wel opgezegd worden, anders zit je er weer één jaar aan vast. Klopt dat?

 

Vaak wel, dat geldt voor elk (zakelijk) contract, dat mag stilzwijgend verlengd worden

Dit in tegenstelling tot contracten met consumenten die mogen in de meeste gevallen niet (meer) stilzwijgend worden verlengd voor een jaar.

 

Een algemeen advies bij contracten is, zeg het op zodra je weet dat je er vanaf wil, ook als jet nog een jaar loopt. je wilt van dit contract af dus maak deze week nog de opzeggingsbrief, verstuur die aangetekend zodat je kunt aantonen dat je een opzeggingsbrief hebt gestuurd.

 

Ik vraag zelf ook altijd om een bevestiging van de tegenpartij, zeker als een contract nog lang loopt (zoals bij jou vermoedelijk tot eind 2016?) Die brief kan namelijk juridisch gesteggel voorkomen. Als ze dan volgend jaar toch zeggen dat ze van geen opzegging weten kun je de eigen brief met bevestiging onder de neus schuiven, dan is de discussie meestal snel voorbij. ;D

 

Vergeet ook niet aan het einde van je contract de incassomachtiging in te trekken als je die hebt afgegeven, want je kunt beter ruzie hebben over geld wat ze nog van jou krijgen dan over dat je geld terug moet krijgen.

 

 

Link naar reactie
  • 2

Op mijn site melden zich ook nog wel eens mensen die in aanraking komen of zijn geweest met MKB Clickservice. 1 daarvan heeft morgen een gesprek met hun vertegenwoordigers. Toen ik suggereerde dat hij het gesprek moest opnemen, kreeg MKB clickservice het wel heel erg warm:

 

Laat ons nog even precies weten waar we moeten zijn, onze collega zal dan zorgen voor de juiste make-up en een niet te missen voorstel! Zorgt u dan voor goede koffie met iets lekkers erbij? ;) Maar serieus, laat ons even weten wie u bent, want als er geen serieuze bedoelingen zijn, kunnen we iedereen dit ongemakkelijke moment beter besparen. Het moet niet gekker worden toch?

 

Bij zo'n beetje alle rechtszaken die dit bedrijf voert of gevoerd heeft -en dat zijn er nogal wat- en in de ontelbare klachten op het internet, sprak de gedupeerde klant van mondelinge toezeggingen en beloftes die de vertegenwoordigers doen in het verkoopgesprek, welke geheel niet overeenstemmen met de werkelijkheid en, nog erger, het getekende contract.

 

Omdat een mondelinge toezegging vrijwel niet te bewijzen is voor de rechtbank, staan de klanten van MKB Clickservice vrijwel altijd compleet machteloos voor de rechter.

 

Zou zo'n verkoopgesprek van MKB Clickservice gefilmd worden en blijken daar allemaal mooie toezeggingen gedaan te worden of bijvoorbeeld hoge druk uitgevoerd te worden om direct te tekenen, dan zou dat wel eens een geheel ander verloop kunnen geven aan de vele rechtszaken die deze firma voert tegen haar klanten!

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Een algemeen advies bij contracten is, zeg het op zodra je weet dat je er vanaf wil, ook als jet nog een jaar loopt. je wilt van dit contract af dus maak deze week nog de opzeggingsbrief, verstuur die aangetekend zodat je kunt aantonen dat je een opzeggingsbrief hebt gestuurd.

 

Ik vraag zelf ook altijd om een bevestiging van de tegenpartij, zeker als een contract nog lang loopt....

 

 

Dat doe ik dus juist niet. Want bij geen reactie is het voor hen wel erg makkelijk om achteraf te zeggen dat ze de brief niet hebben ontvangen "anders hadden ze wel gereageerd". Ik zet meestal in de brief dat ik er zonder tegenbericht vanuit ga dat het contract op de aangegeven datum eindigt. Daarnaast maak ik via track & trace een uitdraai van de in ontvangstneming van de brief zodat ik kan aantonen dat mijn brief hen wel degelijk heeft bereikt.

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Vervelend is dat als één bedrijf wegkomt met zulke praktijken andere bedrijven een vergelijkbare aanpak gaan hanteren. Volgens mij begint in Nederland nu ook Telefoongids/GoudenGids met vergelijkbare 'diensten'. Misschien dat we die eens kunnen vergelijken op kwaliteit van het aanbod, looptijd van de overeenkomsten en niveau van klantenservice. Frankrijk had enkele jaren geleden last van een hele golf aan malafide website-verkopers. Proximedia surfde toen ook mee op die golf. Maar volgens mij is het fenomeen daar de kop ingedrukt.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Goede move van Wouter. En dapper ook. Ik ben recent door een bedrijf (een incassobureau ) benadert met de dreiging met aangifte wegens laster dan wel smaadschrift en een kortgeding met een schadevergoeding vanwege een nogal onbenullige post op HL en een algemene afkorting die ze op hun bedrijf betrokken. Had meteen door dat ze geen schijn van kans hebben maar het houdt je toch even bezig, vooral omdat je alleen een advies geeft en dan vervolgens wordt geïntimideerd. Constateer nu ook dat ik ze heb laten winnen door niet meer te reageren in dat topic. Daarom vind ik de acties van Wouter extra top.

 

Weet ook dat er meerdere bedrijven zijn, wellicht ex werknemers, die de werkwijze hebben overgenomen. Jammer dus dat de politiek hier nog steeds niets tegen doet. In eerste instantie leek de zogenaamde reflexwerking positief uit te pakken voor de kleine ondernemers maar die zaken zijn in hoger beroep allemaal weer verloren. Tijd dat de politiek iets doet voor de kleine ondernemer. Maar die hebben het momenteel vooral druk met elkaar vliegen afvangen. Heb ooit een mail gestuurd naar van Haersma Buma omdat volgens de kieswijzer dat nog de enige partij was die nog enige compassie had voor de kleine ondernemer maar die heeft niet eens de moeite genomen de ontvangst te bevestigen laat staan te reageren.

 

Ben benieuwd of het gaat lukken om een verkoopgesprek op te nemen.

 

Link naar reactie
  • 2
Tijd dat de politiek iets doet voor de kleine ondernemer.
Op persoonlijke titel maar met de observaties van een moderator op HL die al lang aanziet hoe ondernemers hun ervaringen met dubieuze acquisitiebedrijven op dit forum delen (en het gedoe daarover) heb ik verschillende contacten gelegd met politici die zich bezig houden met deze thematiek. Zo was er in 2011 een mailwisseling met Sharon Gesthuizen die daarop is gaan voortborduren. Een en ander heeft geleid tot een wetsvoorstel dat in 2013 aan de Kamers is voorgelegd. De Tweede Kamer heeft het aangenomen, de Eerste Kamer is er nu mee bezig.

 

Met dit voorstel willen de initiatiefnemers acquisitiefraude tegengaan en zorgen dat ondernemers eenvoudig onder een overeenkomst uit kunnen komen als die via een een ‘misleidende omissie’ tot stand is gekomen. Een misleidende omissie is het weglaten of verborgen houden van belangrijke informatie bij het aangaan van een transactie waardoor het als onrechtmatig handelen kan worden aangemerkt. Acquisitiefraude tegen ondernemers wordt strafbaar met een gevangenisstraf van maximaal 2 jaar.

Ook deze wet staat of valt met de handhaving en de uitwerking in de rechtszaal. Maar tot dusver had het strafrecht en privaatrecht nauwelijks greep op dit fenomeen. De wieltjes van wetsvorming lopen traag, maar in 2016 gaan we zien wat er veranderd is.

 

De dreigende wet is een van de redenen waarom bedrijven met een dubieuze acquisitie-historie kritiek proberen weg te poetsen. Ze zijn agressief tegen media (en dus ook fora) die negatief berichten en pakken ook individuele critici hard aan. Vandaar dat er veel kritiek uit de openbaarheid verdwijnt. HL heeft al jaren te maken met juridische intimidatie, die zich soms ook op individuele deelnemers of mods richt. Gelukkig is de neiging om dan toch maar berichten of topics te verwijderen sterk verminderd (angst regeert) en wordt er terug geknokt.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een paar weken geleden ben ik ook gebeld, door het zelfde nummer als een paar posts eerder vermeld.

Nadat ik doorhad wie ik aan de lijn had heb ik ook direct aangegeven dat ik geen zaken wenste te doen met dit soort "bedrijven".

Nog geen 5 minuten later werd mijn broer (die naast me stond) door dezelfde persoon gebeld. Blijkbaar bellen ze regio's af.

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Laat ze komen! Bedrijven als dit rekenen erop dat ze geen tijd en aandacht hoeven te verspillen aan ondernemers met kennis van zaken. Dit zodat enkel de niet ingelichte en en mensen met teveel vertrouwen ze op bezoek laten komen.

 

Laat ze komen! Na ze een uurtje te hebben beziggehouden schuif je ze gewoon een mooi HL-topic onder de neus. Als iedereen dat op HL doet werken die verkopertjes daar binnenkort onder het minimum loon.

Link naar reactie
  • 0

Nog altijd worden klachten stelselmatig weggepoetst door MKB Clickservice. Schrijnende gevallen van jonge ondernemers die hun bedrijf compleet naar de filistijnen zien gaan en zelf in zware financiele problemen komen vanwege hun handtekening onder het MKB wurgcontract, het doet de mensen van MKB Clickservice helemaal niets.

 

Dit is de klacht die op 20 oktober op klacht.nl geplaatst is, en die afgelopen week daar verdwenen is.

 

Ook ik ben helaas te impulsief geweest….

 

Ik werd gebeld of er vrijdag een medewerker kan langskomen om de voordelen van MKB clickservive te bespreken. Er werd erg op vrijdag aangedrongen, maar omdat ik niet kon op vrijdag hebben wij de afspraak op de maandag gezet. (nu weet ik dus waarom ze zo graag op vrijdag wilde…)

 

Ik dus een afspraak met een medewerker van MKB Clickservice.

Deze vertelde zijn verhaal. Achteraf allemaal te mooi om waar te zijn..

Er werd heel snel gepraat, en wanneer ik naar de resensies vroeg kwam er een map te voorschijn waar hij heel snel door heen bladerde.

 

Ik kwam in tijd nood, want ik had van te voren aangegeven ik heb een uur / max. ander half uur de tijd i.v.m. mijn volgende afspraak.

Deze meneer heeft gewoon zitten rekken tot er geen tijd meer was en ik dus heel erg in tijdsnood kwam. Ik dus snel het contract getekend omdat ik die vent mijn huis uit wilde.. hij was elke keer onodige telefoontjes aan het plegen, dacht ik klaar te zijn moest ik ook nog 10!!!!! bedrijven opschrijven met alle gegevens erbij zodat zei deze mensen ook konden benaderen… (sorry daarvoor…:( gelukkig hebben deze mensen allemaal slim gehandeld en de hoorn erop gegooid…)

 

Nu komt het dus… er werd aan mij beloofd, dat ze voor mij een mooie website gingen maken, ik zou bovenaan in google komen te staan, ik zou een tablet krijgen met een of andere “super-app” er op.. (kun je gewoon gratis downloaden in de app store)

En kwam een lijstje te voorschijn met wat ik allemaal zou krijgen, er werd vanalles doorgestreept alle bedragen die het “normaal” zouden kosten werden op 0 gezet, aan het einde van het lijstje kwam te staan : te betalen: 0,- en dan kreeg ik “al die prachtige mogelijkheden” de man die zijn verhaald deed leek net een robot zo erg zat dat verhaaltje in zijn hoofd gestampt hij bleef maar dooratelen, er was ook geen enkele sec. vrij dat ik iets kon vragen.. WANT toen de man weg was wist ik eigenlijk helemaal niet wat ik nou kreeg en waar ik voor getekend had.. wat is dit eigenlijk voor bedrijf???

 

Ik ben 22 jaar vorig jaar ben ik mijn eigen bedrijfje begonnen het gaat eigenlijk best goed ik werf veel klanten via flyers, mond op mond reclame en facebook. Maar moet er echt keihard voor knokken om wat geld binnen te krijgen.

 

Ik log in op mijn rabobank account om wat dingen te checken. Tot mijn grote verbazig staat er dat er 1x 230 euro, 1x 45 euro en 1x 90 euro van mijn bank zijn gehaald door……. PROXIMEDIA…..!

Waarom zoveel??? Dit hadden we toch niet afgesproken meneer de vertegenwoordiger?? Ik zou volgens deze meneer rond de 50 per kwartaal kwijt zijn! Koopje toch?!?? Dus het komt er nu op neer dat ik even elke maand 284,35 moet afrekenen..! DIT VERDIEN IK NIET EENS ELKE MAAND?!

Nu dus een ongeveer 3 maanden verder, wil ik echt heel graag nog steeds van het contract af.. en elke keer als ik bel “ik ga even overleggen, u word z.s.m. terug gebeld” Ik word niet terug gebeld!

Ik krijg een scheinheilige mail, waar ze mij er op wijzen als ik het contrast wil opzeggen dat ik dan nog even 1.672,- EXCLUSIEF!! BTW

 

Ik heb ze verteld, dat ik dit niet kan betalen, punt! Als er geen geld is kan ik het ook niet zomaar ergens vandaan toveren, er is gewoon geen geld hiervoor!

 

Nadat ik elke keer een mail stuur moet ik bijna een WEEK!! wachten op antwoord, en dan moet ik tussendoor nog een mail sturen of ze nu a.u.b. even willen reageren.. Pas daarna krijg ik een mail

 

Er is nog niks geleverd, ik merk totaal niks van die Google Adwords campagne, calltracking en landingspagina’s!

Al mijn klanten die ik heb, heb ik zelf binnengehaald via Facebook en mijn flyers!

 

Nu had ik dus de mail gestuurd dat ik het contract wilde beëindigen omdat ik er niks van merkte en er wel elke maand geld van mijn rekening word afgehaald, krijg ik een mail terug met: “Uw Google-Adwords-campagne heeft er voor gezorgd dat er in de afgelopen tijd maar liefst 71 potentiële klanten de weg naar uw landingspagina’s hebben gevonden” nu komt het…. “die landingspagina’s” staan nog niet eens online!! Sorry MKB-Clickservices jullie zijn nu echt door de mand gevallen. Mijn vertrouwen in jullie is weg, en al helemaal nadat ik al deze resensies, klachten en waarschuwingen heb gelezen.

 

Ik hoop dus nu via deze weg, dat er echt een oplossing komt.

 

Gewenste Oplossing:

Einde contract zonder extra kosten

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nog altijd worden klachten stelselmatig weggepoetst door MKB Clickservice. Schrijnende gevallen van jonge ondernemers die hun bedrijf compleet naar de filistijnen zien gaan en zelf in zware financiele problemen komen vanwege hun handtekening onder het MKB wurgcontract, het doet de mensen van MKB Clickservice helemaal niets.

 

Dit is de klacht die op 20 oktober op klacht.nl geplaatst is, en die afgelopen week daar verdwenen is.

Beste Wouter, het is altijd fijn om weer van je te horen. Laat ons beginnen met jou een zalige kerst toe te wensen - beter laat dan nooit - en alvast onze beste wensen voor het nieuwe jaar! In 2015 heeft het nog niet helemaal mogen lukken, maar 2016, dat wordt het jaar, daar zijn wij zeker van. Nieuwe kansen, nieuwe prijzen.

 

Erg attent dat je de kerstgedachte met jouw bericht hoog houdt, dat is nu net waar iedereen op zat te wachten. Want laten we eerlijk zijn, er zijn belangrijke zaken in de geschiedenis die niet vergeten mogen worden en een trap na linksom of rechtsom… dat kan niet anders dan die grote knappe ogen van je net dat extra streepje zonlicht te laten uitstralen.

 

Gelukkig zijn we met deze klant tot een oplossing gekomen en heeft de klant zelf zijn klacht gesloten, wij kunnen dat namelijk zelf niet. Zo zie je maar, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Zie het als een leermomentje, toch?

Fijne feestdagen Wouter, wij gaan er ook van proberen te genieten!

MKB ClickService Webcare

Link naar reactie
  • 0

Gelukkig zijn we met deze klant tot een oplossing gekomen en heeft de klant zelf zijn klacht gesloten, wij kunnen dat namelijk zelf niet. Zo zie je maar, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Zie het als een leermomentje, toch?

 

Op persoonlijke titel, dus niet als moderator:

 

Gegeven de voorgeschiedenis van MKB Clickservice met rechtszaken tegen mensen die negatief over ze schrijven, met blafbrieven naar fora, met praktijken zoals hier beschreven wordt is het wel degenlijk interessant om te kijken hoe MKB klachten afhandelt, of het nu Kerst is of niet.

 

Als ik zo eens een blik werp op de laatste pakweg 25 websites die jullie opgeleverd hebben, met allemaal vrijwel dezelfde template, met allemaal een paar zogenaamde landingspagina´s en allemaal gebaseerd op een gratis enorm basic CMS dan blijf ik van mening dat datgene wat jullie aan vergoeding vragen voor een website in geen enkele verhouding staat tot datgene wat jullie leveren.

 

Ik wens jullie dan ook een geweldig 2016 toe, waarin jullie geen klachten meer hoeven op te lossen, maar jullie dienstverlening en acquisitiemethode zo hebben aangepast dat er geen klachten meer komen.

 

Fijne dagen

Frans

Link naar reactie
  • 0

De schaamte voorbij als je het mij vraagt.

Maar ik denk niet dat ze zich veel aantrekken van ons gemopper.

 

Ik vroeg me iets anders af. Ik zie op de site van MKBclickservice dat ze zich nog steeds op de borst kloppen met het Google partnerschap. Onderaan de Google pagina over dit bedrijf staat een knopje "Niet tevreden? Klacht indienen over partner" Hier kun je heel uitgebreid je beklag doen over een schending van het Google-beleid door de partner. Zo kun je aanvinken: "De derde partij houdt zich bezig met onduidelijke, misleidende of intimiderende verkooppraktijken."

 

Waarom doet Google niets met klachten die binnenkomen over dit bedrijf? Als de service echt zo slecht is moet er toch een hoger dan normaal aantal klachten ingediend worden zou je zeggen. Het is toch ook in Googles belang om alleen partners te hebben die op een verantwoorde wijze met de Adwords budgetten van hun klanten omgaan?

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 1

Weer eens even de verrichtingen op het gebied van de rechtsgang bekeken. Uit dit arrest van de Hoge Raad gepubliceerd op 18 december 2015:

 

De overeenkomst had een duur van 48 maanden, was niet tussentijds opzegbaar en legde op [verweerder] betalingsverplichtingen tot in totaal ruim € 13.000,=. Het betreft hier dus een overeenkomst die voor een eigenaar van een kleine patisserie allerminst doorsnee is en, naar aannemelijk is, voor hem een substantiële financiële belasting zou (kunnen) vormen.

 

 

3.1 ’

s Hofs arrest komt op het volgende neer:

a. BeUp heeft het initiatief genomen om [verweerder], een kleine banketbakker met slechts kleine en vooral plaatselijke klantenkring, een nutteloos en kostbaar product op te dringen;

b. BeUp heeft geen enkele moeite gedaan om na te gaan of het product voor [verweerder] van enig nut zou (hebben) kunnen zijn; zij was daarin ook niet geïnteresseerd;

c. haar bedienden hebben bij hun bezoek aan [verweerder] geconstateerd, of in elk geval moeten zien, dat hij er die dag alleen voor stond en dat zijn gedachten goeddeels bij het reilen en zeilen van zijn patisserie waren. BeUp heeft, zo ligt in ’s Hofs arrest besloten, niets zinnigs aangevoerd over hetgeen deze medewerkers over het (potentiële) nut van het opgedrongen product met [verweerder] hebben besproken.

 

Ongelofelijk voor mij dat men hier een kleine ondernemer tot en met de hoge raad blijft achtervolgen. Hetgeen veel slapeloze nachten moet hebben opgeleverd.

 

Positief is natuurlijk dat het vonnis aanknopingspunten geeft voor andere kleine ondernemers die door een vlugge handtekening zwaar in de problemen komen. En men zal ook minder snel gaan procederen met deze uitkomst inclusief een flinke draai rond de oren door De Procureur-Generaal bij de Hoge Raad der Nederlanden.

 

Ook deze recente uitspraak is interessant.

 

Hierin wordt weer een (heel) kleine ondernemer met een heel duur en overbodig (starter met onzekere nabije toekomst) contract opgezadeld. De in een week omgeschoolde kok kan zich niets meer van de toezeggingen herinneren.

Ook hier pakt het negatief uit voor Proximedia.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zo'n zaken zijn echt wel om ziek van te worden.

 

Paar weken geleden heb ik bezoek gehad van een ict-bedrijf met de vraag om referentiepartner te worden voor hun diensten(geen websites maar wel cloudoplossingen en zo).

Alhoewel die persoon op mij zeker niet agressief en opdringerige overkwam waren er achteraf bekeken toch wel overeenkomsten met de verhalen die ik hier lees: overeenkomst van 60 maanden, van heel duur naar goedkoop prijzen wegstrepen (+/-80% er af), vijftal namen van andere bedrijven moeten doorgeven, aanbevelingsbrief te ondertekenen, niet communiceren met andere bedrijven over hun aanbod,...

 

Bij het horen van die 60 maanden lag ik al van mijn stoel dus ik heb niets getekend of kleine lettertjes gelezen. Gewoon beleefd gebleven en die persoon is vertrokken, niets meer van gehoord. Mogelijk kan dit voor andere bedrijven een goede deal zijn maar je moet toch echt wel goed oppassen heb ik de indruk.

 

Net die dag ook nog bezoek gehad van twee andere verkopers (energieleverancier en elektro-groothandel), die kwamen gewoon hun aanbod op de klassieke manier voorstellen, verschil was enorm.

 

 

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

En men zal ook minder snel gaan procederen met deze uitkomst inclusief een flinke draai rond de oren door De Procureur-Generaal bij de Hoge Raad der Nederlanden.

 

In bovenstaand licht heb ik (als lid van HL, niet als moderator) met veel voldoening onderstaande quote uit hetzelfde arrest gelezen:

 

Het recht is er met name (maar zeker niet alleen) ook voor om zwakkeren te beschermen tegen nietsontziende personen of bedrijven die op listige wijze proberen munt te slaan uit de zwakte, onkunde of in voorkomende gevallen zelfs kenbare lichtzinnigheid van anderen

 

 

Link naar reactie
  • 0

De reactie van MKB Klickservice bevestigt wat we al eerder observeerden: klachten worden 'opgelost' als de ontevreden klant maar flink aan de bel trekt op alle mogelijke klachtfora. Voorwaarde is echter dat de klacht dan verwijderd wordt. Niet voorzien van het label 'opgelost' maar compleet verwijderd.

 

Zo wist BeUP / Proximedia / MKB Clickservice zijn digitale sporen. Negatieve ervaringen worden onzichtbaar gemaakt.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    1 lid, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.