Alles dat geplaatst werd door StevenK
-
concurrentiebeding detacheringsbureau zzp-er
Begin eens om de detacheerder in gebreke te stellen, want zonder in gebreke te stellen zal de ontbinding van de overeenkomst een hele toer worden. En daarbij zal ook een ontbinding niet voldoende zijn om van het beding af te komen, omdat het beding, naar zijn aard, ook na ontbinding van de overeenkomst blijft gelden.
- Stichting als beherend vennoot CV
- (ex) medewerker heeft belangrijke bedrijfsinformatie achtergehouden
- Auto's uitlezen.
-
HL-Peil-12: KvK verdwijnt?
Als ik het bericht op telegraaf.nl lees is het de bedoeling dat de bedrijfschappen ook sneuvelen. Klinkt mij allemaal als een goed plan in de oren: alleen registreren bij de belastingdienst en de rest - zonder afdrachten, lidmaatschappen en andere termen voor zinloze kosten - via de backoffice aldaar regelen.
- Startende ondernemer: hoe ben je verzekerd van voldoende inkomen?
-
Beeindiging contract
Dit is wederom een hele gevaarlijke. Je zou denken dat je hierdoor de overeenkomst op ieder gewenst moment kunt beeindigen als je dat maar 3 maanden van tevoren doet, echter dat staat er niet. De looptijd is t/m 2015 en als je wilt opzeggen moet dat uiterlijk 3 maanden voor het einde van die huurperiode oftewel gedurende haar looptijd. Als het wél de bedoeling is om altijd binnen 3 maanden te kunnen ontbinden had je overeen moeten komen dat ''huurder deze huurovereenkomst tussentijds/ voortijdig kan beeindigen met inachtname van een opzegtermijn van 3 maanden''. Het enige wat je nu hebt afgesproken is dat je de huurovereenkomst mag opzeggen tijdens de looptijd, dat is wat anders dan de huurovereenkomst te mogen beeindigen tijdens de looptijd. Je moet dus explicieter zijn. Ben ik niet met je eens: het artikel heeft het niet over opzeggen tegen het einde van de looptijd, maar gedurende de looptijd. Daarmee wordt wel degelijk een tussentijdse opzegging door de huurder mogelijk.
-
Auto's uitlezen.
Nee, daar heb je geen vergunning voor nodig. Wel een goede en specifieke aansprakelijkheidsverzekering omdat je wanneer je een verkeerde waarde wegschrijft, je onherstelbare schade aan kunt richten. Strikt genomen heb je dat risico niet bij uitlezen, maar na het uitlezen zul je de betreffende storing(en) ook willen resetten en dan ga je wel wegschrijven naar de ECU. Zo kun je met de bekende VCDS software (voor zo ongeveer alle VAG auto's) een snelheidslimiet configureren die daarna er niet meer uit kunt halen. Dat kan alleen door de hele ECU opnieuw te flashen en dat kan nu net weer niet met VCDS.
- BTW regeling bij verkoop uit inventaris
- Wil uit VOF per 31-12 maar partner gaat lastig doen. Hoe aan te pakken?
- BTW regeling bij verkoop uit inventaris
-
Beeindiging contract
Gezien de nummering vermoed ik een standaard ROZ contract. En in een standaard ROZ contract is de 'huurperiode' de gehele duur van de overeenkomst. Dat betekent dat zoals het nu is geformuleerd tussentijdse opzegging niet mogelijk is. Door 'tegen het einde van een huurperiode' weg te halen c.q. door te strepen, wordt bereikt wat Altan wil.
-
Geldigheid concurrentiebeding / relatiebeding bij (normaal) ontslag
Gezien de aard en het niveau van jouw functie, geef ik je geen hier uit te komen langs juridische weg. Wat jij wilt gaan doen is een directe schending van het beding. Aangezien jouw werkgever jou heeft verzocht te vertrekken lijkt mij dat hier wel onderhandelingsmogelijkheden zouden zijn?
-
'doorstart' zonder faillissement wel schulden
Het idee wat jij hebt is helemaal niet zo slecht en het wordt vaak toegepast, zelfs in faillissementen. Maar het concept ervan ligt zo dicht tegen paulianeus* handelen aan, dat de details van de uitwerking niet hier in het openbaar besproken zullen kunnen worden. *hou in de gaten dat ook buiten een faillissement er sprake kan zijn schuldeisersbenadeling.
- Probleem met Belasting
- Conflict over aandelenoverdracht - 6 jaar na dato
- nog een bedrag tegoed van bedrijf x
- Betalingsonmacht BTW naheffing
- Betalingsonmacht BTW naheffing
- holding BV beëindigen?
-
discussieer mee: hoe ondernemers zonder geld, maar in moeilijkheden helpen?
Daarbij dient wel aangetekend te worden dat de overheidsgefinancierde oplossing over het algemeen bbz-georiënteerd is en lang niet elke ondernemer daarvoor in aanmerking komt. Nu krijg ik in het algemeen vooral te maken met mensen die in dit stadium reeds het lid op de neus hebben gekregen, dus mijn beeld ervan is zonder twijfel éénzijdig. Aan de andere kant is het zo dat het systeem van gefinancierde rechtsbijstand ook - beperkte - ruimte biedt voor ondernemers om een advocaat in te schakelen in de situatie dat het actuele 'rechtsprobleem' tot bedrijfsbeëindiging zou kunnen leiden. Regelmatig krijg ik in dit soort kwesties een toevoeging van de Raad voor Rechtsbijstand. Maar zeker zo vaak zie ik dat ondernemers echt niet *willen* betalen voor advies, of nog beroerder, dat ze wel toezeggen te betalen, maar het niet doen, terwijl je later in het faillissementsverslag leest dat ze zeker nog een aantal maanden cashflow hebben gehad. En het probleem rondom een insolventiedossier is dat je niet *kunt* volstaan met wat adviezen per email. Je hebt inzage nodig in het gehele dossier en je moet de diverse scenario's helemaal doorpraten, zonder er iets van op papier te zetten, om te voorkomen dat achteraf bewijs ontstaat voor iets dat misschien wel als paulianeus aangemerkt kan worden of tot een Beclamel-aansprakelijkheid leidt.
- Verzekering verplicht bij een lening?
- BTW regeling bij verkoop uit inventaris
- BV constructie intrekken
- Eenmanszaak naast VOF door tweede venoot