Alles dat geplaatst werd door StevenK
- Schuldsanering of faillissement dreigt voor beoogd partner
- hoe opstarten jonge ondernemer
- Onbehoorlijk bestuur bij faillissement door recallkosten productiefout?
- conservatoir beslag en hoger beroep
-
conservatoir beslag en hoger beroep
Het beslag vervalt als er definitief geen executoriale titel is ontstaan. Lijkt me zaak om je advocaat te vragen zo spoedig mogelijk een opheffings kort-geding te beginnen. Maar heeft je advocaat niet de opheffing van het beslag gevorderd in de procedure? Want dat is zeker niet ongebruikelijk, juist om te voorkomen dat het beslag blijft liggen...
-
Cijfers loonkosten tov omzet fabrikant stroopwafels
Ik denk dat daar geen zinnig woord over te zeggen is, omdat eea afhankelijk is van de mate van automatisering. Een ambachtelijke stroopwafelbakker heeft veel arbeid per wafel nodig, een fabriek met alles geautomatiseerd heeft alleen nog maar een monteur en een verkoper nodig (bij wijze van spreken)
-
Faillissement en de curator gaat privé verhalen: ernstige situatie
Zinloos advies, want die bestuurdersaansprakelijkheid wordt - uiteraard - gezien als 'niet te goeder trouw', waardoor een WSNP toelating niet mogelijk is.
- faillissementsverzoek - ben ik wel partij?
- auto en bpm
-
Handelsnaamconflict over showrooms
Inschrijving KvK is wat handelsnaamrecht betreft niet interessant. Het gaat om het feitelijk gebruik van de naam als handelsnaam. Zoals je aangeeft heb jij borden geplaatst 'hier komt A' . Dat is gebruik van een handelsnaam. Het enkel registreren van een naam is dat niet. Sterker nog, het registreren van andermans handelsnaam is onrechtmatig. Ik zou als ik jou was maar eens een advocaat een briefje laten schrijven met uitleg over de 1019h kosten veroordeling in IE zaken...
- Provider accepteert opzegging niet ivm overschrijding opzegtermijn
-
faillissementsverzoek - ben ik wel partij?
Je advocaat heeft je toch wel uitgelegd dat pas op de zitting het bestaan van andere - overigens niet opeisbare - schulden aannemelijk moet worden gemaakt? Let op: het is dus niet zo dat een andere schuldeiser expliciet 'steun' aan het faillissementsverzoek hoeft te verlenen. Het enkele bestaan van andere schulden is voldoende. En voor de rest: je hebt getekend, dus de faillissementsrechter zal in redelijkheid kunnen stellen dat jij voor nakoming aangesproken kunt worden.
- doorschuiven auto uit de zaak naar prive
- huurbaas wil geen indeplaatsstelling, wat nu
- Zal ik meer of minder dan 500km gaan rijden? (Bestelauto op zaak of privé)
- BTW niet vermeld op folder
- BTW niet vermeld op folder
-
concurrerende Domeinnamen ?
Nee, dat kan niet. Enkele registratie levert geen handelsnaam(srecht) op.
- huurbaas wil geen indeplaatsstelling, wat nu
- Boekhouder reageert niet, geld kwijt?
-
Familiebedrijf wordt overgedragen aan kind A: wat zijn de rechten van kind B?
Hebben wij dan gezegd dat er een wettelijke basis was ??? Nee, maar uit jullie beider posts spreekt een voorwaarde dat B 'niet benadeeld' zou mogen worden. Dat impliceert een rechtsgrond die gelijke behandeling van A & B voorschrijft en de argeloze lezer zou eruit kunnen begrijpen dat B enig recht heeft op die gelijke behandeling.
-
Familiebedrijf wordt overgedragen aan kind A: wat zijn de rechten van kind B?
Ouders kunnen vrij beschikken over hun vermogen en zijn daarbij rekening noch verantwoording verschuldigd aan - mogelijke - erfgenamen. Alleen als er sprake is van een al dan niet impliciete schenking en de ouders binnen vijf jaar nadien overlijden is het goed mogelijk dat deze schenking verrekend dient te worden. Hoewel het mogelijk niet goed is voor de familieverhoudingen, bestaat er geen wettelijke basis voor hetgeen voorgaande sprekers naar voren brengen.
- BTW stichting België
- Lease van gebouwgebonden installaties
- Salaris al meer dan 6 maanden niet ontvangen