Ga naar inhoud

StevenK

Raad van Advies
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door StevenK

  1. Als je zelf faillissement aanvraagt, dan snij je daarmee in beginsel de weg naar een latere WSNP toelating af. Aangezien je maandag hebt aangevraagd, wordt het pas volgende week behandeld en heb je dus zeker nog ruimte je goed te laten adviseren.
  2. Gisteren aangevraagd of is het gisteren uitgesproken? Als er lopende rechtszaken zijn, schakel dan een advocaat op toevoegingsbasis in, die je ook kan adviseren ten aanzien van het mogelijke faillissement.
  3. Met Roel. Zeker als je dan die ontslagvergunning gebruikt in een stamrecht BV / Holding, dan kun je die auto financieren vanuit je holding. Dat is, tenzij je veel schade rijdt of een bijzonder schaderisico bent, goedkoper.
  4. Ik vermoed dat die advocaat je zal vertellen dat het feit dat *jij* de zaak niet afdoende verzekerd hebt niets af doet aan de contractuele verplichting de overnamesom te betalen.
  5. Begin maar eens met de boekhouder aangetekend - met handtekening retour - in gebreke te stellen, anders heb je helemaal geen basis om de betaling stop te zetten.
  6. Dan lijkt het mij dat je eerst weer met de ontvanger in gesprek moet gaan en afspraken over betaling moet maken - of over sanering van je schuld - voor je gaat ondernemen.
  7. Maar is er wel in de tussentijd betaald of helemaal niet?
  8. Waarom wilden ze uw voorstel(len) niet accepteren?
  9. Bij partijen die hun inkoop voldoende hebben gestructureerd is dit heel gebruikelijk, net zoals het onderhandelen over de inhoud van de toepasselijke voorwaarden of afwijkingen daarvan in de overeenkomst
  10. Nee, want je registratie is 'te kwader trouw', omdat je geen recht had op het onderliggende merk. Daarnaast is een merkregistratie niet voldoende om andere rechthebbenden te verbieden datzelfde merk te gebruiken.
  11. Stel dat de computer is geboekt op een rekening 20 inventaris, en je hebt een rekening 410 afschrijvingskosten inventaris en de afschrijving 200,-- dan boek je die 200 op rekening 410 met als tegenrekening 20. Je balanssaldo daalt daarmee en je kosten stijgen, je grootboek blijft in balans.
  12. StevenK reageerde op NickWeb's topic in Fiscale zaken
    Je betaalt geen inkomstenbelasting over wat je hebt, maar over wat je - volgens je boekhouding - verdient. Je zult voor je onderneming een boekhouding moeten bijhouden en daaruit volgt wat je aan resultaat hebt geboekt. Dat is in fiscale zin de basis voor belastingheffing. Voor de goede orde: ook als je voor vrienden of familie werk verricht, wat tot jouw normale ondernemingswerkzaamheden behoort en je krijgt daarvoor betaald, dan moet je dat ook in je boekhouding verwerken. Hou er ook rekening mee dat je naast de inkomenbelasting ook te maken hebt met omzetbelasting.
  13. De werkzaamheden zijn dus uiteindelijk afgerond na 1 oktober 2010 en dus moet de 6% regeling toegepast worden. Zou de reparatie er niet zijn geweest, dan was de 6% regeling niet van toepassing.
  14. Dan heb je dat verkeerd 'geleerd'. Wel is het zo dat als er een kasrondje wordt toegepast, dit een indicatie is van een BV waar sprake is van bestuurdersaansprakelijkheid, maar voor het daadwerkelijk vaststellen van die bestuurdersaansprakelijkheid is toch echt meer nodig. Zorg in ieder geval dat die lening goed gedocumenteerd is en dat die afgelost wordt aan de BV.
  15. En of er risico's zijn: denk je eens in dat de vorige ondernemer in de tussentijd failleert? Je zult dus heel goed moeten (laten) beoordelen of de verhuurder wel beschikkingsbevoegd is om de inventaris aan jou te leveren, bijvoorbeeld door een schriftelijke volmacht van de vorige ondernemer, waaruit die beschikkingsbevoegdheid blijkt.
  16. Bedoel meer in de basis. Ik heb er een hekel aan als mijn advocaat dingen moet gaan schrijven aan derden. Ik wil het altijd zelf oplossen. Dan moet je de politiek in gaan en zorgen dat het systeem van verplichte advocaatstelling bij de Rechtbank afgeschaft wordt ;)
  17. Waarom moet het naar een mobiel? Kun je niet gewoon op je voip-account inloggen?
  18. Een concurrentiebeding moet bij functiewijziging opnieuw worden vastgelegd. Dat is - als ik het zo lees - hier niet het geval geweest?
  19. Ik ga ze morgen bellen om te zien wat voor nummer ze verkopen. Waarschijnlijk koop je een 085 nummer. Dat wordt gezien als een servicenummer, waar je dus veel voor betaald als je daar met een mobieltje naar belt. Assumption is the mother of all fuckups. Bij voipproviders zoals budgetphone krijg je een normaal lokaal nummer.
  20. Hoe is er bij de overname omgegaan met doorlopende verplichtingen zoals deze? Is er aan de leveranciers verzocht af te rekenen per overnamedatum? Is er iets waaruit blijkt dat de leverancier bekend is met de overname per 1/1/2008? Of zijn de lopende verplichtingen verdisconteerd in de overnameprijs?
  21. De verplichting een DGA salaris te genieten vervalt niet als er geen winst is; daarnaast kun je niet achteraf de managementfee aanpassen als daarvoor geen goede reden bestaat.
  22. Als de VOF op enig moment de huurdersverplichting van de vorige ondernemer heeft overgenomen, dan is elk van de vennoten aansprakelijk voor de nakoming van die verplichting. Dat er geen handtekening staat kan van invloed zijn, maar doet niet de situatie ontstaan dat er voor de vennoten geen enkele verantwoordelijkheid bestaat.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.