Ga naar inhoud

StevenK

Raad van Advies
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door StevenK

  1. Voor die 200 verschil is het zeker de moeite waard bezwaar in te dienen. Maar de berekeningswijze is correct.
  2. Kan die kopende partij voor 35k zelf een goede concurrent bouwen voor jouw site? In dat geval: verkopen. In alle andere gevallen: verkopen. Niets is zo mooi als iets opbouwen en verkopen. Daarna kun je weer iets nieuws gaan doen.
  3. Wat staat er over deze situatie in de maatschapsovereenkomst?
  4. Neigt? Zeg maar gerust dat het valsheid in geschrifte is.
  5. Je kunt proberen een indeplaatsstelling af te dwingen, maar de kans is reëel dat gezien de clausules zoals weergegeven de rechter een indeplaatsstelling niet toe zal wijzen.
  6. Tenaamstelling zegt niets over eigendom (staat als het goed is ook op het kentekenbewijs). Je kunt dus die bussen in de boekhouding gewoon als eigendom van de VOF verwerken.
  7. De ontbinding is veelal niet het probleem, maar daarna de verdeling en afrekening zorgen voor de problemen. Hoe je dat aan moet pakken is afhankelijk van de precieze omstandigheden. Zomaar wat vragen: Is er een overeenkomst en wat staat daar in? Of is die er niet en moet je naar de wet kijken? Wat zijn de bezittingen van de VOF en hoe moeten en kunnen ze verdeeld worden?
  8. Dan heeft de instelling daarmee geen recht om meer dan 19 uur per week in rekening te brengen.
  9. Als je je klant wilt helpen, zorg dan dat 'ie bij iemand terecht komt die verstand heeft van het saneren van problematische schuldsituaties. Die mensen hebben ervaring in de juiste benadering van de crediteuren. Mijn ervaring is overigens dat de mensen voor wie partijen als Ziggo en Oxxio problematisch zijn ook veel wehkamp-achtige en telefoonschulden hebben en een WSNP vaak kunnen vergeten vanwege 'overconsumptie'.
  10. Op zich heb je voor de verkoop niets nodig aan vergunningen. (Een RDW erkenning voor tenaamstellingen kan handig zijn, maar toen ik laatst bij een officiële dealer een motor kocht, moest ik toch met het blanco kenteken langs het postkantoorvervangendesigarenwinkeltje.)
  11. TS heeft het duidelijk over de klanten dus het is niet een concurrentie- maar een relatiebeding. En er is geen sprake van een dienstverband, want er wordt gefactureerd. De vraag is wat er precies overeengekomen is. Het zou mij niet vreemd voorkomen als feitelijk overeengekomen is dat het beding eindigt bij een bedrijfsbeëindiging of faillissement.
  12. Precies. En vergeet niet dat het hier feitelijk niet gaat om een concurrentiebeding maar om een relatiebeding. En aangezien het relatiebestand tot de activa behoort, is een zekere mate van bescherming gerechtvaardigd, ook wanneer de werkgever failliet is.
  13. Het beding blijft bestaan, net zoals elke andere vordering van de failliet. @rick: was je nu welof niet in loondienst?
  14. Het enige wat met een faillissement vervalt, is de mogelijkheid vorderingen op de failliet uit te winnen. Voor een concurrentiebeding geldt echter ook dat er een vergoeding tegenover moet staan, dus als de curator wil hebben dat jij het beding nakomt, zal de curator jou daarvoor een redelijke vergoeding moeten geven.
  15. Ik vind de vragen niet vreemd, want de voorwaarde is regelmatige invoer. Er is nu niets waaruit blijkt dat er sprake is van regelmatige invoer, want je hebt pas één bestelling lopen en je hebt nog geen klanten, want je zaak is nog niet live gegaan.
  16. Dan stort je die 500 op een derdengeldenrekening van zijn of jouw advocaat? En krijgt hij het zodra de aangifte is gedaan. Mooie middenweg.
  17. Nee, dat begrijp ik niet (of tenminste, ik begrijp het wel uit jouw verhaal, maar tussen een weigerachtige leverancier en een dagvaarding van de klant ligt nog wel een wereld aan oplossingen). Dat jouw leverancier niet wil, wil nog niet zeggen dat jij het probleem niet op hoeft te lossen. Waarom heb je het probleem niet opgelost? En waarom heb je de leverancier niet in vrijwaring opgeroepen in de procedure?
  18. Verschil tussen zakelijk en particulier tarief is toch allerlei belastingen? Als je particulier zou verkopen moet je die belastingen ook afdragen.
  19. Niet aangifte doen, maar aansprakelijk stellen voor schade en kort geding beginnen over afgifte, want het is een civiele kwestie.
  20. De boekhouder mag - in beginsel - wat 'ie zelf heeft gemaakt, dus bijvoorbeeld het door de boekhouder ingeboekte grootboek, onder zich houden, maar de feitelijke boeken (in- en verkoopfacturen, betalingsbewijzen, etc) niet.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.