Ga naar inhoud

Ferry

Super Senior
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Ferry

  1. Exact, het moet ten eerste gedragen worden door de medewerkers en hoe communiceer je zoiets? Een voorbeeld: Eerst werd er gevraagd of de medewerkers zoiets zien zitten. Dat bleek zo te zijn. Om waardering naar de medewerkers toe uit te spreken werd de Topperbokaal in het leven geroepen. Deze wordt ongeveer 3 keer per jaar uitgereikt aan een werknemer. Het mooie is dat de andere werknemers zelf hun topper voordragen. Eén keer in de 4 maanden gaat er vanuit het MT een algemene mail rond met wie je voor wilt dragen. Uiteraard moet de nominatie onderbouwd worden. De werknemers zijn niet verplicht om iemand te nomineren. In principe is het een kwestie van `meeste stemmen gelden`. Bij gelijk aantal stemmen neemt MT de beslissing. Wie en wie door wie genomineerd is blijft onbekend. Je ziet dus ook dat medewerkers elkaar gaan benaderen en als groep iemand voordragen. Iedereen kan dus Topper worden. De beloning is je naam op de bokaal en een tshirt met Topper! erop en een bos bloemen. De bokaal wordt door je manager uitgereikt en tevens wordt er een stuk op het intranet gezet met daarin waarom je Topper bent geworden. We doen dit nu 3 jaar en het leeft best onder de werknemers. Uiteraard zitten er ook zeikerds tussen. Bekendmaking naar alle medewerkers gaat ook met algemene mail. Het leuke is dat daarna vaak de telefoon roodgloeiend staat bij desbetreffende werknemer om de felicitaties in ontvangst te mogen nemen. Tips: Houdt het exclusief (beperkt aantal keer per jaar) Houdt de beloning leuk. Het moet gaan om de waardering en niet om een bonussysteem. Deze zin snap ik niet. Wat heeft personeelsbeleid met marketing te maken? Ferry
  2. Voor beide terecht opgemerkte problemen heeft Tobias de oplossing
  3. Beste George1, Al anderhalf jaar zend jij mensen uit naar verschillende bedrijven en je weet niet wat ze je per uur kosten? :-\ Antwoord op je vraag: goede uitzendsoftware aanschaffen en het programma berekent dat het je tegen de 14 euro per uur kost. Worden die studenten afdelingschef? 9 euro bruto is nogal wat in die sector Loon in de supermarkt Ben benieuwd! ::) Ferry
  4. Hoi Pieter, Zie bijlage. Ter indicatie hoe de bijkomende lasten zijn opgebouwd. 1x voorbeeld met pensioenopbouw en 1x zonder pensioen opbouw. Er is rekening gehouden met loonheffingskorting. Zo zie je maar dat die 35% nog wel eens karig kan zijn. Voor onze werknemers zitten we gem. tussen 1.57- 1.66. Maar zoals gezegd da's afhankelijk van de sector. Geluk! Ferry ReitsmaLHPensioen.docx
  5. Hoi Pieter, Je payrollberekening klopt niet, je vergeet de werkgeverslasten. Zoals Cardan het stelt zou het er ongeveer zo uitzien (bij 4% fee): 10080 ex BTW facturabel aan opdrachtgever 403.20 4% fee payrollonderneming -------- -/- 9282 Loon incl. reiskosten en werkgeverslasten 798 reiskosten -------- -/- 8484 loon incl. werkgeverslasten 2199.56 werkgeverslasten (35%) (afhankelijk van sector, buschauffeur zit al op 66%) -------- -/- 6284.44 brutoloon ex reiskosten Snelle check op loonwijzer: nettoloon 3783.78 ex reiskosten 798 reiskosten ----------- + 4581.78 op de bankrekening Vwb eenmanszaak: Je boekhouder zou je hiermee moeten kunnen helpen. Maar lijkt mij dat je er op euro’s in een eenmanszaak uiteindelijk beter van wordt. Risico’s liggen dan wel weer anders, maar ach. Geluk! Ferry
  6. Ferry plaatste een topic in Off Topic
    WatmankeerteraanHL? De site is nog niet online. Is de vraag vanuit de "markt" groter dan dat HL aan kan? Wat zijn hun beweegredenen? Ben benieuwd. edit: nou, valt allemaal best mee. Gewoon een krantje met wat nieuws. Kan bij lange na niet tippen aan HL. Geluk! Ferry
  7. Topic krijgt zo wel een andere wending maar ik wil het wel even uitleggen. Het record is toentertijd gezet mbv perslucht en daarna ook weer met perslucht verbroken. Om het record weer te moeten verbreken zou het dus weer met perslucht moeten gebeuren. Je krijgt immers een ander record als je perslucht door Nitrox zou vervangen. De omstandigheden zijn immers anders. Het record is op 3 meter (zwembaddiepte) gezet. Een snorkel langer maken en verbreden is niet mogelijk. Waarom hebben de huidige snorkels deze afmeting en zijn ze niet in langere versies te verkrijgen? Omdat je met het dode punt te maken krijgt. Je kunt de uitgeademde lucht niet meer uit de snorkel krijgen en je ademt dus constant resten in van je “oude” lucht. Hierin zit minder zuurstof en dus zal je op den duur black out gaan. In je wikipedia-artikel staat exact wat sommige hobbyduikers/ snorkelaars en freedivers weleens doen. Met opzet hyperventileren om je ademprikkel te verleggen. Je merkt niet dat je lichaam het signaal geeft dat je zuurstof te kort komt. Dit kan je lang rekken maar gaat toch fout. Dit is niet het probleem waar je mee te maken krijgt met het record. Het probleem is je nultijd. De opname van stikstof in je lichaam. Bij een overschrijding van je nultijd loop je dus de kans dat bij een opstijging de stikstof gasbellen gaan vormen in je lichaam. Je lichaam moet dat dus uitventileren. Dat kan alleen door de afname van de druk heel langzaam te laten verlopen. In een zwembad met 3 meter water is dat een moeilijke onderneming. Juist de laatste 10 meter onderwater zijn het gevaarlijkst. Per 10 meter stijgt de druk met 1 bar. Dus de druk in de laatste 3 meter naar 0 meter neemt met 33% af. Dus een toename van de grote van het stikstof is ook 33%. Als dus de nultijd is overschreden dan kan een pauze alleen nog maar in een decompressiekamer plaatsvinden. De tijd die je daarvoor hebt is onvoldoende. Of je moet de speeltijd vergroten. Maar geloof me, na 3 uurtjes mens-erger-je-niet wil je echt wel even normale lucht ademen. Broodje eten, drinken, toileteren, pak verwisselen. Al met al zal het best allemaal te organiseren zijn. Technisch gezien wordt het een hele uitdaging. Hobbyrecordje was leuk. Mijn vraag aan Romano is: Ga je nu deze 4 weken afwachten of je van GWR door mag of ga je sowieso door met je plan. GWR of niet? Geluk! Ferry
  8. ;D Beste Romano, Deze vraag is echt een typische Romano-vraag en zegt veel over jou. Respect heb ik voor de manier hoe je gelooft in je zaak, je creativiteit en je doorzettingsvermogen. Ook voor je eigenwijsheid, koppigheid en die vette oogkleppen heb ik diep respect. Al doende leert men en ik ben van mening dat jij er wel komt. Antwoord op je vraag: nee, ik ken nu het gevoel van de euforie. Ook wordt het door de zeer lange tijd onderwater moeilijker. Je kunt na de 3 uur (gestelde tijd door GWR) zelfs niet meer boven water komen voor de 15 minuten pauze. Je zult dan dus met decompressiekamers moeten gaan werken. Organisatorisch allemaal best te regelen. Toen kon het nog in de hobbysfeer geregeld worden. Nu heb je ondersteuning nodig van professionele duikbedrijven en medische centra. Tel daar het kostenplaatje bij op. Het risico is mij ook te groot. Nee, been there, done that. Geluk! Ferry
  9. Ben ik met je eens. De enige die je duidelijkheid kan geven is de verhuurder. Leg het hem voor en je hebt je antwoord. Geluk! Ferry
  10. Vwb. indeplaatsstelling: mocht de verhuurder niet accoord gaan met overname van het huurcontract door jou om wat voor reden dan ook dan kan de huidige huurder het contract opzeggen per eind datum contract. Ondertussen betaal jij de huur aan de verhuurder of hoofdhuurder. Jij meld je aan als potentiële nieuwe huurder. Als je vestiging gezond is zal je huidige werkgever daar niet zo een probleem van maken, lijkt mij. Verder is het mij onduidelijk wat je nu bedoeld. Ga je nu een vestiging overnemen die binnen een BV valt? Is het al een aparte BV? Gezien je onervarenheid in dit soort zaken is het raadzaam om je door een professional te laten begeleiden in dit proces. Geluk! Ferry
  11. Onderwater mens-erger-je-niet spelen met 4 man in een zwembad. 12 uur volgehouden. Record werd binnen 1 jaar verbroken en wordt nog steeds jaarlijks verbroken en staat nu op meer dan een dag. Ik heb het daarna NOOOOIT meer gespeeld. ;D Geluk! Ferry
  12. Beste Robert, Voor werknemers met een contract voor onbepaalde tijd zou een addendum voldoende moeten zijn. Hierin vermeld je de datum per wanneer de werknemer in dienst treedt bij de nieuwe onderneming. Tevens kun je hierin vermelden dat de reeds opgebouwde rechten (pensioen, vakantiegeld, vakantiedagen etc.) gerespecteerd worden en meegenomen worden. Voor werknemers die nog contracten voor bepaalde tijd hebben geldt dat wanneer zij overgezet worden naar de nieuwe onderneming dat het een volgend contract betreft. De werksfeer blijft immers hetzelfde en er is sprake van opvolgend werkgeverschap. Houdt hier dus rekening mee. Er kan dus sprake zijn van het volledig benutten van het aantal contracten maar nog niet het aantal jaren (3x3 regel) waardoor je wel al werknemers een vast contract zult moeten bieden. Geen idee of je een CAO hebt maar er zijn nieuwe CAO's die het mogelijk maken om 4 contracten in 4 jaar te bieden. Hopelijk heb je hier wat aan. Geluk! Ferry
  13. Waarom zou je je recordpoging niet door mogen laten gaan ook al heb je een afwijzing van GWR? Pogingen mogen altijd. Het zal alleen niet erkend worden door GWR, lijkt mij. Maar wat houdt je recordpoging in dan? Of is dat nog classified? Geluk! Ferry ( die 1x een erkend record heeft behaald 17 jaar geleden)
  14. Dus ik krijg er totaal 14? Dan is de korting lager (procentueel) dan wanneer ik er 12 koop en maar 10 afreken. Zoals je aangeeft is het een verbruiksproduct waarvan mensen er regelmatig 6 of meer kopen. Die factor 6 moet je denk ik dan vasthouden. Dus 12 + een beetje extra. Het psychologisch effect is dat voor de consument de verkoopprijs in stand blijft. Het product vertegenwoordigt een bepaalde waarde en daar moet je geen consessies aan doen. Ik, als consument, krijg liever wat extra's dan korting. Jij houdt er meer aan over. Bij verkoop van 12 voor de prijs van 10 is je stuksprijs 4.96 euro. Bij 12+2 extra komt dat op 5.10 euro. Je houdt je marge meer in stand. Geluk! Ferry
  15. Even terugkomend op je vraag: Nope, dat gaat niet lukken. Het blijft toch vreemd vermogen dat je hoe dan ook zal moeten terugbetalen. Het maakt niet uit in hoeveel stukjes dit hakt. Het is niet je eigen geld. Levensonderhoud wordt door een bank als eerste geschrapt. Daar zal je toch echt zelf in moeten voorzien. Zoals al aangegeven misschien kan je de voorraden verminderen of in consignatie laten leveren (afrekenen met leverancier na verkoop). René geeft een eigen inbreng aan van 20%. Ik denk dat dat nog voorzichtig is en dat 30% eerst komt. Op basis van wat je hier nu geschreven hebt schat ik je kansen nul in. Misschien kun je het eens worden met je partner en een stukje overwaarde uit je woning halen. Je hebt dan een vorm van eigen vermogen met nauwelijks kosten (aflossing, rente). Het kan zelfs als een hefboom werken. Want door de lagere kosten draai je eerder break-even en ga je dus geld verdienen en kan je dus zelfs al eerder beginnen met verbouwen. En tja, het blijft een risico. Lees het nu eens anders: iemand komt bij jou en zegt echt een geweldig plan te hebben. Leuk! Maar hij heeft geen centjes op de bank maar er zijn wel andere mogelijkheden om eigen geld in te brengen maar dat wil die liever niet want hij heeft daar andere plannen mee. Jij gaat dus het complete risico lopen en bij een mislukking van het plan moet jij nog maar zien of je je geld voor 100% terugkrijgt. Dat klinkt toch vreemd? Jij bent overtuigd van je plan en zult dus ook bepaalde risico's moeten nemen. Als je dus die 20- 30% eigen inbreng hebt dan kan de bank alsnog voor 70% meegaan. 70% van je bedrijf waar zij nog maar van moeten afwachten of ze dat terugkrijgen. Banken zijn geen ondernemers. Samenvattend alles wat er nu geschreven is: investeringsbehoefte omlaag en zorgen voor eigen inbreng. Dan gaat het helemaal goed komen. Wel vreemd dat de accountant (of boekhouder?) je hier niet op gewezen heeft. Geluk! Ferry
  16. Gratis Geld Je zit even krap bij kas maar je wilt/ moet toch die grote aankoop doen. Voorwaarden: -De verwachting is dat er binnen 2 maanden voldoende geld binnenkomt. -Je hebt een creditcard Voorbeeld: Je moet die aankoop van, laten we zeggen 4000 euro, toch echt doen maar zit krap bij kas. Je weet dat bij je creditcardmaatschappij je overzicht per de 21e vd maand altijd beschikbaar is. Plan dan de aankoop vlak na de 21e en betaal met je cc. De 21e van de volgende maand komt het overzicht met het vriendelijke verzoek het tegoed aan te vullen voor de 11e van de volgende maand. De creditcardmaatschappij gaat de 19e weer beginnen met overzichten opmaken. Ze houdt rekening met iets te laat binnengekomen betalingen. Betaal dus pas op de 16e of 17e en op je nieuwe overzicht is je saldo weer aangezuiverd zonder ook maar enige kosten. Voordelen: -Gratis geld -Geen opname van spaarrekening (rente blijft intact) -Geen dure roodstand betaalrekening Nadelen -Je moet het even plannen Resultaat: kan je op jaarbasis een paar honderd schelen Tip is door mij al vaker toegepast en gaat voor mijn VisaCC op. Ik heb geen ervaring met andere maatschappijen. Natuurlijk zijn er ook andere manieren zoals op factuur of een deal met de leverancier. Maar je weet maar nooit! Geluk! Ferry
  17. En daarvoor hebben we het voorsteldraadje Goedenavond mods, kom er maar in! Geluk! Ferry
  18. Ferry reageerde op Micha van Veen's topic in Off Topic
    Pracht docu! @Micha: ik zie je vergelijking met ondernemen. Maar kan je dat in bijna alle dagelijkse dingen niet terugvinden? Er is altijd wel een link. Door de positiviteit van Lips "bestaat " Anvil nog. Wat ik mij meer afvraag is: hoe kom je erop om een docu te maken over je pogingen om een erkend rockstar te worden? Wat was eerder? De visie hebben voor het commerciële gewin of om andere te waarschuwen voor de vakuilen waarmee je als band te maken kan krijgen? Ik denk dat het initiatief iig niet bij hun lag. Verder was het 80 minuten kippevel. Geluk! Ferry (Van wie of welke groep zullen we in NL weer eens een mooie docu maken? Hazes is al geweest, TEG is onlangs uitgezonden http://www.tvblik.nl/reporter/teg).
  19. Ferry reageerde op Edward's topic in Off Topic
    Nog iets meer tegengas: Mailtje van Bol.com van afgelopen week: Ze onderscheiden zich dus wel degelijk van de rest. Geluk! Ferry
  20. Hoi, 2 m2 pp. Da’s niet erg ruim. Loop gewoon eens wat zaken binnen en kijk hoeveel m2 zij hebben in verhouding tot het aantal zitplaatsen. Geen idee of daar een formule voor is. -Hoeveel geld jij nodig hebt om je salon te starten kan alleen jij inzichtelijk maken. Maak een ondernemingsplan en alles wordt je duidelijk. -Waarom zou je alle apparatuur zelf uit Azië gaan importeren? Hoe ga je het regelen in geval van defecten? Garantie? Onderdelen? Kan je niet veel beter de spullen in NL kopen via een dealer? Of als je toch alles zelf wil gaan onderhouden het kopen via een veilingsite? - Loop eens bij de gemeente naar binnen. Loop gewoon eens rond en er staat zat te huur. Bel de makelaar op en vraag naar de huurprijzen. Waarom zou het alleen een horecamakelaar mogen zijn? -Nu ben ik geen specialist op dit gebied maar horeca en banken en geen eigen geld lijkt mij een combinatie die niet echt goed samengaan. Je zal dus investeerders moeten gaan zoeken of met achtergestelde leningen gaan werken. Eventueel kan de inventaris nog als onderpand dienen om meer zekerheden te creeeren voor de bank. Als het pand van een brouwer is kan je eventueel nog met hun rond de tafel gaan zitten. -Goodwill is iets ontastbaars. Als jij dus een pand overneemt en je gaat er een andere formule inzetten dan is er dus geen goodwill. Ga je dezelfde onderneming voortzetten dan kan er sprake zijn van goodwill. Een adviseur op het gebied van waardebepaling kan je hier bij behulzaam zijn. Ik zie dat je je nu vooral richt op de kosten. Niet onbelangrijk, maar weet je al wat je gaat omzetten/ verdienen? Hoe lang het zal gaan duren voordat je break-even draait? Is het überhaupt rendabel te maken? Al enig idee wat de huur doet van een pandje hartje centrum Rotterdam? A1/ B1 lokatie? Naar mijn mening staat je idee nog in de kinderschoenen. Als je echt serieus bent dan ga je aan de slag met het maken van een ondernemingsplan. Stap voor stap kom je tot inzichten. Het uiteindelijke plan geeft natuurlijk geen garanties maar geeft je een leidraad van wat je wilt en hoe je dat denkt te gaan bereiken. Laat je ook adviseren want horeca in combinatie met hartje Rotterdam is een serieuze zaak. Al wel eens afgevraagd waarom horeca daar te koop staat dan? Geluk! Ferry
  21. Goedenavond, Je hebt vragen over BTW dus het lijkt mij dat je je al georienteerd hebt of er eventueel plaats is voor je handel op een duitse markt. In de grensstreek staat het in de dorpen op de markten vol met hollandse marktlui met notenbar, groente, fruit, bloemen. Lijkt mij dat je daar ook al kontakt mee hebt. Hoe doen zij dat dan? Geluk! Ferry
  22. Ik heb toch een heel andere kijk op dit gebeuren. Ik heb dan wel geen ervaring met het zgn privéchauffeur gebeuren maar dagelijks gaan er door heel NL enkele honderden vrachtwagenchauffeurs op bemiddelingsbasis op pad. Een opdrachtgever dient ten alle tijden een ingehuurde chauffeur als zijn chauffeur te beschouwen. De leiding en toezicht ligt bij de inlener. Wij kunnen never en te nooit niet aansprakelijk gesteld worden voor schade aan voertuigen die door onze chauffeurs zijn ontstaan. Als de chauffeur op hun loonlijst had gestaan dan was de schade toch ook niet met zijn loon verrekend? Als aantoonbaar is dat onze chauffeur nalatig is geweest dan kan wettelijk gezien de opdrachtgever direct de chauffeur aansprakelijk stellen, nooit uitlener. Eea staat duidelijk in onze algemene voorwaarden die de inlener moet ondertekenen voordat de uitzending begint. In de praktijk hebben wij hier nog nooit problemen mee gehad (dus dat een opdrachtgever weigerde te tekenen). Wel hebben we wel eens een schade gevalletje en dan probeert de opdrachtgever ons aansprakelijk te stellen. Dat heeft tot nu toe voor de rechter nooit stand gehouden. Zover wil je het echt niet laten komen in de meeste gevallen. Je gaat dus rond de tafel zitten en maakt een coulanceregeling (afhankelijk van hoe lief je de klant hebt). Elke overtreding (wet Mulder) komt voor rekening van de chauffeur. Tenzij deze expliciet opdracht heeft gekregen van inlener om deze overtreding te begaan. Dan wordt door de chauffeur een bevestiging van de opdracht gevraagt per sms. Mocht er dan een bekeuring binnenkomen dan gaat deze rechtstreeks naar de opdrachtgever. Ook daar hebben we in de praktijk weinig of geen problemen mee. De voertuigen dienen over alle nodige keuringen en papieren te beschikken. Mocht blijken onderweg dat dat niet het geval is dan is dat rekening klant. Geluk! Ferry
  23. Misschien kan dit je tijdelijk meer lucht geven? Aanvulling daarop: deze Misschien moet je ook wel trots zijn dat je personeel hebt dat het blijkbaar zolang met je uithoud? ;D Een andere "uitweg" om onder het vaste contract uit te komen is er niet dan StevenK al opmerkte. 3 maanden eruit en dan er weer in. Geluk! Ferry
  24. Niet zakelijk aanschaffen dus ook geen ander tarief vwb wegenbelasting. Komt de auto op de balans voor (en is dus van "de zaak") dus kan wel het verlaagde tarief van toepassing zijn. Beide mogelijkheden hebben zo hun voors en tegens. Geluk! Ferry
  25. "overzichtje" van die BV's. Het zijn er maar een paar.... Geluk! Ferry OverzichtDSB.pdf

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.