Ga naar inhoud

Heb en gebruik jij een smartphone

Geplaatst:

Zomaar iemand

Mijn medewerkers raadde mij aan om een ismartphone te nemen, dit omdat je hier je email op kan lezen en websites kan bezoeken. Zij vertelden mij ook dat bijna elke ondernemer er tegenwoordig wel 1 heeft.

Ik heb een dagje met 1 van hun iphones rond gelopen en vond het een verschikking, maar het schijnt een kwestie van wennen te zijn.

 

Ben ik werkelijk zo hopeloos ouderwets dat ik er niet mee kan omgaan of hebben meer mensen er last van en is het eigenlijk niet meer dan interessant doen met nieuwe sneufjes.

 

Mocht je er 1 (of meerdere :P) hebben, graag dan ook van welk merk/type.

Featured Replies

Geplaatst:

Raoul K

Je kunt blijven kopen als je wilt meegaan met de tijd

afgekeurd.thumb.JPG.1b69ad7559e2161e43dacae23e0e949c.JPG

Geplaatst:

P.J.

LOL... de mijne ligt daar ook bij Raoul! :P

Geplaatst:

Quibke

Hier ook een HTC Desire Z. Gebruik m puur om te bellen en te mailen, en dan nog voornamelijk alleen om mail te lezen. De laatste keer ben ik zo keihard uit mn stoel geflikkerd van de torenhoge factuur... (nieuw toestelletje, dus volop uitproberen) dat ik wel uitkijk om m te gebruiken ! Puur om goed bereikbaar te zijn in de avonduren en weekend, meer niet !

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

(nieuw toestelletje, dus volop uitproberen)

Dat moet je ook thuis doen, over je WiFi! ;D

Geplaatst:

espen

Ik heb een 2 jaar oude HTC Hero met android (Hier krijg je ze niet goedkoop bij een abonnement). En het bevalt me echt super, ik zou echt niet meer zonder kunnen. Internet via telefonica is gewoon veel te duur, maar gelukkig heb je op heel veel plekken gratis wifi. Dus even ergens een kopje koffie en even kijken naar mail, nieuws etc is redelijk een standaard procedure ;)

 

[offtopic]Deze android is trouwens wel het meest fijne toestel dat ik ooit heb gehad. Mijn volgende word zeker weer android based.[/offtopic]

Geplaatst:

Johannes Regelink

Bij ons zorgt de smartphone ervoor dat we veel efficienter kunnen werken. Vanuit ons Geografisch Informatie Systeem zetten we kaart in Google maps waardoor we in het veld goed zien wat wel en wat niet ons plangebied is. We slaan waarnemingen ermee op (met dank aan de GPS), zien op tijd als het gaat regenen en als we de hele dag in het veld zijn zien we ook nog die belangrijke mail waar we direct op kunnen reageren.

 

Ik kan bovendien altijd zien hoe we er financieel voorstaan (app van Exact online). Geld overmaken gaat ook veel makkelijker op de telefoon dan computer.

 

Overigens hebben we allemaal een telefoon met toetsenbordje omdat dit veel fijner en sneller werkt. (HTC Desire Z)

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Geplaatst:

Jeroen Bakker

HTC Desire HD (zonder keyboard dus, maar met extra groot scherm en prima digitaal toetsenbord). Ideaal voor mail, internet, agenda, Yammer, ons projectmanagementsoftware heeft een goede app die er prima op draait, modereren op HL, en ook de navigatie doet het prima (al heb ik normaal gesproken gewoon een Tomtom).

 

Daarnaast een iPad. Normaal gesproken ben ik niet zo van de gadgets, maar de iPad is gewoon ideaal als laptopvervanger: doet het overal en altijd en werkt erg prettig (dit typ ik er ook op).

 

En voor die mensen die zich er aan storen tijdens besprekingen: je spreekt dan met asociale gesprekspartners, want het is nog steeds zeer gebruikelijk om de telefoon stil te zetten of als hij dan eens piept, te negeren. Dat is mijn ervaring tijdens afspraken, maar blijkbaar verschilt dat per markt waarin je je begeeft.

Geplaatst:

Jazzy

Ik gebruik een Windows Phone 7 toestel, een Samsung Omnia 7. Ik lees al jaren mijn e-mail op de telefoon en op de Omnia gebruik ik mijn telefoon zelfs af en toe om te beantwoorden, maar echt makkelijk typen is het natuurlijk niet op zo'n schermpje. Verder gebruik ik hem om op een dood momentje even mijn (zakelijke) Twitter te checken, snel even de timeline langs scrollen om te kijken of er wat bij zit wat ik moet weten.

 

Wel heb ik al jaren het geluidje bij binnenkomende mail uit staan, in deze telefoon staat dat standaard al uit. Als ik dat niet doe dan pak ik telkens mijn telefoon als er een toontje klinkt en dat levert me stress op.

 

Helaas is Windows Phone 7 nog niet officiëel geïntroduceerd in Nederland en dat merk je nog wel een beetje aan de beschikbare apps. Maar Gartner verwacht dat het marktaandeel van WP7 naar 20% zou moeten gaan dus dat trekt vanzelf bij. :) Ik zou in ieder geval niet meer zonder willen en kunnen.

Geplaatst:

RiVe

Jasper,

 

Ik denk dat je voor jezelf een lijstje moet maken wat je belangrijk vindt aan een telefoon.

Wil je gebeld kunnen worden en zelf kunnen bellen, dan heb je aan een telefoon genoeg, dat is niet ouderwets, je vervult je behoefte en geeft geen geld uit aan toeters en bellen.

 

Agenda zit op vrijwel elke telefoon, die heb je er dan al bij.

 

Zelf heb ik een Samsung Galaxy, puur omdat ik een eenpitter ben, veel onderweg en zo altijd bereikbaar ben, via mail, telefoon, whatsapp (het is sms, maar dan via internet en vrijwel kosteloos).

Contacten heb ik altijd onder handbereik, agenda heb ik bij me, buienradar, email, internet.

 

Nodig en noodzakelijk is het niet, maar het wordt grootendeels gepushed vanuit de markt.

 

Ik maak er veel gebruik van en het is een bewuste keuze geweest.

 

Mijn provider is Tmobile, en alleen op Midsland op Terschelling heb ik geen bereik gehad, verder overal in NL.

Elke provider heeft wel een gebied waar een hele slechte ontvangst is.

 

Geplaatst:

djluc

Jeroen geeft inderdaad correct gebruik aan van een smartphone tijdens een meeting. Klopt helemaal!

 

Is het handig? Ja en nee, het werkt inderdaad maar je wordt constant gestoord in je werkzaamheden. Dus een trilfunctie of piepje bij een mailtje gaat me echt te ver. Als je de gehele dag onderweg bent lijkt het me ideaal maar als je gewoon kantooruren hebt per dag dan zou dat voldoende moeten zijn. Mensen gaan er aan wennen als je de gehele dag je mail beantwoord. Eigenlijk zie het ik het zo:

 

Telefoon + SMS = Ik wil je nu spreken

Mail = Ik heb wat te vragen/melden maar dat hoeft nu niet meteen

 

 

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Geplaatst:

AnthonyKuipers

Ik gebruik, net als velen denk ik, een Iphone. 100den applicaties die je uitstekend kunt gebruiken voor je onderneming. Ik heb een applicatie die volledig geintegreerd is in mijn online shop. Zo kan ik precies de orders bekijken die geplaatst zijn, welke producten op voorraad zijn, wie mijn nieuwe klanten zijn. Ook kan ik gemakkelijk mailtjes beantwoorden en tweets plaatsen.

Ik denk dat ik niet gemakkelijk zonder een smartphone kan! Het is dus sterk aan te raden.

Geplaatst:

Iwan van Geelen

Ondanks mijn zeer jonge en jeugdige leeftijd was ik een van de eerste 8000 mobiele telefoongebruikers van NL (atf-2...) en ben al die jaren mee-gegaan, al +/- 9 jaar Blackberry 'fan' (ondanks alles verder van Apple is) maar..... Ik heb vorig jaar een jaartje zonder BB gedaan, wat geeft dat een rust! Wow!! Ik zit nu te denken om een tweede gewone telefoon te nemen en dan af te wisselen..... (fyi ik ben heel veel op reis maar soms wint de rust boven het bereikbaar zijn) vaak genoeg kan het antwoord best een paar uur wachten en met je notebook ergens een kwalitatief antwoord geven is soms beter

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Geplaatst:

Marjan

Nog niet zo'n slecht idee om 2 telefoons te nemen. Eén om gewoon te bellen en gebeld te kunnen worden. De ander voor e-mail e.d. Die laatste kun je dan gemakkelijk uitzetten (of niet meenemen) en toch telefonisch bereikbaar blijven zonder steeds de neiging te kijken of er e-mailberichten zijn.

Ik vraag me alleen af: als je er eenmaal aan begint, laat je dat ding dan nog thuis? Hoe verslavend is zoiets?

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Geplaatst:

Dave1

Ik vraag me alleen af: als je er eenmaal aan begint, laat je dat ding dan nog thuis? Hoe verslavend is zoiets?

 

Volgens mij ligt dit een beetje aan jezelf.

 

Wij hebben afgesproken dat wij alleen op ons vaste nummer bereikbaar moeten zijn. Na openingstijden kunnen mensen ons dus niet bellen. Mailen kan wel maar dan wordt de eerst volgende werkdag de mail beantwoord. Dus probleem van altijd bereikbaar hebben wij niet. Is ook niet nodig in onze branche.

 

Ik heb wel een smartphone die ik privé gekocht heb en wel voor zakelijk mail, navigatie etc. gebruik. Ik kijk de mail thuis maar dat is meer om te kijken wat er nog allemaal binnen komt. Beantwoorden gebeurd de volgende werkdag. Is ook niet zo handig op een smartphone.

 

Verder kan ik ook de bestellingen in de webwinkel bekijken wat een prettig gevoel is als je 's avonds nog veel bestellingen ziet binnen komen. Het is ook wel handig want dan weet je wat je te verwachten staat de volgende dag. Ik ga dan met een andere instelling naar kantoor.

 

Persoonlijk zou ik niet meer zonder smartphone kunnen.

 

 

  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Henny Hoekstra

Ik heb zelf een Nokia n97 Mini, een smarthphone dus met qwerty-toetsenbord.

Hierdoor is het erg gemakkelijk om je mails te lezen en te beantwoorden, en heb je niet altijd last van tikken op een vervelend touchscreen (want ja, dat is inderdaad wennen).

Geplaatst:

Ryan Kalkhoven

Ik gebruik zelf een iphone en zie toch erg veel voordelen om hem te blijven gebruiken.

Mede omdat wij zelf voip leveren aan de zakelijke markt. Ofwel een stuk "nieuwe" techniek voor de vaste telefonie kan ik op mobiel gebied niet achterblijven.

Zeker niet omdat er al op een redelijk niveau gebruik gemaakt kan worden van voip op smartphones.

Helaas is dit wat ons betreft nog niet op het juiste niveau voor zakelijk gebruik, maar dat gaat zeker komen.

 

Een smartphone is voor mij erg handig om up2date te blijven als ik op pad ben of indien er snel actie is gewenst. En dat zonder een laptop open te hoeven klappen.

 

Daarnaast is er met de appstore een behoorlijke nieuwe markt ontstaan voor ondernemers welke ik erg interessant vindt.

Een telefoon is dus niet meer alleen om te bellen, maar er ligt ook voor de zakelijke markt een heel nieuw gebied om zaken te doen. En ik geloof echt dat het de komende jaren verder zal groeien qua toepassingen.

 

Zakelijke telefonie met de voordelen van voip?

Kijk eens op: http://www.voipq.nl

Geplaatst:

Rob de Winter

Ik gebruik momenteel de Samsung Galaxy Tab. Heel erg handig, heb er zowel prive als zakelijke mail op, agenda, alle contactgegevens van mijn netwerk en nog veel meer.

 

Ik zou niet meer zonder kunnen :)

Geen Repressie met goede Preventie.

Geplaatst:

Devlinx

Ik gebruik BB Bold en zie de smartphone als variant op het nieuwe werken. De BB functioneert voor mij als mobiel kantoor, permanent bereikbaar, adhoc kunnen reageren op problemen en urgente email. Door het gebruik van de smartphone bespaar ik aanzienlijk op personeelskosten en ben ik een stuk klantvriendelijker terwijl ik toch mobiel ben.

 

Daarnaast vind ik het persoonlijk erg prettig om instand over internet en social media te kunnen beschikken.

 

Maar de smartphone moet wel zijn functie hebben. Als je alleen maar bereikbaar hoeft te zijn volstaat natuurlijk een GSM prima.

Suscipere et finire

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Door het gebruik van de smartphone bespaar ik aanzienlijk op personeelskosten

 

Hoe bedoel je dat precies? :)

Geplaatst:

Devlinx

Als ik dezelfde service wil verlenen zonder smartphone mogelijkheden (zou ook een laptop+GSM kunnen zijn) dan moet ik permanent iemand op kantoor achterhouden.

 

Nu kan ik alle meest relevante zaken afhandelen zonder dat het kantoor bezet is.

Suscipere et finire

Geplaatst:

Ryan Kalkhoven

Door het gebruik van de smartphone bespaar ik aanzienlijk op personeelskosten

 

Hoe bedoel je dat precies? :)

 

Waarschijnlijk heeft hij zijn benen geschoren, zelf een rokje aan getrokken en loopt hij op hoge hakken.... nu hij zelf ook secretaresse is :P

Zakelijke telefonie met de voordelen van voip?

Kijk eens op: http://www.voipq.nl

Geplaatst:

Devlinx

;D

Zo kleden de smartphone users zich nu eenmaal.

Kwestie van gewenning

Suscipere et finire

Geplaatst:

Astrid Heijkamp

foto's graag :P

 

maar nu weer on topic.... hoewel ik heel blij ben met mijn iphone vind ik de terreur van apple ook wel eens vervelend. Ik heb even een htc gehad maar op dat moment waren veel android apps nog niet goed doorontwikkeld, bovendien was dat toetsenbord een stuk minder prettig dan van de iphone. De apps voor android hebben zich volgens mij sterk ontwikkeld de afgelopen maanden. De samsung galaxy krijgt erg goede recensies en mijn abonnement loopt bijna af. Keuze wordt dus nu welke provider, sim only of abonnement met telefoon en welke telefoon. Ik zit een beetje te puzzelen met goede ontvangst, belminuten, sms, datalimieten en het blijft toch best ingewikkeld om de juiste keuze te maken, ik betaal nu eenmaal niet graag te veel ;D

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Geplaatst:

Sandra.

SMS tegoed is steeds minder nodig denk ik, nu steeds meer mensen een smartphone hebben en dus whatsapp kunnen gebruiken. Kan me wel voorstellen dat er bij android op 'n gegeven moment meer apps te vinden zijn omdat apple zo streng is.

Geplaatst:

Ferry

Mogge,

 

Ik gebruik gewoon een simpel mobiel telefoontje. Hierop zijn we 24/7 bereikbaar. Dit is een bewuste keuze geweest tijdens de start een jaar geleden. Aan alle kanten werden we geadviseerd om smartphones te nemen. O zo handig en altijd en overal je mail uitlezen en beschikking hebben over internet.

 

We willen het niet. Nog niet. We merken wel dat het steeds meer van je verlangt wordt om ook per mail snel te reageren. Een hele goeie was:

V: Ja maar, als een klant een spoedopdracht heeft en die per mail bij je neerlegt?

A; Als de klant een spoedje heeft, moet hij bellen. Simpel.

 

Ik denk dat het een kwestie is van kenbaar maken bij je klant hoe je communicatie loopt. Het werkt goed.

Mail en andere zaken worden een paar keer per dag doorgenomen en afgehandeld.

Maar wij realiseren ons dat dit een kwestie van tijd is en dat we er toch ooit aan moeten geloven.

 

Daarbij komt dat ik mij mateloos irriteer aan mensen die hun smartphone voorrang geven op hun gesprekspartner. Zowel priv'é als zakelijk. Zakelijk kan ik mij er nog wel iets bij voorstellen. Maar geef dat even aan aan het begin van het gesprek. Doe ik ook: Heb je er problemen mee als mijn telefoon aan laat staan? Er loopt nml. even iets.

Op dat moment heb ik er begrip voor en heb ik ook altijd begrip gekregen. Niet dat stiekum turen onder de tafel of je blik laten afglijden naar de phone op tafel die, wellicht stil, maar trillend en floeperend in allerlei kleuren daar ligt omdat er een mailtje binnenkomt.

 

Ook al is het misschien niet nodig om een smartphone te hebben, het kan ook een kwestie zijn van "met de tijd meegaan". Als we er aan moeten dan lopen we waarschijnlijk erg achter met alles wat mogelijk is.

 

Tja, nu nog niet maar het gaat komen.

 

Ferry

 

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.