• 0

MKB clickservice

Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoog scoren in Google is toch wel erg belangrijk voor een webshop.

Moet je vooral telefoonhoesjes gaan verkopen. ::)

 

Google AdWords lijkt mij dan onmisbaar, mits de inkomsten hoger zijn dan de uitgaven hiervoor.

€285,00 per maand, 24 maanden lang aan uitgaven voor een WP-site waarop je net geen duidelijke link naar de webshop op hebt staan is dan weer wel heel goed misbaar.

 

Link naar reactie
  • 0

Dit bedrijf vertelde dat ze officieel partner zijn van Google en dat zijn ze zeer waarschijnlijk niet.

Op hun site staat dat ze Google Adwords Certified Partner zijn. Compleet met een linkje naar de google site ter verificatie ...

 

Ja zegt ook helemaal niks ook, iedereen kan dat worden :) als je maar zorgt dat google centjes verdiend...

 

Maar nevermind ik zit te slapen

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
  • 0

Denk alleen dat het niet eerder geprobeert is, omdat de eerdere zaken ouder zijn, en nog uit een tijd stammen dat meerjarige contracten nog niet op de lijst stonden.

Ik vermoed dat je er hier naast zit omdat je aanname niet klopt : de bepalingen over meerjarige contracten op de grijze lijst (art 6:237 sub k) waar je naar verwijst zijn al minstens 15 jaar oud. .

Ze zijn wel gewijzigd in 2010; maar dat betrof een aanscherping (o.a. de maandelijkse opzegbaarheid) en uitbreiding.

 

Lang verhaal kort: zowel de oude als de nieuwe sub k zijn niet van toepassing zolang een rechter van mening is dat reflexwerking niet aan de orde is.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Denk alleen dat het niet eerder geprobeert is, omdat de eerdere zaken ouder zijn, en nog uit een tijd stammen dat meerjarige contracten nog niet op de lijst stonden.

Ik vermoed dat je er hier naast zit omdat je aanname niet klopt : de bepalingen over meerjarige contracten op de grijze lijst (art 6:237 sub k) waar je naar verwijst zijn al minstens 15 jaar oud. .

Ze zijn wel gewijzigd in 2010; maar dat betrof een aanscherping (o.a. de maandelijkse opzegbaarheid) en uitbreiding.

 

Ah, je hebt gelijk.

In de eerste door mij geplaatste link wordt notabene naar het oude 237 sub k verwezen.

 

Hoewel [gedaagde] niet is aan te merken als een ‘consument’, nu zij de onderhavige overeenkomst is aangegaan in de uitoefening van haar bedrijf, bestaat er in dit verband voldoende grond om reflexwerking te verlenen aan het bepaalde in artikel 6.237 aanhef en onder k, van het Burgerlijk Wetboek. [gedaagde] is klaarblijkelijk aan te merken als een kleine zelfstandige, voor wie het, op dezelfde voet als bij een consument, onwenselijk is te achten, dat hij te lang gebonden wordt aan (duur)overeenkomsten.

 

Blijf het dan toch vreemd vinden dat bij MKB niet dezelfde argumenten op gaan.

Link naar reactie
  • 0

Beste, mijn omzet voor een maand bedraagt 50 euro!

Wat deed je besluiten om bij een omzet van slechts 50 euro per maand toch 285 euro per maand méér te gaan uitgeven?

Heeft iets met beloofde gouden bergen te maken denk ik:

ik moest per maand 235 euro betalen om in top 5 van google te staan, want mensen zouden mijn niet kunnen bereiken via google. met mkb zou ik heel veel klanten bereiken.

 

Link naar reactie
  • 0

Als je kleed als kerstman en cadeaus geeft, waarom niet! Voor 235 euro kan je via markplaats top advertentie maken, via adwords kan je heel veel mee bereiken! Als een klant van mij niet tevreden is over mijn product, dan mag die geld terug of krijgt in overleg een vervangende product! Als mkb een dienst blooft, dan moeten ze het ook waarmaken! Achteraf ben ik erg dom gewest! Mkb gebruikt mondeling andere afspraken, dan op papier!

Link naar reactie
  • 0

Als mkb een dienst belooft, dan moeten ze het ook waarmaken!

Zet eens rustig op een rijtje wat er volgens jou beloofd is 1) aan de telefoon en 2) in het persoonlijk verkoopgesprek, en plaats dat lijstje op dit forum. Zodat ondernemers met vergelijkbare ervaringen dat rijtje kunnen bekijken en aangeven wat ze herkennen.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

ik werd gebeld met een aanbod.

Het bedrijf MKB heeft 30 bedrijven geselecteerd voor gratis aanbiedingen! het word Gratis is echt gebruikt telefonisch.

Ik werd begin van de week gebeld en toen hadden we op donderdag ochtend afspraak.

eerst moest ik mijn bedrijf introduceren en wat mijn doel was, vervolgens liet hij zien op een paar printjes van google. U bedrijf is nergens op google te vinden. ook gebruikt u voor u producten trefwoorden, als nog niet! (maar dat klopte wel).

toen vertelde hij dat mkbclickservise zou mijn website en advertenties in de top 5 google plaatsen, zodat u meer klanten kunnen bereiken, dus meer klanten meer omzet. (Dat is ook waar ik opzoek naar was). vervolgens pakte hij een formulier en hij begon heel leuk te vertellen en een aantal regels weg strepen, dit krijg u gratis, dit krijgt u gratis, dit krijgt u gratis, dit krijgt u gratis, dit krijgt u gratis totaal ongeveer 3000 euro! maar u betaald allen 235 euro per maand u krijgt een landingspagina met informatie over u producten en aanbiedingen, waardoor u in de top 5 van google veel meer kunt bereiken dan marktplaats. mkb zaal veel trefwoorden gebruiken waardoor je onmisbaar bent op google. (met het gedachte als ik meer bezoekers zou hebben,dan kan ik tenminste mijn kosten kunnen betalen, want ik ben de goedkoopste van Nederland! daarom heb ik het contract getekend). in de theorie vertellen ze en beloven ze een dienst maar wanneer je geteld hebt dan ben je naar de klote.

toen ik ging tekenen ging hij gelijk bellen doorgeven een nieuwe slachtoffer zijn gegevens, omdat ik naar mijn werk moest gaan had ik ook haast.

 

Op de eerdere reactie omdat ik graag onderdelen wil verkopen aan winkelier heb ik mijn bedrijf als kleine groothandel opgegeven.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben telefonisch benaderd door . Hij mocht een paar kleinere bedrijven een speciale aanbieding. Gratis en voor niets. 3000 euro kreeg ik gratis van hem, maar ik moest per maand 235 euro betalen om in top 5 van google te staan, want mensen zouden mijn niet kunnen bereiken via google. met mkb zou ik heel veel klanten bereiken. Ik heb hem uitgelegd; ben een nieuwe ondernemer ik wil via webshop telefoon accessoires verkopen, dit is mijn bijbaan, want ik heb een vaste baan en verdien 1400 euro per maand heb een vrouw met twee kleine kinderen, ik zou u kunnen betalen als ik via jullie advertentie kan verkopen anders hebben we een probleem. Hij zei dat is geen probleem we gaan u daarmee helpen. ik vond het hele mooie en krachtige verhaal, maar helaas ik heb het getekend.

Na twee weken heb ik contact opgenomen met de aangewezen persoon. Hij zei landingspagina is klaar en hij zou deze week online gaan, aan het eind van de week heb ik gebeld of het zoveer was. toen was de aangewezen persoon op vakantie. week daarop heb ik weer gebeld, de landingspagina was nog niet klaar, zou week daarop online gaan. week daarop heb ik weer gebeld en het was nog steeds niet klaar, toen zei hij eind van de week. aan het eind van de week heb ik weer gebeld en het was nog steeds niet klaar. toen heb ik klacht ingediend en ineens kon dat binnen 10 minuten online.

aan het begin van de maand was 285 euro afgeschreven. voor dat de landingspagina online kon moest ik voor de volgende maand al betalen. uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat mijn advertentie per dag voor 10 kliks ergens bovenaan zou staan, maar ik kon mijn advertentie nergens vinden. ik heb weer klacht ingediend, toen ben ik uitgenodigd. ik ben op afspraak gewest en ze hebben mij duidelijk gemaakt, dat het mijn eigen schuld was had vooronderzoek moest doen. ik moest nu kiezen tussen i.p.v. landingspagina mijn eigen webshop op google adverteren of contact afzeggen met 40% van de maandelijkse kosten betalen. Ik heb nu een probleem ik kan ze namelijk niet betalen wegens mijn financiële situatie. en ik wil ook niet verder na verschrikkelijke ervaring met MKB!

Kan iemand mij helpen adviseren hoe ik hier van af kom, want kinderbijslag is het enige wat ons in leven houd!!!!!!!!!!!!

 

Als mkb een dienst blooft, dan moeten ze het ook waarmaken!

 

Beste Jamali,

 

Het productieproces heeft een gemiddelde duur van een maand. In uw geval heeft het ook ongeveer een maand geduurd, voordat uw landingspagina’s online stonden. De landingspagina’s staan sinds eind mei online en het is daarom ook wel erg vroeg om te zeggen dat wij niet kunnen waarmaken wat wij beloven. U bent bij ons op kantoor geweest waar één van onze campagnebeheerders alles heeft uitgelegd over de campagne en Google Analytics. U heeft tijdens het gesprek ook aangegeven dat u nog steeds twijfelt en dat u er na het weekend op terug zou komen bij de accountmanager. Dat kan natuurlijk nog steeds. Ik raad u aan om contact op te nemen met onze klantenservice op 030 266 96 66. Zij kunnen u helpen en adviseren, bij zowel doorgaan met de samenwerking als bij het ontbinden van de overeenkomst.

 

MKB ClickService Webcare

Link naar reactie
  • 0

dit krijg u gratis, dit krijgt u gratis, dit krijgt u gratis, dit krijgt u gratis, dit krijgt u gratis totaal ongeveer 3000 euro! maar u betaald allen 235 euro per maand

Tja, met die handelswijze is an sich niets mis natuurlijk, beetje vergelijkbaar met een gratis airco/lichtmetalen velgen enz. bij een auto.

 

maar wanneer je geteld hebt dan ben je naar de klote.

Yep, dat is het lastige van dit hele verhaal, zeker als het opzeggen lastig is en er al snel kosten aan verbonden worden.

 

Houd je ons hier op de hoogte van het verloop na het gesprek met je accountmanager?

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Naar aanleiding van ons telefonisch onderhoud d.d. 23 juni 2016, sturen wij u deze e-mail.

 

Op 16 juni 2016 bent u bij ons op kantoor geweest. U wilde graag rondom de tafel zitten voor het bespreken van de achtergebleven (verkoop)resultaten.

 

Wij hebben een goed gesprek gehad en de SEA-specialist (mod edit: naam verwijderd) heeft u extra uitleg gegeven over de werking van Google Adwords en wat men wel en niet kan verwachten van online adverteren. Het behalen van resultaten is geen garantie. Het blijft immers adverteren.

 

Momenteel kampt u met financiële problemen waardoor u de maandelijkse facturen niet kunt voldoen. Wij betreuren deze situatie voor u. U heeft ons gevraagd om een korting op de maandelijkse bijdrage. Wij kunnen u helaas geen korting geven op de maandelijkse bijdrage.

 

Wel hebben wij u vanuit een klantvriendelijk oogpunt diverse extra’s aangeboden wat invloed kan hebben op een beter verkoopresultaat. U heeft zelf een webshop online staan en wij hebben voorgesteld om vanuit onze expertise een analyse uit te voeren op uw webshop voor verbetertips. Deze verbeteringen zouden kunnen helpen de bezoekers op uw webshop meer te overtuigen om over te gaan tot een bestelling. Dit is uiteraard geen garantie. Voorts hebben wij aangeboden om direct te adverteren met de Google AdWords-campagne voor uw webshop.

 

U zou zich beraden over dit voorstel en de overweging maken om hiermee akkoord te gaan of de overeenkomst beëindigen en de opzeggingsvergoeding voldoen. In de tussentijd heeft u online uw ongenoegen geuit. In die klacht geeft u aan dat u vanwege financiële onmacht niet aan de verplichtingen kunt voldoen terwijl onze vertegenwoordiger de verwachting bij u heeft gewekt dat de maandelijkse kosten gegarandeerd terugverdient zouden worden middels onze inspanningen.

 

Wij hebben dit eerder tijdens het gesprek bij ons op kantoor ook met u besproken. Wij begrijpen niet hoe die verwachting bij u is ontstaan en betreuren dit misverstand ten zeerste. Daar er geen dergelijke toezeggingen zijn gedaan door onze vertegenwoordiger en/of verwachtingen zijn gewekt.

 

Telefonisch heb ik dit vorige week ook nog is met u besproken. Onder andere dat wij u ook geen korting kunnen geven op de maandelijkse bijdrage en/of de duur van de overeenkomst verkorten.

 

Wij vernemen graag van u of u alsnog gebruikt wilt maken van ons voorstel betreffende uw webshop.

 

Mocht u de overeenkomst vroegtijdig willen beëindigen, dan herinneren wij u aan artikel 8 van de overeenkomst. Wij hopen dat dit niet aan de orde zal zijn en wij benadrukken u nogmaals dat er wat ons betreft niets in de weg staat voor een goede en fijne verdere samenwerking.

 

Mocht u nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op. Wij staan te allen tijde voor u klaar met raad en daad!

 

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wij zien uw reactie met belangstelling tegemoet.

 

Link naar reactie
  • 0

Wat naar voor je Jamali. Ik vind het een erg kenmerkende reactie van ze. Past goed in het beeld wat hier al geschetst is van dit bedrijf. De kritiek dat u de campagne niet kunt betalen, omdat er geen rendement uitkomt pareren met dat dit ook niet gegarandeerd kan worden is natuurlijk erg slecht.

 

Los van de aangeboden oplossing zou ik als ik Proximedia was hand in eigen boezem steken en erkennen dat deze campagne niet werkt voor u als klant. In zo'n geval ga je of gewoon regelen dat het genoeg rendement oplevert, zodat u weer kunt betalen. Allicht zelfs uit coulance een extra adwords tegoed er nog aan toevoegen voor het feit dat de camagne eerder niet goed genoeg werkte.

 

Dus zij moeten naar mijn mening uit zichzelf u tips geven hoe u een betere conversie kan halen uit de webshop. Als ze dat dan documenteren, kunnen ze diezelfde tips ook meteen de rest van hun klanten mee helpen. Een adwords campagne voor een webshop richten op een 'landingspagina' waar niets gekocht kan worden is natuurlijk gewoon een fout van Proximedia. Dat hadden ze natuurlijk in eerste instantie nooit mogen doen. Dat is sowieso een gigantische conversie killer op zichzelf.

 

Als ze dan daar geen heil in zien, de campagne stoppen en het verlies nemen. Zij hebben immers gefaald in hun primaire dienst. Namelijk zorgen dat u genoeg nieuwe klanten krijgt om hun te betalen. Of dat dan aan uw webshop ligt of niet, is daarbij niet relevant. Als zij vinden dat uw webshop niet het beoogde rendement mee gehaald kan worden, hadden ze dat ook van te voren kunnen bedenken en u helemaal geen contract aan moeten bieden.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.