Ik heb bij een webshop op 3 januari een laptop van bijna 2000 euro zakelijk besteld. Deze zou 6 januari geleverd worden. Echter is het nu, een week na de oorspronkelijke leverdatum, nog steeds niet geleverd. Ik wil het daarom annuleren en mijn vooruitbetaling terugkrijgen, echter weigert de webshop dit: zij zeggen dat het retour en annuleringsrecht niet geldt voor zakelijke klanten. Een heldere statupdate en wanneer het wel geleverd gaat worden geven ze echter niet.
Mogen zij dan bij een zakelijke bestelling de levering uitstellen tot sint juttemus?
Ik heb het betaald met PayPal, zou de aankoopbescherming van PayPal mij kunnen helpen? Ik zie bij die voorwaarden niets over een verschil tussen consument en zakelijk staan.
Ik had het als eenmanszaak natuurlijk gewoon op mijn eigen naam moeten bestellen. Maar ja, achteraf...
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Digeric
Digeric
Ik heb bij een webshop op 3 januari een laptop van bijna 2000 euro zakelijk besteld. Deze zou 6 januari geleverd worden. Echter is het nu, een week na de oorspronkelijke leverdatum, nog steeds niet geleverd. Ik wil het daarom annuleren en mijn vooruitbetaling terugkrijgen, echter weigert de webshop dit: zij zeggen dat het retour en annuleringsrecht niet geldt voor zakelijke klanten. Een heldere statupdate en wanneer het wel geleverd gaat worden geven ze echter niet.
Mogen zij dan bij een zakelijke bestelling de levering uitstellen tot sint juttemus?
Ik heb het betaald met PayPal, zou de aankoopbescherming van PayPal mij kunnen helpen? Ik zie bij die voorwaarden niets over een verschil tussen consument en zakelijk staan.
Ik had het als eenmanszaak natuurlijk gewoon op mijn eigen naam moeten bestellen. Maar ja, achteraf...
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
46 antwoorden op deze vraag