Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74887-mkb-clickservice/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
voor langere tijd vastzitten aan dure contracten waarbij de prestaties (en voorwaarden) die mondeling toegezegd zijn nogal verschillen van wat er in de contracten staat
Je weet alleen maar of er verschillen zijn tussen de mondelinge toezegging en het contract als je het mondelinge gesprek hebt opgenomen en woord voor woord naast het schriftelijke contract kunt leggen.

 

Ik kan me voorstellen dat als mensen contracten slecht lezen ze ook slechte luisteraars zijn.

En als je slecht luistert, of alleen maar hoort wat je wil horen ontstaan er problemen.

 

Iedereen die wel eens een verkooptraining heeft gedaan weet dat het er vaak om gaat om gedachten/verlangens bij mensen in hun hoofd te planten zonder ze letterlijk uit te spreken.

 

Als de verkoper dan spreekt over "het vergroten van het bereik van uw onderneming en het gericht gevonden worden op uw specifieke producten en diensten" (dit stukje heb ik van de MKBclickservice site) zou een ondernemer die niet helemaal scherp is kunnen denken dat hem gegarandeerde klanten of leads worden beloofd.

 

Nogmaals, ik zeg niet dat MKBclickservice geen leugens vertelt bij het gesprek maar we kunnen ook niet uitsluiten dat een deel van de problemen ontstaan doordat de ondernemer dingen wilde horen die niet letterlijk gezegd zijn.

 

Dus zoals Jinny aangeeft: Neem het gesprek op. Zowel voor de ander als voor jezelf.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

  • 0

Is het een idee om de verhitte discussie af te knippen en apart te zetten in de categorie Over Dit Forum, onder de kopregel Misleidende Acquisitie & Ondernemersverantwoordelijkheid? Alleen het einde vergt wat bewerking dan. De observatie met verantwoordelijkheid geldt immers ook voor andere gevallen van misleidende acquisitie.

Dat zou ik wel jammer vinden omdat de twee, de gehaaide verkoper en de klant die niet goed oplet naar mijn idee twee kanten van dezelfde medaille zijn. Het een heeft met het ander te maken.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

  • 0

Dat zou ik wel jammer vinden omdat de twee, de gehaaide verkoper en de klant die niet goed oplet naar mijn idee twee kanten van dezelfde medaille zijn. Het een heeft met het ander te maken.

 

Is op zich waar, maar aan de andere kant is dit nu wel al de derde of vierde keer dat er in dit topic opgemerkt wordt dat de 'gedupeerde' ondernemer zelf ook wel wat beter op had kunnen letten. Telkens werd er ook vastgesteld dat daar zeker een kern van waarheid in zit.

Daar tegenover staan diverse uitspraken van rechters, waaronder de Hoge Raad die stelt dat het product van Proximedia kostbaar en nutteloos is en het feit dat veel van de verkoopgesprekken plaats vinden zonder dat er vooraf een telefonische afspraak gemaakt is door MKB Clickservice. Ze komen het bedrijf van een ondernemer spontaan binnen en eisen dan een handtekening, zonder dat men gelegenheid heeft om het internet te raadplegen.

 

Dat gezegd hebbende, kan ik mij voorstellen dat steeds weer opnieuw diezelfde discussie voeren op gegeven moment in de irritatie kan schieten bij sommige mensen. Om nog maar te zwijgen van het effect van een dergelijke discussie op het eigenlijke onderwerp, namelijk het volledig ondersneeuwen daarvan. Op zich kan ik mij dus prima vinden in de suggestie om een apart topic te maken over het opvoeden van ondernemers en ze te leren dat ze niet moeten tekenen als ze niet snappen wat het contract inhoudt, en al helemaal niet als dat opgedrongen wordt door verkopers op de manier zoals Proximedia ze inzet.

 

 

  • 0

Eh Wouter, een tijdje terug ben ik wel gebeld voor een afspraak door MKBclickservice… Heb ik hier ook nog gepost. En de Hoge Raad heeft dan wel die uitspraak gedaan maar men mag wel doorgaan met deze agressieve aquisitie.

  • 0

Ik zeg ook niet dat ze nooit bellen. Ik zeg dat in veel gevallen waarin er getekend is, er niet vooraf gebeld is.

 

En de acquisitie zoals Proximedia ze voort is op dit moment nog niet strafbaar of verboden. Is ook al ter sprake geweest, sterker nog, in mijn column betoog ik dat Proximedia volledig legaal bezig is (en dat ze mij ook tweemaal gebeld hebben ;) ).

 

Echter, als dit wetsvoorstel aangenomen is/in werking getreden is, dan is mijns inziens wel strafbaar wat ze doen. Dan pas zou een rechter kunnen oordelen of de activiteiten dan wel de methode van acquisitie van Proximedia al dan niet gestaakt zouden moeten worden.

 

 

  • 0

Er wordt niemand afgeserveerd. En een discussie over eigen verantwoordelijkheid doe ik graag aan mee, alleen liever niet in dit soort topics zelf. En zeker niet elk half jaar.

 

Ik zou dan zelf gaan twijfelen aan mijn zakelijk inzicht, maar dat is puur mijn persoonlijke mening.
Ik ook. Desondanks neem ik de klachten wel serieus. Dat zijn er namelijk relatief veel en daarin is een patroon herkenbaar. We hebben allemaal als starter leergeld betaald voor domme keuzes, maar een handtekening die over een periode van vier jaar tussen de 10.000 en 15.000 euro kost heb ik gelukkig nooit gezet.

 

Hans, wat doe jij als je een drenkeling ziet? Ga je aan de kant staan om op te merken dat het echt te winderig is om te zwemmen bij eb, of doe je misschien toch een poging om een handje te helpen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Maar dat wil niet zeggen dat ze daardoor iedereen die een andere kijk op de zaak heeft mogen afserveren als onruststokers.

 

Dat is ook niet mijn bedoeling. Sterker nog, ik ben het hartstikke met jullie eens. Ikzelf heb mensen die tekenen nota bene dom genoemd. Zeggen dat ik jullie zou afserveren als onruststokers omdat jullie een andere kijk op de zaak hebben, is simpelweg niet waar.

 

Dat gezegd hebbende blijft mijn punt dat steeds weer opnieuw de naïviteit cq. verantwoordelijkheid van de ondernemer die tekent oprakelen, de discussie slechts vervuilt in plaats van verder helpt.

 

 

  • 0

Er spelen dus een paar zaken:

 

1. MKBclickervice voert (zeer) agressieve aquisitie, vaak op telefonische afspraak en blijkbaar vaak door onaangekondigd binnenvallen bij de ondernemer

 

2. de ondernemer zet direct na het verkoopgesprek zijn handtekening onder een contract (ook als ondernemer niet goed bevat waarvoor deze tekent)

 

In de recente discussie is duidelijk geworden dat:

 

a) men direct een contract ondertekent

b) er een bedenktijd is van drie dagen

c) als men op vrijdag tekent, men op maandag nog een aangetekende brief, waarin ondernemer aangeeft af te zien van het contract, kan posten; zodat ondernemer niet de komende jaren duizenden euro's moet betalen.

 

Juist in dit soort topics is het noodzakelijk om bij tijd en wijle te wijzen op de eigen verantwoordelijkheid van de ondernemer. Wijzen op de eigen verantwoordelijk houdt in mijn optiek niet in dat je om - in de terminologie van TwaBla te blijven - mensen moet laten verdrinken. Waar ik kan zal ik helpen, maar ik hou er niet van dat ik word weggezet als iemand die iedereen aan zijn lot overlaat omdat ik wijs op iemand zijn verantwoordelijkheid.

 

 

  • 0

Wat jij zegt is dat als in een mondeling gesprek iets anders is beweerd dan wat er op papier staat dat niet mag.

Als je dit doet met het doel te misleiden, dan mag dat inderdaad niet. Het is zelfs een misdrijf.

 

Dat bedoel ik, het is namelijk heel menselijk om er van uit te gaan dat de persoon tegenover je niet bezig is een misdrijf uit te voeren. Dat is iets voor criminelen, niet die goedlachse con-man tegenover je.

 

 

  • 0

Het enige dat je met overduidelijk opnemen bereik is dat ze als een hazewind wegrennen...

Ergo, melden dat je opneemt behoed je voor duizenden dure euro's...

 

Of ze verpakken de mooie verhaaltjes dan dusdanig goed, dat je daarna ook niks met je opname kunt als je er toch ingetuind bent.

Als je met het opnemen hoopt te bewerkstelligen dat ze er weer vandoor gaan, dan is het wellicht minder omslachtig om gewoon geen gesprek te voeren...

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

  • 0

Wat mij betreft wordt het een taak van de KvK dat ze je als startend ondernemer waarschuwen voor deze praktijken.

 

Ik snap het, hoor, met een geweer en je eigen voet, maar als semi-overheid moet je toch niet willen dat je semi-criminele figuren in het zadel helpt. Vraag dan inderdaad een vaste bijdrage per jaar om kostendekkend te zijn per jaar.

  • 0

Als je met het opnemen hoopt te bewerkstelligen dat ze er weer vandoor gaan, dan is het wellicht minder omslachtig om gewoon geen gesprek te voeren...

 

Juist wel doen. Het hele business model van zo'n club is er op gebaseerd dat enkel de "sukkels" het gesprek aangaan en dat ze daarom deze dure verkoopmethode + dikke bonussen + advocatenkantoor permanent bezig + 10 euro per maand voor het eigenlijke werk vol kunnen houden en winst maken. Als ze dagelijks een paar keer een uur gaan praten met een ondernemer die ze de deur uit lacht na een uur of 2, dan duikelt het hele verhaal in elkaar.

  • 0

Als ze dagelijks een paar keer een uur gaan praten met een ondernemer die ze de deur uit lacht na een uur of 2, dan duikelt het hele verhaal in elkaar.

Dan moet je dus niet al te opzichtig gaan opnemen, want dan blijven ze geen 2 uur zitten ;)

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

  • 0

Dat had ik dus wel gedaan, oa wegens een spontaan gebrek aan tijd, storingsmelding in de bakkerij van een nieuwe klant.

Het was jammer, had de tijd er graag voor over gehad, maar aan de andere kant, een stichting met een hoop objecten brengt meer geld in het laatje.

En die heb ik nu wel.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

  • 0

Het valt op dat er onduidelijkheid heerst over de opzegtermijn. Wij hanteren een afkoelperiode van 3 dagen. In het contract staat: “De Abonnee kan afzien van onderhavige overeenkomst, binnen de drie dagen na de ondertekening ervan. De kennisgeving door de Abonnee dient te gebeuren d.m.v. een aangetekende brief waarbij de postdatum van de brief bepalend is.” Hierin staat duidelijk vernoemd tot wanneer en hoe een abonnee kan opzeggen. Dit betekend dus ook dat als er vertegenwoordigers op vrijdag 18:00 langs komen er tot en met maandag een aangetekende brief verstuurd kan worden.

 

Daar tegenover staan diverse uitspraken van rechters, waaronder de Hoge Raad die stelt dat het product van Proximedia kostbaar en nutteloos is en het feit dat veel van de verkoopgesprekken plaats vinden zonder dat er vooraf een telefonische afspraak gemaakt is door MKB Clickservice. Ze komen het bedrijf van een ondernemer spontaan binnen en eisen dan een handtekening, zonder dat men gelegenheid heeft om het internet te raadplegen.

Ik zeg ook niet dat ze nooit bellen. Ik zeg dat in veel gevallen waarin er getekend is, er niet vooraf gebeld is.

En de acquisitie zoals Proximedia ze voort is op dit moment nog niet strafbaar of verboden. Is ook al ter sprake geweest, sterker nog, in mijn column betoog ik dat Proximedia volledig legaal bezig is (en dat ze mij ook tweemaal gebeld hebben ;) ).

Wouter zegt dat hij vooraf telefonisch is benaderd en hij dus geen spontaan bezoek heeft gehad van een vertegenwoordiger. Hij leidt hieruit af dat MKB ClickService in veel gevallen onaangekondigd bij een ondernemer binnen stapt en een handtekening eist, wat natuurlijk een volledig onbegrijpelijke redenering is. Ieder gesprek met een vertegenwoordiger gaat vooraf aan een telefonische afspraak of in enkele gevallen wordt er ter plaatse een afspraak gemaakt, maar wij gaan geen gesprek aan zonder dat er een voorafgaande afspraak werd gemaakt. Dat is voor ons erg belangrijk omdat wij de volledige aandacht van de ondernemer vragen, zodat deze een goedgeïnformeerde keuze kan maken.

 

Daarnaast zegt Wouter dat de Hoge Raad het product van BeUp kostbaar en nutteloos heeft genoemd, wat feitelijk onjuist is. De Hoge Raad heeft zich nooit uitgesproken over ons bedrijf. Het is de Procureur-Generaal die een onjuiste samenvatting geeft van een uitspraak van het Hof. Het Hof en geen enkele Rechtbank heeft echter ooit geoordeeld dat ons product “kostbaar en nutteloos” zou zijn. Dat is dus niet meer dan een eigen en onjuiste samenvatting van een Procureur-Generaal die nooit werd weerhouden door de Hoge Raad.

 

MKB ClickService neemt het voortouw als het gaat over het leveren van een transparante en uiterst kwalitatieve dienstverlening tegen het scherpste tarief op de markt. En dankzij onze afkoelperiode hoeft niemand hier een slecht gevoel bij te hebben.

 

 

MKB ClickService Webcare

  • 0

Hij leidt hieruit af dat MKB ClickService in veel gevallen onaangekondigd bij een ondernemer binnen stapt en een handtekening eist, wat natuurlijk een volledig onbegrijpelijke redenering is.

 

Die redenering zou inderdaad onbegrijpelijk zijn. Maar goed dat dat de redenering niet is en dat jullie zelf een ongegronde suggestie de wereld in helpen.

Ik leid dat namelijk af uit de vele ervaringen van gedupeerden van jullie die op het internet gepubliceerd staan. Je weet wel, die ervaringen welke hardhandig door jullie weggepoetst worden.\

 

Daarnaast zegt Wouter dat de Hoge Raad het product van BeUp kostbaar en nutteloos heeft genoemd, wat feitelijk onjuist is. De Hoge Raad heeft zich nooit uitgesproken over ons bedrijf. Het is de Procureur-Generaal die een onjuiste samenvatting geeft van een uitspraak van het Hof. Het Hof en geen enkele Rechtbank heeft echter ooit geoordeeld dat ons product “kostbaar en nutteloos” zou zijn. Dat is dus niet meer dan een eigen en onjuiste samenvatting van een Procureur-Generaal die nooit werd weerhouden door de Hoge Raad.

 

Ja, want een procureur generaal fantaseert natuurlijk maar wat bij elkaar. ???

 

Jullie zinken steeds dieper om jullie ranzige praktijken voort te kunnen zetten.

 

Misschien dat jullie er dan eens 30 dagen van kunnen maken?

 

Dat suggereerde ik hun directeur ook al eens. Maar dan zou MKB clickservice opeens kwaliteit moeten gaan leveren. Dat willen ze blijkbaar niet.

  • 0
MKB ClickService neemt het voortouw als het gaat over het leveren van een transparante en uiterst kwalitatieve dienstverlening tegen het scherpste tarief op de markt.

Precies - gewoon je vingers in je oren steken en heel hard 'Lalalalalaaaaaaa!' zingen...

 

Dit is wat mij betreft de quote van de maand! ;D

 

  • 0

Misschien dat jullie er dan eens 30 dagen van kunnen maken?

Of maak die dienst per maand - of desnoods per kwartaal - opzegbaar. Als het inderdaad om een "transparante en uiterst kwalitatieve dienstverlening" gaat, zal toch niemand van die opzegmogelijkheid gebruik willen maken ...

 

 

  • 0

Dan liever bedenktijd om de grote en kleinere letters door te nemen voordat er iets getekend wordt.

 

Een offerte heet dat toch? ;)

 

Spot on!

En als je het goed doet, wordt die ook gewoon na 3 weken nog getekend en wel op de post gedaan.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

  • 0
MKB ClickService neemt het voortouw als het gaat over het leveren van een transparante en uiterst kwalitatieve dienstverlening tegen het scherpste tarief op de markt. En dankzij onze afkoelperiode hoeft niemand hier een slecht gevoel bij te hebben.

Tja, dan trek ik toch een parallel met mijn eigen diensten. Die, naar eigen zeggen uiteraard, ook uiterst kwalitatief zijn en tegen de scherpste prijs.

 

Ik, en mijn klanten, zijn hier echter zo van overtuigd, dat wij een dagelijkse opzegbaarheid hebben, helemaal geen contracten hoeven te tekenen, en een betaling achteraf.

Mocht u niet tevreden zijn, om wat voor reden dan ook, dan bent u nergens aan gebonden.

 

Dat is toch bij de schoenmaker, de kapper en de cateraar ook zo? Maar ook bij de websitebouwer, de SEO-specialist, de jurist en de fiscalist.

 

Bij dit soort lange contracten, het niet hebben van een bedenktijd en de verkoopgesprekken op locatie hoef ik eigenlijk al niet meer verder te kijken.

 

 

  • 0

Het valt op dat er onduidelijkheid heerst over de opzegtermijn.

 

Mij valt het valt op dat we inmiddels op pagina 51 zijn met dit topic over jullie bedrijf. Dat moet zo'n beetje een record zijn.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 46 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.