Ga naar inhoud

StevenK

Raad van Advies
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door StevenK

  1. Nee, de winkelier mag niet op deze wijze ontbinden. Zeker binnen de 99/44 termijn van twee jaar is afschrijving c.q. gebruiksvergoeding geen optie en bij ontbinding zal de winkelier het hele bedrag terug moeten betalen. Dat de fabrikant maar een jaar garantie geeft is het probleem van de winkelier.
  2. De aandelen in de BV behoren tot het privévermogen en daarop kan de bank verhaal zoeken, door deze aandelen openbaar te verkopen.
  3. Deze vragen zijn zonder de inhoud van het dossier niet te beantwoorden. Aangezien je toch een advocaat inschakelt, kun je die vragen daarom beter aan hem of haar stellen.
  4. Niet alleen wat Joost zegt is van belang, maar ook het karakter van de garantie. De garantie is namelijk niet zozeer een 'als binnen twintig jaar de opbrengst minder is dan xxx dan kun je ruilen', als wel een beschrijving van de kwaliteit van het geleverde. En dat maakt dat indien het geleverde daaraan niet voldoet dat raakt aan de kern van de overeenkomst en het niet nakomen van precies dat wat je bent overeengekomen kun je niet in algemene voorwaarden wegcontracteren. Los daarvan is er zoals Joost al aangeeft het punt dat je in consumententransacties te maken hebt een dwingend (koop) recht.
  5. Als het gaat om de eigen dienstverlening is een combinatie van een duidelijk en leesbaar verwoorde overeenkomst met daarnaast goede 'kleine lettertjes' veelal een goede manier om tot de combinatie van leesbaarheid en juridische houdbaarheid te komen.
  6. Ik zou niet weten hoe ik als advocaat een contract zou moeten bekrachtigen, maar de situatie dat iemand een advocaat vraagt een contract op te stellen komt vaker voor.
  7. Dit was een poging de discussie een beetje te sturen. Over dit onderwerp heb ik niet zoveel te zeggen, behalve dat wat ik al gezegd heb. Nofi, maar je hebt vooral gezegd: 'kijk eens wat Gates zegt'.
  8. Als je in de brainstormfase al niet langs de kritiek komt, dan is er weinig hoop dat het idee dat je voorstaat de werkelijkheid zal overleven.
  9. Het alternatief, waar de marktpartijen niet van willen horen, is minder verbruiken. Die twee installaties leveren mij op een mooie zomerse dag iets van 20 kWh op en op jaarbasis 2000 kWh, maar de bewustwording door die installaties heeft ons een besparing opgeleverd van zo'n 3000 kWh.
  10. Precies mijn idee. Ondernemen is risico nemen en daaraan verdienen. Voor je gaat verzekeren moet je daarom eerst je risico's inventariseren en kwantificeren, om daarna te kiezen welke risico's je wilt en kunt dragen.
  11. Dat van die 1250 uur is voor het ib ondernemerschap en die grens waar je op doelt is waarschijnlijk de kleine ondernemersregeling, waarmee je geen btw af hoeft te dragen, maar dat doet niets af aan de btw plicht zoals het vermelden van btw op de facturen.
  12. Het positieve is dat je als zelfstandige in de positie bent dat je de vrijheid hebt die risico's te kiezen en ze te beheersen, controleren en eventueel verzekeren. Wil je alle risico's mijden, dan moet je alles zelf doen en zorgen dat je niets fout doet of in ied geval je fouten met goede verzekering afdekken.
  13. Waarom zou je niet btw plichtig zijn? Je neemt toch deel aan het economisch verkeer?
  14. Als ze expliciet weigeren is verder aanmanen zinloos en kun je beter direct (laten) dagvaarden. Let wel op dat gezien de betwisting het geen copy-paste incassodagvaarding wordt.
  15. 3GS en 4 zijn nagenoeg even snel, doen beide multitasking. En resolutie is leuk maar voor mij onbelangrijk. Het gaat mij om functionaliteit: agenda's, meer dan één exchangebox benaderen, toegang tot mijn intranet. Ik mis eigenlijk niets, zelfs logmein doet het fantastisch.
  16. Nee, want door de verrekening is de vordering niet langer opeisbaar, ook niet door de bank.
  17. Nee, dat begrijp je niet goed. Je kunt, conform afspraak, verrekenen en de erfgenamen zijn voor het restant aansprakelijk.
  18. Je doelt vermoedelijk op de - vermeende - 'deathgrip' van de iPhone 4, maar ik heb daar in de afgelopen maand nog niets van gemerkt. Sterker nog, de ontvangst is beter dan met de iPhone 3G en 3Gs die ik ervoor gebruikte.
  19. Dat is mooi. Wat is er dan wat de iPhone niet kan en die Nexus wel?
  20. Dat ligt eraan wat je nu eigenlijk precies hebt afgesproken met jouw leverancier. Zo op het eerste gezicht lijkt het erop dat jouw leverancier zich niet aan de gemaakte afspraken houdt en dan moet je jouw leverancier daarop aanpakken.
  21. Afwachten is niet voldoende. Je zult zelf financiering voor een akkoord moeten regelen en zelf, eventueel met hulp, moeten onderhandelen met de schuldeisers.
  22. Ik heb iig besloten dat ik het risico van achteraf bijtelling en/of bpm niet ga lopen. Hoewel ik Odeon en Joost kan volgen, heb ik er niet voldoende vertrouwen in. Voor mij is dat het gevoel dat je in het casino 20k ineens op rood zet.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.