Ga naar inhoud

Roel J

Retired Mod

Alles dat geplaatst werd door Roel J

  1. dat klopt ook maar er staat niet dat die eenheidsprijs afgerond op 2 cijfers achter de komma moet worden weergegeven, jij mag best op de regel 1,6446 vermelden als eenheidsprijs ex btw. afronden doe je volgens normale boekhoudregels het liefst zo laat mogelijk juist om te voorkomen dat je door tussentijdse afrondingen grote afwijkingen ontstaan.
  2. iets aardigs doen is zeker nog van deze tijd. maar de tool is dat een stuk minder, geeft niet, maar er zijn vast mensen die het handig vinden. (zie nu doe ik ook aardig ;D) er staan op internet vba scriptjes die in een paar seconden de opgegeven hoofddirectory incl sub directories uitleest op alle aanwezige bestanden en in een tabel zet met hyperlink.. nagenoeg hetzelfde als jij doet in die excel maar dan in 7 stappen mindern namelijk 1 stap dat is opgeven van de hoofddirectory waar begonnen moet worden met zoeken.. maar dan zonder kans op fouten maar goed ik zal ipv alleen kritiek geven ook een stukje kennis delen zodat het zich kan vermenigvuldigen. dus bijgevoegd een voorbeeld bestandje (heel basaal) waarmee je een lijst bestanden ophaalt uit de opgegeven directories. daarnaast zit er ook nog dynamisch zoekveld in (search filename) die resultaten begint te filteren en toont in je werkblad vanaf het intikken van de eerste letter. erg handig als je veel bestanden hebt en niet precies weet hoe die heet. "disclaimer": dit is geen kant en klare tool, gewoon een freubelwerkje om te laten zien dat het werkt. de code is als bouwsteen te gebruiken in andere projecten. de code is eerlijk van internet gejat van sites die dit soort voorbeelden delen. (deze kode komt van een site die niet meer bestaat anders verwees ik daar naar) ___________ edit: zit je 10 minuutjes te zoeken waar dat voorbeeldje nu ook weer stond.. zijn we al een half boek aan reacties verder. hoop niet dat het als mosterd na de maaltijd komt edit2: sjips.. HL zorgt goed voor haar leden ik mag geen .xlsm bestand uploaden.. edit3: dan toch maar een veilige link naar de code op een website http://software-solutions-online.com/2014/03/05/list-files-and-folders-in-a-directory/ kun je zelf knippen en plakken naar excel en lekker freubelen.. en hier dan een link naar wat code waarmee je ook hyperlinkjes kunt maken http://software-solutions-online.com/list-all-files-in-a-folder-and-create-hyperlink-to-files-excel-vba/
  3. precies andersom payroll is normaal goedkoper dan uitzendbureau payroll doet alleen de salarisverwerking, jij moet zelf de werving doen. bij een uitzendbureau zit er ook nog een extra opslag voor werving van de kandidaat. (ook als je zelf de kandidaat aanbrengt)
  4. dat maakt niet uit bij spelling (en budgeteren) met de Franse slag mag je er altijd ruim meer dan 3% naast zitten
  5. ja het is echt vreselijk bij ons. die Friezen en Limburgers kunnen elkaar niet luchten of zien.. we hebben er 3 provincies en ca 300 km neutrale bufferzone tussen moeten leggen om te voorkomen dat ze elkaar in de haren vliegen..
  6. ok maar waarom?, soms helpt het als gewoon toelicht wat je wilt want een schop in de lucht word niet door iedereen begrepen...
  7. maar dat gaan we nu niet doen realist daarmee kaap je een topic voor je "eigen agenda".. de vraag gaat over een boete op verplicht aflossen, toevallig is dat qredits maar we gaan geen onderzoekende / ervarignen met qredits topic van maken.. de ontopic vraag blijft de boete en of er mensen zijn die mogelijkheden zien deze te verminderen of van tafel te krijgen.
  8. alleen maizena is bindend... alle referenda zijn raadgevend
  9. Je lost dus af binnen het eerste jaar dat betekent volgens mij dat als ik de voorwaarden goed lees je op het volgende rekensommetje uitkomt boete rente = 9,75 -2,75% = 7% grondslag aflossing = 4000 euro want in het eerste jaar is vervroegde aflossing niet toegestaan. rente over 4000 euro = 280 per jaar 4 jaar 280 euro rente = 1120 toekomstige waarde contante waarde 1120 / 1,074 = 854 dus de boete zal rond de 850 euro liggen schat ik in. overigens geldt voor vervroegd aflossen een "opzegtermijn" van 3 maanden dus jij ziet 1 maand verschil maar zij zien zelfs als ze coulant zijn op verstrijken van 1e jaarn nog steeds een niet nagekomen opzegtermijn en een verkocht onderpand zonder voorafgaande toestemming. Kijk ook in je contract eens bij het hoofdstukje onderpand. ik vermoed dat daar iets staat dat verkoop van onderpand zonder toestemming kan leiden tot opzeggen of opeisen van de hele lening.. het zou dus zomaar kunnen zijn dat daar hun coulance al zit en ze daarom op die andere punten niet meer zo toeschietelijk zijn
  10. Ik ga nog een stapje verder ik ga deze vraag sluiten i.v.m. onduidelijke en onmogelijk te beantwoorden vraagstelling. Maar ook met de volgende opmerking aan Dirkjanzzz, van de laatste 7 vragen die je sinds maart dit jaar gesteld hebt heb je maar in 1 topic de moeite genomen om te antwoorden of te reageren. Higherlevel is geen afhaalloket van antwoorden of waar je af en toe proefbalonnetjes / brainfart kan los laten. Bij deze het vriendelijke doch dringende verzoek je vragen duidelijk te formuleren én inhoudelijk te reageren op mensen die de moeite nemen om te antwoorden. Al is het maar een dank je wel als je inhoudelijk niks hebt toe te voegen of aan te vullen.
  11. Om op je aangifte vraag in te gaan, als jij je onderneming niet staakt moet je alle aangiftes blijven doen die je nu ook doet. van de regels in USA heb ik geen kaas gegeten..
  12. Beste gebouwwest, Wij zijn geen belastingdienst dus wij kunnen niets voor je betekenen.. Stuur een klacht naar de belastingdienst over verkeerd bezorgde post en blijf enveloppen gewoon retour sturen met duidelijke vermelding "onbekend op dit adres - retour afzender" Bij mij heeft het 1,5 jaar geduurd voor het kwartje viel.. (en de toezending stopte) Ik zie dat jullie een bedrijfs(verzamel?)gebouw zijn dus je kunt ook checken bij de kvk of er ondernemingen onterecht op jullie adres staan ingeschreven. Dan kun je de kvk vragen die inschrijvingen te corrigeren Meer kunnen wij niet voor je doen. en daarom ga ik dit topic ook sluiten
  13. NEE jij trekt de verkeerde conclusie uit 1 specifieke toelichting. het feit dat jij een link vindt waar in uitgelegd staat hoe het bij 6% drukwerk werkt maakt niet dat al het andere dus 21% is. in de algmene link over voorbeelden van combinaties van goederen en diensten staat heel duidelijk Verzendkosten / bezorgkosten volgen dus bij alle goederen het tarief de hoofddienst omdat ze ondergeschikt zijn aan de totale levering.
  14. er is geen dienst C want voor verzendkosten geldt de regel dat deze de hoofddienst volgt. Als de hoofddiensten uit meerdere tarieven bestaan mag je splitsen (zoals Ron al had uitgelegd) of je mag 21% op het geheel toepassen (Zoals de hoofdregel luidt) er is dus geen ruimte voor interpretatie want het is vrij duidelijk beschreven hoe om te gaan met verzendkosten. je moet naar de hoofddienst(en) kijken.. en niet de verzendkosten als zelfstandig iets beschouwen.
  15. de naam van de belasting is belasting toegevoegde waarde, dus ja je bepaald de verdeling op basis van de waarde en niet op basis van het gewicht. dat is een fijn zondagmiddag filesofietje, maar niet meer dan dat. Daarbij valt er weinig te schuiven of te optimaliseren richting 6% want BTW kent een hoofdregel: pas 21% toe en een limitatieve lijst met uitzonderingen voor 6% en andere tarieven. alleen als jou goederen in een van die andere tabellen voorkomt kun je afwijken van 21%
  16. Dit is de levende link voor de meelezers waar Ryma naar verwijst. http://www.belastingdienst.nl/bibliotheek/handboeken/html/boeken/HDU/tijdelijke_invoer-goederen_voor_evenementen_of_voor_de_verkoop_in_bepaalde_situaties.html
  17. Dat kan gewoon met 1 factuur. Je boekt de factuur in in je boekhouding en je zorgt dat het bedrag incl btw voor het priveartikel wordt geboekt op de rekening prive opname
  18. Wat heb je zelf al uitgezocht over wat noodzakelijk is? Kortom wat weet je al wel. Dat helpt ons met meedenken in de goede richting of alternatieven bedenken.
  19. ik zeg toch ook niet dat je de regel weg moet laten, ik neem aan dat als je bij uitgaven incl btw gewoon 50 euro invult dat ie daar gewoon mee rekent. dat die kolom een ongelukkige titel heeft moet je met de maker van de sheet uitvechten.. ik zeg alleen dat je je de kolom ex btw leeg moet maken omdat het niet relevant is voor deze kosten.
  20. Beste Anoniem1979, uit jou bericht valt niet af te leiden dat er een ondernemersvraag achter schuilgaat. Higherlevel is een ondernemersforum en staat niet open voor andere vragen zoals deze wellicht kun je het eens is vragen op www.goeievraag.nl
  21. waarom niet? de bankkosten zijn vrijgesteld van btw dus hoeven niet in de aangifte te worden opgenomen als het gaat om terugvragen van btw.
  22. het meest voor de hand liggend lijkt mij gewoon geen bedrag in die kolom in te vullen.
  23. Het zakelijk etiketteren doe je 1x bij aanschaf en je kunt niet in de loop van het jaar van keuze wijzigen. (en eigenlijk niet zolang je de auto bezit, buitengewone omstandigheden daargelaten) Dus nee je kan niet nu de auto prive aanmerken en in december alsnog zakelijk maken. Je zou wel kunnen kiezen je huidige auto te behouden voor privé rijden. en de youngtimer direct zakelijk aan te schaffen en dan dit jaar (dus tm 31 december)!! helemaal niet privé te rijden, dan moet je wel een sluitende kilometeradministratie bijhouden maar dan voorkom je die dure bijtelling. Daarna verkoop je begin volgend jaar je huidige auto en ga je vanaf volgend jaar bijtelling betalen volgens de youngtimer relgeling
  24. even heel praktisch deze 2 zou ik wel in de offerte of werkopdracht verwachten. Ik vermoed dat "draad altijd in buizen" toch wel bijna minimum kwaliteitseis voor een installateur is. deze twee en dan vooral de tweede zou ik voorzichtiger mee zijn of vermijden.
  25. op basis van "ais ik van iemand een kamer huur" is onmogelijk te bepalen of er btw op zit. het kan van een particulier zijn, het kan om een bed en breakfast gaan die per nacht verhuurd of om kamerverhuur per maand.. kortom je zult specifieker moeten zijn als je wilt weten of daar wel of geen btw op zit..

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.