Ga naar inhoud

ChinaTradeConsult

Legend
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door ChinaTradeConsult

  1. TS plaatste zijn eerste bericht op 11.07.2020 en het laatste bericht, voordat Ties vandaag reageerde, was van Bert op 12.07.2020. Als het nog actueel is, wil ik ook mijn steentje nog bijdragen. Een kwaliteitscontrole is zeker bij een eerste bestelling op zijn plaats en, afhankelijk van het soort product dat je koopt, ook bij verdere bestellingen. Naast alle goede adviezen die je al gekregen hebt, nog een belangrijk advies: betaal nooit het hele bedrag van de rekening voordat je zeker weet dat de inspectie het gewenste resultaat heeft opgeleverd. Bij EXW zal de leverancier de volledige betaling eisen voordat de container van het terrein mag. Bij FOB is het gebruikelijk dat je, op het moment dat je een bestelling plaatst, een aanbetaling doet ( 30 -40% van het totale bedrag van de order) en de rest betaalt op het moment dat de goederen op het schip zijn en ze je dit bewijzen door je een kopie van de Bill of Lading (BL) te sturen. Verder is het nog belangrijk dat je controleert of het product aan alle EU-voorschriften voldoet, welke certificaten je voor invoer in de EU eventueel dwingend nodig hebt, of deze ook wel echt zijn en op naam van de fabrikant staan. Zo heb je ook minder kans dat je plagiaten koopt. Misschien overbodig om het te zeggen maar wij kunnen je bijstaan vanaf het begin (productrecherche) tot het eind (aflevering aan de deur van je magazijn) en alles daartussen.
  2. Zojuist gebeld door +31 30 266 9678, MKB Click Service, met een l.lverhaal over pilot met Google en meer van die onzin. Ze proberen het toch telkens weer.
  3. Markilanoz heeft gelijk als hij zegt dat Jan en alleman monsters bestelt en dan niks meer van zich laat horen. Om dit soort "koopjesjagers" eruit te filteren, moet je voor monsters zelfs vaak meer betalen dan wanneer je een normale order plaatst. Bovendien is niet alles in China zo goedkoop dat ze iedereen zomaar gratis monsters kunnen aanbieden. Als ik voor een klant bv monsters van mobiele airco's van USD 115,- per stuk nodig heb, zullen ze die echt niet gratis aanbieden. Verder: verzendkosten hebben niets met de waarde van de inhoud van een pakket te maken (tenzij je de zending extra verzekert). De verzendkosten worden vastgesteld aan de hand van het gewicht en het formaat van het pakket. Als je een kleine testorder zou plaatsen hangt het weer van het gewicht en volume van de zending af wat de verzendkosten zullen zijn. Of je daarmee wat spaart is dan nog de vraag.
  4. Wil je lege containers exporteren of heb je containers nodig om daarin goederen te exporteren? Als het eerste het geval is, waarom koop of huur je ze dan niet in Marokko? Als het laatste het geval is, en je ze alleen voor transport van goederen nodig hebt, moet je eens bij een vervoerder in de buurt navragen wat het transport van je goederen gaat kosten. Dan heb je zelf verder niks met koop of huur van containers te maken.
  5. Dat kun je zo niet zeggen. Als er BTW over de zending is berekend, is de waarde boven Euro 150,- geschat. In dat geval kan het best zijn dat een gedeelte van deze Euro 65,31 invoerrechten zijn. Je zult dus echt DHL om een specificatie moeten vragen.
  6. Geldt deze grens van Euro 150,- ook voor dumpingheffing?
  7. Hallo Anoniem657 Onder de balk "BTW" staat "Import Taxes". Je zou dus denken, dat die Euro 65,31 enkel de BTW is over de waarde van de goederen. Aangezien je echter maar voor Euro 116,- besteld hebt, zou de BTW maar Euro 24,31 moeten zijn. De rest, Euro 58,55 is dan waarschijnlijk het bedrag voor de Invoerrechten. Maar dat lijkt me ook onwaarschijnlijk tenzij je iets gekocht hebt, waar een dumpingheffing over wordt geheven (fietsen bijvoorbeeld). Je kunt het beste DHL een specificatie van de Import Taxes vragen. Je mag alleen de BTW als voorheffing aftrekken. Niet de invoerrechten. Een 2e mogelijkheid, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk, is dat de aangegeven waarde van Euro 116,- door de douane niet geaccepteerd werd en er een schatting van de werkelijke waarde is gemaakt. Maar dat alles kom je alleen van DHL te weten.
  8. Gelukkig heb ik zelf geen vooroordelen en ben ik er ook niet gevoelig voor als andere een vooroordeel over mij hebben.
  9. Er staat niet specifiek "Huishoudinkomen" en aangezien er geen vermogens- en partnertoets wordt toegepast, lijkt het me logisch, dat hier het door zelfstandige arbeid verkregen persoonlijke inkomen van de ZZP'er wordt bedoeld. Met "huishoudsituatie" kan ik me alleen iets zoals gezinssamenstelling voorstellen.
  10. Zie KVK website TOZO en dan met name "Wat houdt de regeling in" voor wat betreft de vermogens- en partnertoets en "Wat zijn de voorwaarden" voor wat betreft de leeftijdsrestricties.
  11. Dan meet je met 2 maten omdat er bij de ondersteuning van ZZP'ers geen sprake is van een vermogens- of partnertoets. Die ZZP'ers hebben eventueel ook een inkomen maar komen wél in aanmerking. Bovendien kun je niet zeggen dat iemand iets aan inkomen heeft als de AOW gedeeltelijk of volledig gebruikt moet worden om hoge vaste lasten voor de onderneming te dekken.
  12. De groep die jij bedoelt Norbert zal niet door de Corona crisis in moeilijkheden zijn gekomen maar een chronisch tekort aan geld hebben vanwege een verkeerd bestedingspatroon. Ik bedoel dus duidelijk degene die, ondanks het feit dat hij van zijn verdiende rust mag genieten, om welke reden dan ook doorwerkt en nog een actieve bijdrage levert aan de welvaart.
  13. En hoe compenseer je dan degene die zijn omzet hoofdzakelijk of uitsluitend in het buitenland behaalt en de BTW bij levering binnen de EU verlegd? Overigens wordt je als actieve ZZP'er met de status van "gepensioneerd" wel hard gediscrimineerd. Vanaf de pensioengerechtigde leeftijd heb je geen recht op ondersteuning. Je hebt misschien geïnvesteerd en daardoor vaste lasten die normaal doorlopen. Je hebt in het verleden keurig bijgedragen door belasting te betalen (waarvan je eigen AOW kan worden betaald) en nu krijg je geen ondersteuning als je daardoor onder het sociale minimum komt.
  14. De werkelijke reden is, dat de maskers gemaakt worden van een zogenaamde "non-woven" stof. De stof wordt niet geweven zoals bv bij een T-shirt maar bestaat uit losse vezels die willekeurig door elkaar liggen en in lagen thermisch of chemisch aan elkaar "geplakt" worden. Bij reiniging kan deze verbinding losraken waardoor het filtereffect verloren gaat. Vandaar, dat sommige ziekenhuizen maskers wel één keer wassen maar dan niet meer inzetten bij direct contact met patiënten. Hoe vaker men ze wast, hoe losser de verbinding van de vezels wordt. Geweven stof heeft poriën waar virussen en bacteriën door kunnen en is dan ook niet geschikt.
  15. Gisteren boodschappen gedaan bij Aldi. Karretjes staan buiten en kun je ontsmetten als je binnen bent!! . Geen probleem want ik kon mijn wegwerphandschoenen aantrekken en zelf de handgreep van de kar ontsmetten met een parfum-verstuiver met spiritus. voordat ik de kar aanpakte. Daarbij werd ik door sommige mensen uitgelachen maar, wie het laatst lacht ....
  16. Ik heb ook gezocht en kan nergens een reactie van Richard Branson zelf vinden waarin hij zijn uitspraak verduidelijkt of zich tegen alle kritiek verdedigt. Totdat hij dat doet, moeten wij het doen met de informatie die we uit diverse bronnen hebben en daar dan ook onze eigen conclusies uit trekken.
  17. Hoe kan zo'n uitspraak nu "ongelukkig" (verkeerd geformuleerd) en uit de context gerukt zijn? Ik luister graag naar jouw interpretatie van die uitspraak als je denkt dat hij wat anders bedoeld heeft.
  18. In dit specifieke geval wel. Het met behulp van de gemeenschap vergaard vermogen en uiterst luxueuze leven proberen te redden door de gemeenschap er voor te laten betalen, door zijn werknemers te adviseren van publieke middelen gebruik te gaan maken, is immoreel en in mijn ogen zelfs misdadig. Dan heb ik meer respect voor "voetballertjes" zoals Lewandowsky die nu 1 miljoen schenkt voor de bestrijding van Corona.
  19. En wat te denken van John de Mol / Talpa? Nu ontslaan en over een paar weken weer in dienst nemen? Komt dat niet op hetzelfde neer?
  20. Helaas is solidariteit altijd nog iets wat velen van anderen verwachten maar niet thuis geven als het van hen verwacht wordt.
  21. Opdat er geen misverstand ontstaat: Ook ik vind het huidige gedrag van Action en Hunkemöller, met betrekking tot betaling van leveranciers, hufterig. Maar de kleine middenstand wordt niet alleen kapot geconcurreerd door bedrijven zoals Action, Big Bazar, 1 Euro shops etc. maar ook door de vele webshops, die in de avonduren en het weekend gerund worden door een stelletje amateurs, die hun spullen inkopen bij AliExpres en soortgelijke platvormen. Ik ben het met Norbert eens dat het assortiment van bedrijven zoals Action voor een groot deel uit goedkope prullaria bestaat en de kleinere middenstand beslist geen goed doet. Maar tegelijkertijd realiseer ik me, dat voor een groot deel van de bevolking ook producten (zelfs A-merken) binnen bereik komen die ze anders, vanwege het prijsniveau, nooit hadden kunnen kopen. We moeten ons in ieder geval realiseren dat de spullen die Action, Big Bazar etc verkopen op conformiteit met de wettelijke standaard gecontroleerd worden en daaraan ook voldoen. Mijn conclusie: Action en consorten schaden de kleine middenstand, voldoen in een behoefte bij het publiek met een laag inkomen en aan de veiligheidseisen die wettelijk gelden. Dat laatste kun je van het aanbod op AliExpress, en dus ook van vele webshops, niet zeggen.
  22. Crisismarketing maar dan anders dan Highio bedoelt. Er zijn altijd mensen die proberen een slaatje te slaan uit de nood van van een ander. Niet alleen de ondernemers hier die nu proberen mondkapjes etc te kopen om ze met woekerwinst te verkopen maar ook leveranciers in China die ze tegen woekerprijzen aanbieden. Daarnaast is er nog een groep criminelen die mails rondsturen dat ze kapjes aan kunnen bieden. Alles moet snel gaan dus betalen met Western Union, MoneyGram of op de bankrekening van een geldezel. Als je daar op ingaat, loop je een grote kans dat je betaalt en nooit meer wat hoort. Vooral de minder bedreven ondernemers worden hiervan vaak het slachtoffer. Ben gewaarschuwd
  23. Wat betreft de prijs zijn er grote verschillen. Het aanbod varieert van USD 0,24 tot USD 0,60 ex works per stuk voor hetzelfde kapje.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.