Ga naar inhoud

Ondernemeneer

Legend
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Ondernemeneer

  1. 8233 is naar mijn weten inderdaad voor dienstverlening. Je kan hem er uiteraard bij elke verkoop bij doen, want het is puur bedoeld om aan beide partijen aan te tonen hoe de belasting wordt afgehandeld.
  2. Heel goed dat dit onder de aandacht wordt gebracht! Denk dat dit door een aanzienlijk deel van de ondernemers compleet wordt onderschat.
  3. I believe there are treaties between both countries for entrepreneurs who temporarily stay abroad. If you actually want to emigrate back and also move your home address, this will not apply. For example: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/internationaal/personeel/u_bent_niet_in_nederland_gevestigd_loonheffingen_inhouden/wanneer_moet_u_loonheffingen_inhouden1/belastingverdragen
  4. Dit is wel een reden om tijdelijk een andere klus aan te nemen, maar het werk afmaken lijkt mij ook in jouw voordeel toch? Snap even niet waarom jij hier direct mee wilt stoppen.
  5. Ondernemeneer reageerde op Tuncer's topic in Financiering
    Lijkt mij meer de vraag of je een zakelijke financiering/lening kan krijgen met jouw huidige inkomen (vanuit jouw VOF). Lijkt mij goed om hier met een financieel adviseur over te praten, zodat jouw persoonlijke situatie kan worden bekeken en je direct een antwoord hebt waar je iets mee kunt.
  6. Dat hij niet meer kon of wilde werken was natuurlijk altijd het risico van deze onderneming. Vrees dat je eerder opzoek moet naar een vervanger voor zijn positie, dan dat er geld van hem geëist kan worden. Klinkt voor mij alsof alles redelijk is gegaan. Zonder overleg stoppen en de BV verlaten is natuurlijk onbehoorlijk bestuur, maar zo te zien is daar geen spraken van doordat hij de situatie met het (resterende) bestuur overlegd.
  7. Ik zou de URL doen i.p.v. een QR-code. Maak het helemaal niet makkelijker voor het hoofddomein en is tenminste te onthouden voor langsrijdend bereik.
  8. Ik zou zelf het "affiliate plan aanslingeren" en kijken wat de inkomsten zijn. Als deze inderdaad de 1800 euro niet passeren kan je de KVK stop zetten, maar anders kost het toch veel meer tijd om alles weer op te zetten?
  9. Hey Marius, PM me your problem. Adsense form should be easy and there are not that many questions.
  10. Dit is inderdaad goed te Googlen. Misschien informatie inwinnen bij bedrijven die machines keuren: TUV.nl Iab ingenieurs machineskeuren.nl
  11. In principe gaat het niet zozeer om "de rekening", maar meer om de balans. Cosara bedoelde denk ik dat er bij een ZZP-er geen onderscheid wordt gemaakt tussen een zakelijke en privé rekening. Dit onderscheid toon je aan in de administratie zelf.
  12. Samengevat moet hij dus inderdaad horen welk bedrag er op de kwitantie moet staan, waarna deze wordt opgesteld. Hij geeft de inkomsten vervolgens gewoon op bij de inkomstenbelasting en alles is afgehandeld. Wat Cosara zegt is overigens wel belangrijk, maar dat zal afhangen van de afspraken die jullie onderling hebben gemaakt. Het is immers de rol van een leraar om advies te geven en vaak zijn projecten tijdens een opleiding een product van de Universiteit, mits anders overeengekomen.
  13. Vrees dat je achter een proces foutje bent gekomen. Je zal nu na elke aanmelding een verificatie belletje of email moeten inplannen om dit in het vervolg te voorkomen. Ook al wist de beste man vast van de overeenkomst af en heb je helemaal gelijk. Denk dat het de moeite in deze niet waard is (kosten/baten) om hier verder op in te gaan.
  14. Kort antwoord: Dit begint denk ik bij een ondernemingsplan. Hier zou ik even op Googlen en dan samen even gaan zitten om dit uit te werken. Een gedegen ondernemingsplan en jouw ervaring zouden samen een investeerder of bank moeten kunnen verleiden een lening te verstrekken.
  15. Dit kan je opvragen bij de gemeente voor het betreffende adres, maar in de meeste gevallen voor een niet geaard tuinhuis niet.
  16. Vermoed niet dat ze heel moeilijk doen als je hier om vraagt. Anders wordt het inderdaad kosten opvoeren en geen BTW afhandelen. Is de moeite in dit geval niet waar denk ik.
  17. Als over al het geld al belasting is betaald en een spaarrekening niet voldoende oplevert is het tijd voor investeren toch? Vastgoed, aandelen, etfs, opties. Wellicht slechts een percentage investeren en een deel overhouden voor een noodsituatie.
  18. Yes, gebruik het veel voor het schrijven van Blogs. Gaat dubbel zo snel.
  19. Yes, maar als je voorloopt op de plannen mag je best flexibel zijn. Je gaat toch niet expres minder succesvol zijn, zodat je weer synchroon loopt met het plan die geen rekening hield met vroegtijdig succes.
  20. Ben je niet teveel aan het ondernemingsplan gebonden? Het gaat uiteindelijk om de onderneming en resultaten zelf. Het plan geeft je alleen houvast en richtlijnen. Als het beter gaat dan verwacht, is dat alleen maar mooi meegenomen. Als het super goed gaat, waarom zou je dan niet stoppen? Kan het eventueel over een paar maanden weer heel snel minder goed gaan?
  21. Als ik het goed begrijp wilde je hem helpen en heb je nu melding gemaakt bij de politie? Help mij maar niet in ieder geval.
  22. Klinkt alsof je een businessplan moet voorleggen aan een premium dealer, Athlon of misschien zelfs een aanbieder die al luxe auto's verhuurd en dat je slechts de tussenpersoon bent.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.