Als iemand die obsessief vakmatig met tekst bezig is, valt het me op hoeveel zakelijke teksten op elkaar lijken. Je kent ze wel:
"We are a leading..." (lees: een van de vele)
"We provide innovative solutions" (lees: we build stuff and hope you buy it)
"Wij zijn een jong en enthousiast bedrijf dat" (lees: we doen ook maar wat)
"Wij zijn bieden creatieve oplossing voor het internet" (lees: ik kan ook Dreamweaver templates gebruiken)
Ik chargeer even met mijn vertaalslag (- not -), maar wat een uit-ge-woon-de kreten zijn dit allemaal. Ben ik het nou, of hebben dit soort rooksignalen geen enkele waarde meer?
Uit nieuwsgierigheid: welke marketing en sales kreten zijn volgens jullie uitgewoond? Wat staat er en wat lees je er achter? Misschien zo even een Black List maken voor ondernemers die hun eigen spul schrijven...
Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ilja van Roon
Ilja van Roon
Als iemand die obsessief vakmatig met tekst bezig is, valt het me op hoeveel zakelijke teksten op elkaar lijken. Je kent ze wel:
"We are a leading..." (lees: een van de vele)
"We provide innovative solutions" (lees: we build stuff and hope you buy it)
"Wij zijn een jong en enthousiast bedrijf dat" (lees: we doen ook maar wat)
"Wij zijn bieden creatieve oplossing voor het internet" (lees: ik kan ook Dreamweaver templates gebruiken)
Ik chargeer even met mijn vertaalslag (- not -), maar wat een uit-ge-woon-de kreten zijn dit allemaal. Ben ik het nou, of hebben dit soort rooksignalen geen enkele waarde meer?
Uit nieuwsgierigheid: welke marketing en sales kreten zijn volgens jullie uitgewoond? Wat staat er en wat lees je er achter? Misschien zo even een Black List maken voor ondernemers die hun eigen spul schrijven...
Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9398-wat-zijn-de-meest-uitgewoonde-marketingkreten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
144 antwoorden op deze vraag