Alles dat geplaatst werd door StevenK
- juridisch eigendom geleverde goederen en failliete aannemer
- 25% van de aandelen voor getrouwde partner?
- BTW terugbetalen een particulieren
- Wat is een redelijk bedrag voor de afkoop van concurrentiebeding?
-
Ieder jaar een nieuwe auto kopen fiscaal interessant?
Nog even afgezien van het feit dat ik dit jaar geen IB ondernemer ben, maakt het deurwaarder die beslag komt leggen op mijn bezit geen snars uit of de rekening een label 'privé' of 'zakelijk' heeft. En fiscaal gezien kan ik over de saldi van beide rekeningen vrij, zonder enige fiscale consequentie, beschikken.
-
Ieder jaar een nieuwe auto kopen fiscaal interessant?
Nee, dat zou geen ander verhaal zijn, want zowel de 'zakelijke' als de 'prive' rekening behoren tot hetzelfde vermogen en het heen en weer boeken van gelden tussen die rekeningen heeft geen enkele fiscale consequentie. Het is precies zoals hiervoor al gezegd: de 19 cent per kilometer is enkel een fiscaal iets, wat drukt op je belastbare winst.
- Ieder jaar een nieuwe auto kopen fiscaal interessant?
-
2e Vestiging opnenen
Dit soort dingen moet je niet met een voorbeeldcontract doen, maar met een contract op maat. Dat is zeker die 1000 of 1500 waard. Maar belangrijker vind ik dat een vof met iemand zonder geld betekent dat je je feitelijk borg gaat stellen voor zijn geldgebrek! Bespreek dat heel goed met de jurist die het contract op gaat stellen en laat je niet alleen door fiscale motieven leiden.
- Geld per abuis overgemaakt aan failliete oud-leverancier: geld kwijt?
-
Retentierecht, zoveel voorbeelden, maar geen enkele inzake boekhouding
Je kunt alleen retentie uitoefenen op die zaken die je zelf hebt geproduceerd. De schoenendoos/ordner zul je terug moeten geven, omdat die geen resultaat is van jou werkzaamheden en evenmin te executeren is. Dit zou imho anders zijn als er een schoenendoos aangeleverd was en de inhoud daarvan door jou in een ordner gerubriceerd was. Kortom: ik zou gezien de dreiging van een kort geding direct conservatoir beslag leggen en de stukken teruggeven.
- Opzeggen huurovereenkomst
- Opzegtermijn einde tijdelijk contract
- Product gestolen, wie is aansprakelijk en moet het opgeven
-
Hoofdelijke aansprakelijkheid
Het is afhankelijk van wat je aan bewijs hebt, of je er komt met een verweer. Feit dat is kennelijk dat er nog een overeenkomst met de VOF is en dan heeft de bank ongetwijfeld op grond van de ABV het recht de financiering op te zeggen. Aan de andere kant is het zaak om in een situatie als deze niet de verwijten de gaan uitdelen maar juist in gesprek te gaan over herfinanciering.
- verkeerde volgorde stappenplan starter?
- Controle-plicht wie je klant is?
- Retourkosten vergoeden verplicht met dropshipping?
- Hoofdelijk aansprakelijk na faillisement BV
- faillissement en aanspakelijkheid kinderrekeningen
- faillissement en aanspakelijkheid kinderrekeningen
-
Nederlanders betalen graag 3000 euro extra bij de dealer. Waarom?
Er is geen garantie. Behalve als je een auto van 3 - 4 duizend + euro koopt , dan kunnen we onderling wel wat regelen. M Koop eens een wetboek, boek 7 van het burgerlijk wetboek om precies te zijn: daar staat dat jij garantie moet geven, ook als dat niet op de factuur zet. Elke consumentenkoop heeft garantie en daarvoor is de verkoper verantwoordelijk. Iets met dwingend recht ook nog, dus je kunt het niet wegcontracteren. Punt!
- Apple lanceert Schone Lei
-
Nederlanders betalen graag 3000 euro extra bij de dealer. Waarom?
'tuurlijk Is dat wel een probleem: twee keer een verbrande motor betekent twee keer gezeur. En bij de dealer heb je garantie die niet alleen door de dealer verstrekt wordt, maar ook door importeur en fabrikant gesteund wordt. Maar het belangrijkste is dat je bij de dealer ook het (al dan niet gerechtvaardigde) vertrouwen hebt dat ze specifiek van de verkochte auto verstand hebben.
-
WSNP of Opheffen faillissement?
Als de curator dat niet wil zeggen, vraagt u dat aan de r/c. Als u formeel de curator hebt gevraagd om omzetting, zon dat ook in de verslagen terug te vinden moeten zijn Zonder dossier is daar geen zinnig woord over te zeggen, behalve het advies een advocaat mee te nemen. Voor de toelatingszitting wordt geen toevoeging afgegevens. maar voor een eventueel hoger beroep wel en dan is het zinvol als de advocaat het dossier kent aan het begin van zeer korte appeltermijn Afgepakt? Je hebt helemaal niets als het goed is en als je wel iets hebt, hebben de crediteuren daar recht op, niet jij. Wordt het verzoek afgewezen, wat te verwachten is als de curator negatief adviseert, dan kun je in beroep bij het hof. Daarnaast is er de mogelijkheid een akkoord aan te bieden, maar dat gaat juist beter als je nog failliet bent.
-
Mag winkel de koop ontbinden ?
Op basis van zowel de uitleg bij de totstandkoming van 99/44 als op basis van informatie van onder andere de UK consumentenautoriteit, als op basis van NL jurisprudentie over gebruiksvergoedingen, als op basis van de informatie de NL consumentenautoriteit als op basis van de verdere informatie die ik heb verzameld bij mijn afstudeeronderzoek ben en blijf ik van mening dat van een gebruiksvergoeding gedurende de tweejaarstermijn geen sprake kan zijn, tenzij het gaan om een substantieel meetbaar gebruik waarbij er tevens sprake is van slijtage van vervangingsdelen, zoals bij een auto het geval kan zijn.