Alles dat geplaatst werd door StevenK
-
Te veel betaald loon afboeken
Als er teveel verloond is, hoef je er niks mee te doen. Maar als je netto meer hebt betaald dan er volgens de loonstrook betaald had moeten worden, zou je in theorie dat als nog moeten verlonen. Goedkoper zou zijn het teveel betaalde terugvorderen, voor die terugvordering direct een reservering opnemen en als later blijkt dat die terugvordering - zoals verwacht - niet mogelijk is afboeken als oninbaar.
-
Ondernemen en vervroegd aflossen binnen MSNP
In de WSNP is er sprake van een wettelijk kader waarin de mogelijkheden van een akkoord zijn geregeld. Voor de MSNP bestaat in het geheel geen wettelijk kader. Los daar van: juist bij een prognoseakkoord kun je niet eerder klaar zijn, omdat je meer inkomsten hebt, *omdat* de basis van het akkoord is drie jaar lang afdragen op basis van je daadwerkelijke inkomsten.
- Aansprakelijkheid bij een STAK (Stichting Administratiekantoor)
- Ondernemen en vervroegd aflossen binnen MSNP
- Waar is er nog een krediet te verkrijgen indien geen winst + lage omzet
- Bestuurdersaansprakelijheid voor belastingschulden na ontbinding bv
- Kapitaal opbouwen voor de toekomstige financiering van productontwikkeling
-
Kapitaal opbouwen voor de toekomstige financiering van productontwikkeling
Misschien dat Roel het sommetje even voor kan rekenen, want ik denk dat als TS 45k salaris heeft, hij in een bv maar 20% betaalt over het restant en dus van die 55k 45k in kas kan houden. Juist in een situatie als deze, waar het geld niet naar privé gehaald wordt, is een bv best snel voordeliger.
- Actuele tarieven zakelijk krediet / financiering
-
Advocatenkantoor starten
Belangrijkere vraag: wie is de patroon. Zoals je zegt heeft de Orde best wel wat regels. Starten als advocaat-ondernemer is aan nog meer voorwaarden gebonden. Los daarvan: voor het bestuursrecht hoef je niet eens advocaat te zijn, omdat in het bestuursrecht geen verplichte procesvertegenwoordiging geldt. Maar ff heel praktisch en misschien wat onaardig: een aspirant-advocaat die in de beperkte regels van de Orde al niet kan vinden aan welke regels voldaan moet worden, hoe kan die ooit zo goed zijn of haar weg in complexe bestuursrechtelijke wetgeving en jurisprudentie vinden dat hij of zij anderen daarover adequaat kan adviseren? Toen ik een jaar of dertien geleden voor deze stap stond was het voor mij makkelijker uit te vogelen aan welke regels vanuit de Advocatenwet / Orde in moest voldoen, dan het was om bij complexe zaken voor cliënten de kwestie helder te krijgen.
- Welke afspraken maken met compagnon?
-
Advies over octrooi en brief van advocaat over op EarPods gelijkende oortjes
Het grote probleem met dit soort kwesties is 1019h: het artikel dat bepaalt dat in dit soort zaken de werkelijke proceskosten voor rekening van de verliezer komen. Mensen als TS kunnen in de regel niet het risico lopen dat ze in een procedure niet alleen een paar duizend euro aan hun eigen advocaat kwijt zijn, maar ook nog eens 15k aan de (advocaat)kosten van de tegenpartij. En juist met een 'ze lijken er niet op' verweer lopen die kosten heel hard op, want LXA zal een deskundige inschakelen om beide artikelen te onderzoeken, net zoals ze ook professionele 'kopers' inhuren om de verhandeling van inbreukmakende artikelen aan te tonen. Overigens is mijn ervaring ervaring met LXA dat ze zich zeker niet onredelijk opstellen, maar ze hebben gewoon veel ervaringen met verkopers van inbreukmakende artikelen die proberen zich eruit te praten. Oh, en vanuit mijn eigen deskundigheid: natuurlijk lijken die dingen veel te veel op Airpods. Het verschil zie je pas al je ze uit iemand's handen of oor trekt. (of als je ze gebruikt).
- Betaalde voorschot terugeisen
- Betaalde voorschot terugeisen
- Loon werknemer en IB
- Garantie?: verkoop aan handelaar, na garantie periode
- Vragen over en voorbeeld van een managementfee factuur?
-
Oprichten VOF door fiscale partners met beiden behoud van eenmanszaak
Investeren van geld heeft geen invloed op je belastingen, *tenzij* je vanuit een BV (of andere vorm waarbij vennootschapsbelasting en dividend aan de orde zijn) opereert, omdat daar sprake is van getrapte belastingheffing. Zolang je in de IB sfeer onderneemt, kun je alleen maar investeren met geld waar je al belasting over hebt betaald.
-
beroepsfout advocaat
dreigen is altijd een teken van zwakte in een onderhandeling. Dat dreigement had een aankondiging moeten zijn en dus had dat doorzetten naar de RvD een feit moeten zijn. De fout staat met een dekenoordeel nog niet vast. Daar voor heb je toch echt RvD / HvD nodig; voor het inschakelen van de verzekering is dat alles niet nodig en je zou dus voor het inschakelen van de verzekeraar een kort geding kunnen aanspannen. Voor het procederen tegen een andere advocaat is het overigens vaak praktisch een advocaat van buiten zijn/haar regio te benaderen.
-
beroepsfout advocaat
De Raad van Discipline heeft maar heel beperkte mogelijkheden een schadevergoeding onderdeel van een uitspraak te laten zijn. Maar als de fout vaststaat, zal de advocaat toch zijn verzekeraar in moeten schakelen en is het in de regel geen probleem met die verzekeraar de schade af te handelen. Voorwaarde is natuurlijk wel dat de schade bepaalbaar is en daarnaast o.a. dat je aan je schadebeperkingsplicht hebt voldaan.
- Klant betaalt facturen onder de 1000 euro niet
-
Klant betaalt facturen onder de 1000 euro niet
Iemand anders inschakelen voor incasso, want dat is natuurlijk onzin. procederen voor 1000 euro kost je 231 griffierecht, ongeveer 85 deurwaarder en daarnaast de kosten van de dagvaarding, maar in de incassopraktijk is het niet ongebruikelijk dat die laatste kosten betaald worden uit de te innen incassokosten. deurwaarder+griffierecht komen voor rekening van de tegenpartij, dus hoewel je wel het één en ander moet financieren, hoeft zo'n procedure je niets te kosten.
- Geen creditfactuur ontvangen
- AOV (Arbeidsongeschiktheidverzekering) FAQ, ervaringen en tips)
-
Hoe zakelijke kosten 100% aftrekken
Kostenaftrek is iets anders dan 100% terug krijgen. Kostenaftrek betekent dat ze in mindering op je belastbare winst worden gebracht en dat je dus per saldo over die kosten geen belasting betaalt. De enige manier om je kosten 100% terug te krijgen is ze bij je opdrachtgever in rekening brengen.