Alles dat geplaatst werd door StevenK
- pand uit eenmanszaak overnemen
- faillietverklaring + overname i.v.m. aandeelhoudersconflict
-
faillietverklaring + overname i.v.m. aandeelhoudersconflict
Je idee is bijna goed, maar je gaat ervan voorbij dat in een doorstart door een faillissement, de schuldeisers gelijk behandeld moeten worden, tenzij er sprake is van preferente of achtergestelde schulden. Jouw idee vergt een gedegen voorbereiding en dan heeft het zeker kans van slagen. 100% zekerheid heb je echter niet, omdat je te maken hebt met een curator, rechter-commissaris en mogelijk ook anderen, van wie je vooraf niet weet hoe zich op zullen stellen.
-
faillissement en de bestaande belastingboete en schulden.
Een faillissement is alleen maar een beslag op alles wat je hebt. Vanaf het moment dat het faillissement uitgesproken is (of eigenlijk met terugwerkende kracht vanaf middernacht die dag) kunnen de schuldeisers niet meer individueel uitwinnen, maar gaat de curator het maximale uit de bezittingen halen. Zodra de curator daarmee klaar is, wordt het faillissement opgeheven en kunnen alle schuldeisers weer aankloppen. Kortom: een faillissement levert geen oplossing op voor de schulden. Wel is het zo dat het vanuit een faillissement vaak makkelijker is crediteuren tot een akkoord te bewegen, maar dat is per situatie verschillend.
- Verkoop eenmanszaak met schulden
-
Overname bedrijf- Wat te doen met de bestaande kortingen? Afbouwen of niet?
Staar je niet blind op de kortingen, maar kijk naar wat de klanten uiteindelijk betalen. En doe de overname niet alleen op basis van wat je denkt dat je er meer van kunt maken, maar zorg ook dat de prijs die je betaalt er één is die ook gedekt wordt als je de prijzen niet kunt verhogen.
- Vorderingen Ex-vennoot na afrond WSNP traject
- Vorderingen Ex-vennoot na afrond WSNP traject
- Startkapitaal uitbetalen VOF
-
telefonie - één nummer van twee locaties?
Wat je nodig hebt is een telefonieaanbieder die voor jou de centrale implementeert en waar je op twee locaties toestellen op aan kunt sluiten. De op dit moment voor de hand liggende technische oplossing is voip. Er zijn heel veel bedrijven die dat aanbieden, tegen tarieven die beduidend lager liggen dan de aansluiting bij KPN.
- Activiteiten blokkeren van een BV
- Activiteiten blokkeren van een BV
- Pinautomaat aanschaffen
- Op tweedehandse computers garantie geven?
- Op tweedehandse computers garantie geven?
- Eenmanszaak en aflossing lening uit stamrecht BV
- Hebben mijn klanten recht op garantie? ( Nieuwe producten uit failissement)
- Zakelijke kosten aftrekbaar | Wie, wat, waar, hoe?
- Faillissement? WSNP? BV met meer schulden dan ooit betaald kunnen worden. Advies
-
Waarom kiest iedereen die ik ken voor een BV
Naast de aspecten van fiscaliteit en aansprakelijkheid is er ook nog de praktijk. Stel je komt in een conflict en de tegenpartij wil beslag leggen. Wat is dan het verschil tussen een BV en een eenmanszaak? Bij een BV zal het beslag gelegd worden op de bezittingen van de BV, bij een eenmanszaak is er geen onderscheid en treft het beslag dus automatisch ook bijvoorbeeld de privé bankrekening. Als dat gebeurt heb je ineens een groot probleem, want afgezien van de munten in je broekzak kun je dan helemaal niet aan je geld komen. Daarnaast heeft een BV het enorme voordeel dat je niet hoeft te reserveren voor belastingen, omdat je, net zoals een normale werknemer, een netto loon ontvangt in privé. En zodra je wat kapitaal opbouwt kun je daar ook mooie dingen mee doen, zoals een financiering van je eigen woning, waarbij je de rente aftrekt tegen 40% of 50%, maar de BV er maar 20% over afdraagt.
- Contract 2 dagen per week omzetten naar ZZP
- Medewerker aansprakelijk bij diefstal?
- Mijn e-mail van mijn bedrijf komt bij mijn klanten in de spam.
- Factuur - te laat
- Hypotheek gefinancieerd door eigen bedrijf