Ga naar inhoud

StevenK

Raad van Advies

Alles dat geplaatst werd door StevenK

  1. Of het winst of verlies is ligt eraan hoeveel je voorraad op dat moment waard was. In ieder geval moet je dat bedrag in de resultaatrekening verwerken. (en ook in je btw aangifte)
  2. Niet doen. Hoe handig en verstandig het ook lijkt, de enige zekerheid die je hebt is dat als het fout gaat, dat meestal begint met het - per direct - stopzetten van de kredietfaciliteit, zodat je zeker weet dat je je geldschieters niet terug kunt betalen.
  3. Nee, natuurlijk niet. De naam de van de BV verandert niet de identiteit van de BV.
  4. Waarom kies je eerst voor faillissement en niet direct voor de gang naar de WSNP? Een faillissement wordt nooit direct omgezet naar een wsnp. danny Sterker nog: als je weet dat WSNP een optie is, maar je vraagt faillissement aan, dan loop je grote kans dat je omzettingsverzoek afgewezen wordt.
  5. Nee, dat is niet mogelijk. Je hebt de schuldeisers daarvoor nodig, maar die zullen daar niet in mee willen gaan, omdat ze weten dat hij niet betaalt. Hooguit kun je proberen je schuldeisers af te kopen. Het alternatief is dat jij alle rekeningen betaalt en desnoods via de rechter jouw vordering dan op je compagnon verhaalt.
  6. Over opnames betaal je geen belasting, net zo min als stortingen tot aftrekposten leiden.
  7. Niet. Het 'eigen vermogen' bij een éénmanszaak is al privévermogen. Je betaalt belasting over je winst, niet over je opnames, dus over het geld wat over is na je aangifte 2012 betaal je niet nog een keer belasting.
  8. Maar als jij je vaste telefoon overzet naar VOIP dan kun je kiezen op welk toestel de lijn overgaat.
  9. Welke telefoon? Volgens mij kun je bij het opnemen van de eerste telefoon (gesprek aangaan) daarna niet meer doorschakelen via een externe provider. Interne systemen kunnen dat uiteraard wel. Het doorschakelen zou namelijk moeten op kosten van het eerste ontvangende telefoon-abonnement, terwijl die juist uitgeschakeld zal worden. Is het niet beter dat je met een berichtje te sturen de tweede persoon (je man) terug belt naar originele beller. Dit is typisch iets wat met elk VOIP toestel kan, dus zakelijke nummer porteren naar een VOIP provider, VOIP soft- of hardphone erachter. Of onderbrengen bij een telefoondienst. Er zijn er ook die het zelfs combineren: VOIP+telefoondienst.
  10. De inschrijving in het handelsregister is niet constitutief, de ondertekening van het VOF contract wel. Dus je bent wel degelijk gebonden aan jouw aansprakelijkheid voor de verplichtingen van de VOF, tenzij er een bevoegdheidsbeperking opgenomen is.
  11. Ik krijg een lege lijst,ipv de lijst met onderwerpen waarin het laatst gereageerd is.
  12. Er zijn genoeg advocaten die de incassopraktijk op dezelfde tariefbasis (Voorwerk II / BIK) als incassobureaus voeren, dus wat je hier schrijft is een onjuiste generalisatie.
  13. Wat Dennis zegt, schakel een advocaat in: met de fiscus is zeker wel te praten en juist vanwege de strafrechtelijke component is het zinvol niet alleen fiscale expertise aan boord te hebben.
  14. Ik heb dat een tijd met voipbuster gedaan, in mijn toenmalige adsl-router-alles-in-een van draytek kon ik meer accounts opgeven en dat met 'routing' aangeven dat uitgaande gespreken naar 10-cijferige nummers die niet met 06 begonnen via budgetphone moesten gaan.
  15. Als je zelf al zorgt voor die eerste fase van debiteurenbewaking, zoek je niet een incassobureau, maar iemand die voor je procedeert. En daarvoor ben je, zoals Dennis al zegt, vaak bij een advocaat aan het juiste adres.
  16. De stamrechtovereenkomst veranderen omdat daarin staat dat er 18k gestort is? Ben je niet in de war met de oprichtingsakte? iig moet je een statutenwijziging doorvoeren omdat je het kapitaal hebt verminderd. Met de stamrechtovereenkomst heeft dit niets van doen.
  17. Ik heb wel eens meegedaan aan een kookworkshop op locatie. De man bracht gewoon een volledige keuken mee: tafels, (inductie)kookplaten, pannen, etc.
  18. Nee. Er moet aannemelijk gemaakt worden dat er sprake is van de toestand. En dat blijkt uit onbetaalde facturen van de aanvrager tezamen met voldoende onderbouwing dat er nog andere, schulden zijn. Dat andere facturen wel betaald zijn is een begin, maar geen sluitend bewijs dat je niet failliet moet worden verklaard. Die andere schulden hoeven niet in de aanvraag gemeld te worden en evenmin hoeven die door de schuldeiser in kwestie al opgeëist te zijn. Ook hoeft de 'eigenaar' van de steunvordering de faillissementsaanvraag niet te steunen. Het is zeker niet ongebruikelijk dat een aanvrager pas op de zitting met steunvorderingen komt.
  19. Wat hij ^^^^ zegt. Verweer tegen een faillissementsaanvraag is zeker mogelijk, maar moet je zeker niet onderschatten. Faillissementsaanvragen worden vaak als incassomiddel ingezet en het klopt dat je daarvoor niet eerst hoeft te procederen over de vordering. Als jij voldoende hebt vastgelegd dat je de facturen betwist of althans de betaling met gegronde reden hebt opgeschort, is dat verweer zeker mogelijk.
  20. Ik maak nu een jaar gebruik van een de voip- en telefoondienst van freevoiceservice.nl en dat bevalt me meer dan uitstekend. Alleen maar een paar toestellen aanschaffen (of sip cliënt op je mobiel) en ook nog eens dames die je telefonie afhandelen.
  21. Dan moet je je met je vordering bij de vereffenaar melden en verzoeken de vereffening te heropenen.
  22. Uitschrijving en beëindiging zijn twee verschillende dingen. Vraag eerst eens na bij de kvk waarom de bv uitgeschreven is?

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.