• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Och, och, wat een ellende...

 

Gisteravond met één druk op de knop de voorraad van een gelimiteerde, exclusieve serie, overschreven met de inkoop aantallen...

Heb nu dus géén idee hoeveel er nog op voorraad staan, want de serie was al twee weken online en had reeds goed verkocht.

 

Moet ik middels alle reeds gedane bestellingen terug redeneren hoeveel ik van elk artikel nu op voorraad heb... >:(

 

Nu de hele serie maar even offline gehaald...

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 1

Koffer kwijtgeraakt, waarschijnlijk op vliegveld Frankfurt :("

"Kein Problem Herr Edraket, alles was im Koffer ist, ist versichert"

 

Ja ammehoela! D'r zit werk in waar we wekenlang aan gezeten hebben. Veelal nog schriftelijke aantekeningen, bedoeld om dit weekend een offerte uit te werken met de absolute deadline van aanstaande dinsdag.

Order (van € 3.8 mln) was mondeling al toegezegd. Dinsdagmiddag aanbieden, 's avonds beslissing v/d klant.

Deze opdracht zou een testcase worden voor een vervolg op europees nivo van zo'n 40-50 mln over 3 jaar verdeeld.

Met zo'n gezichtsverlies kan ik dat wel vergeten

 

Kan wel janken

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 1

Dat zeg ik niet, dat is wat er nu gaande is en wat gewoon heel jammer is; veel bedrijven gaan erdoor failliet en mensen raken er werkloos van... Of dat nu de bedoeling is van gezond leven, lijkt me niet...

 

En blijkbaar daalt haar succes, anders hoeft ze ook geen spotjes te maken voor Robijn en Miss Etam, lijkt mij, maar goed, dat is mijn mening :)

 

Ik weet niet wat je bedoelt met 'bedrijven gaan erdoor failliet', maar als je bedoelt dat er bedrijven failliet gaan doordat Sonja B. concurreert met andere bedrijven, die daardoor failliet gaan: raak er maar aan gewend. Het ondernemerswereldje is geen lief zandbakje waar mensen je met je zandkasteel met rust laten.

 

Voor wat betreft Robijn / Miss Etam, ik denk dat dat eerder haar strategie is dan dat het het slecht met Sonja B. gaat. Verbreding van je activiteiten is niet per definitie een teken dat het slecht gaat met je business.

Link naar reactie
  • 1

Sonja Bakker doet het comercieel erg goed. Ik heb er geen verstand van of het een goede of slechte manier is van afvallen.

Romano Sandee ik denk dat jij wat minder al je plannen hier open en bloot moet publiceren. Je concullega's zijn ook niet blind voor dit soort forums.

Link naar reactie
  • 1

Het is niet mijn dag vandaag...

 

De code waarmee ik een POS wil bouwen (point of sale, kassasysteem) is verre van 'klaar'. Ik moet 'm helemaal debuggen om aan de praat te krijgen. Ik had er vandaag voor uitgetrokken om 'm te bouwen, nou, ik kan er nog wel 5 dagen tegenaan gooien.

 

Verhuurder zegt afspraak af omdat ie met griep op bed ligt. We zouden de huurovereenkomst tekenen, dan kan ik de bank verder afronden. Vertraging dus en dus langer wachten op m'n centen.

 

De eerste grote levering van nieuwe voorraad staat klaar bij de importeur: maar ik heb nog geen ruimte om 't te bergen... Zolder staat nu écht helemaal vol, de schuur en de gang ook al...

 

Boekhouder belt vanavond dat ik de margeregeling op 2e hands goederen helemaal verkeerd heb toegepast...

 

Provider vond het vandeweek nodig om de spam terug te schroeven en installeert een nieuw filter: gevolg, de laatste twee en een halve dag geen ENKELE email meer... Zit nu 500 mailtjes op 'bruikbaarheid' door te spitten die zijn nageleverd. Ik weet dat er 450 spam emails bij zitten.

 

Daardoor werden er ook geen emails vanaf mijn website meer verstuurd: een belangrijke update die ik gisteravond aan veel klanten dacht verstuurd te hebben, is dus niet aangekomen...

 

En bij m'n nieuwe pand hebben ze geloof ik problemen met de geleverde kozijnen, vanmiddag waren ze begonnen met het plaatsen en ik ben net nog even wezen kijken, en nee, 't kozijn zit er nog niet in zeg maar...

 

Soms, wilde je dat je in bed was blijven liggen...

>:(

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 1

Vandaag voor het eerst een sommatie verstuurd aan een niet betalende klant. Op zich kat in het bakkie maar blijft vervelend als zoiets moet bij een klant waar je al acht jaar mee samenwerkt.

 

Positieve kant is dat dankzij de informatie die ik hier op Higherlevel in de loop van de tijd heb opgedaan het dossier 'bullet-proof' is. En ik alles tot aan het overdragen aan de gerechtsdeurwaarder zelf heb kunnen doen. Chapeau aan HL dus ;)

Link naar reactie
  • 1

Pfffff ... De afgelopen weken mijn focus even helemaal kwijt geweest. Soms is het allemaal nèt even te veel van het goede.

 

[*] Mijn vader heeft een hartaanval gehad en krijgt morgen een pace maker

[*] Mijn rechtsbijstandsverzekering heeft tóch net even een hokje gevonden dat aangekruisd had moeten worden op het intakeformulier waardoor ze nu helaas moeten concluderen dat de reeds gemaakte advocaatkosten niet vergoed worden. EN DAT ËËN WEEK VOOR DE ZITTING !

[*] Mijn advocaat wilde dus de voorschotnota binnen een week voldaan krijgen, anders moest er aanhouding van de zaak worden aangevraagd (en ik ben pas 7 maanden met deze zaak bezig)

[*] Na ontvangst van het bovenstaande bericht heb ik mijn laptop net iets te fanatiek dichtgeklapt, Harddisk finaal naar de kl*te.

[*] Mijn ADSL verbinding heeft er een week uitgelegen

[*] De hardware van de server bleek toch net niet helemaal compatible met Ubuntu Server. Nieuwe onderdelen pas na twee weken binnengekregen

[*] Een plotseling olielek in de motor van mijn auto zorgde ervoor dat de lagers van de aandrijfas nu tot soep zijn vermaald

[*] Ruzie met mijn ex over de bezoekregeling van mijn oudste zoon

[*] Al anderhalf jaar gebroken nachten door de jongste

[*] De webbouwer van mijn blog die bij nader inzien er toch niet zoveel tijd voor heeft

[*] Gemeentelijke procedures die slechts een half jaar in beslag hebben genomen

[*] Mijn vrouw die op de A5 met 140 word getoucheerd door iemand die niet in zijn spiegels kijkt en haar auto in puin rijdt

[*] Ik kan het maar niet winnen van mijn kinderen op de Wii

[*] Partners die zich afvragen waarom Ruben nu niet zo scherp is...

 

En zijn alleen nog maar de hoogtepunten van de afgelopen zes weken... Dus breek me de bek niet open over de dieptepunten van de afgelopen drie jaar.

 

Link naar reactie
  • 1

Niet ondernemingsgerelateerd, maar ons 10 dagen oude dochtertje is zojuist opgenomen met koorts. :(

 

 

Zelfstandig ondernemer ben je 24u p/dag, als er thuis gedonder is heeft dat zeker invloed op je werkzaamheden. Veel meer als bij een werknemer die "gewoon" een paar snipperdagen kan nemen.

Sterkte!

De kraamtijd is normaal een tijd van genieten, hopen dat dat voor jullie nog komt

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 1

Zondagmorgen chagerijnigheid, waar jullie onbedoeld het slachtoffer van zijn geworden. Na een goed bakje versgemalen boontjes in de Rombout's filter zie ik de zaken al weer heel wat zonniger in.

Het gaat goed met Stefinform, en er is wel heel wat werk aan de winkel. Bovendien heb ik even een cashflow probleem, dat weliswaar backed up is, maar ik moet toch oppassen. En ik moet niet meer van die domme dingen doen >;( . Dat moge duidelijk zijn.

 

Alle goeds, Stef.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 1

...

En aan de woorden van Heertje kun je natuurlijk niet twijfelen, die heeft altijd gelijk als het over economie gaat.

 

 

 

Heertje is niet Onze Lieve Heer, zelfs niet over de economie ;D. Nogmaals *diepe zucht*: Abn Amro is NIET ten onder gegaan. AbnAmro is door de aandeelhouders verkocht. That's all. Kapitalistisch systeem in actie, niets mis mee. Dus als Heertje iets roept over ondergang is dat onzin.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 1

Het is misschien wat OT, maar dit kan gevaarlijk zijn.

Ik krijg dit soort spam vandaag vier keer.

Planet helpdesk is meestal hopeloos, daar begin ik niet aan.

Wie kan mij vertellen waar ik aangifte kan doen?

 

 

(Het is een fragment, niet de gehele mail).

 

 

Attention:Planet.nl Email User

 

 

WE are upgrading our database storage facility without shutting down the old Server(NT06717) to a new and better Server(NT21766),hence the reason for the request and notification.

 

We apologize for any inconvenience this will cause our respected email users.

 

You are to fill the details below to enable us upgrade and verify from the old server.

 

It is secure and safe and you can change your information

72 hours after you receive email from us of confirmation.

 

FILL THE DETAILS BELOW OR ANYWHERE IN THE MAIL

 

Username :

 

 

 

 

Password :

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 1

Aarch, echt even een persoonlijk moment waar ik echt van baal! Vanochtend bij de huisarts geweest omdat ik al een week of 8 last van mijn knieeën heb en me dat niet gezond lijkt voor een 20-jarige.. Nu schijnen mijn knie-aanhechtingspieren overbelast te zijn en was het advies naast de fysio, ook tijdelijk minder te fietsen en minder te dansen... Echt balen dat ik minder moet bewegen :(

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.