Ik heb de laatste dagen een paar keer een offerte aangepast voor een klant wiens ideeën veranderden tijdens het offerte proces. Prima, dat hoort er bij.
Inmiddels heb ik even veel tijd in de offertes zitten als ik aan productiewerk zou hebben in deze order.
Klant vraagt om korting, want "duur". De stuksprijs werd steeds hoger want de oplage werd steeds kleiner.
Duur is perceptie en prima, en vragen om korting ook.
Maar deze contactpersoon lijkt geen zicht te hebben op dat een order ook voorbereiding vraagt, juist voor deze order, en dat dat ook geld kost.
Ik ben sowieso niet zo van het geven van korting, en nu al helemaal niet.
Maar hoe vertel ik dat op een luchtige manier?
Ik schiet van dit soort vragen helemaal in de verdediging, en dat is geen goede basis voor een goede reactie.
Voor de volledigheid, de hele order gaat nu om een paar honderd euro.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
svenh
svenh
Ik heb de laatste dagen een paar keer een offerte aangepast voor een klant wiens ideeën veranderden tijdens het offerte proces. Prima, dat hoort er bij.
Inmiddels heb ik even veel tijd in de offertes zitten als ik aan productiewerk zou hebben in deze order.
Klant vraagt om korting, want "duur". De stuksprijs werd steeds hoger want de oplage werd steeds kleiner.
Duur is perceptie en prima, en vragen om korting ook.
Maar deze contactpersoon lijkt geen zicht te hebben op dat een order ook voorbereiding vraagt, juist voor deze order, en dat dat ook geld kost.
Ik ben sowieso niet zo van het geven van korting, en nu al helemaal niet.
Maar hoe vertel ik dat op een luchtige manier?
Ik schiet van dit soort vragen helemaal in de verdediging, en dat is geen goede basis voor een goede reactie.
Voor de volledigheid, de hele order gaat nu om een paar honderd euro.
Hoe vertel ik het mijn klant?
Multiplex op zijn mooist:
https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat
https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77025-hoe-zeg-je-leuk-nee-tegen-een-vraag-om-korting/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
25 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen