Alles dat geplaatst werd door StevenK
- BBZ terugbetalen?
- Kun je uit naam van een merk een contract ondertekenen?
- Website verkopen of niet?
- Geschil met bedrijf (spoedje)
- maat uit maatschap zetten
- Aanvraag ww
- constructie inzake huur gezocht
- Kan een bank geld van prive rekening overboeken op zakelijke rek aan te zuiveren
- Bus op naam vennoot VOF, hoe te handelen?
-
Ontbinden VOF met voortzetten onderneming
De ontbinding is veelal niet het probleem, maar daarna de verdeling en afrekening zorgen voor de problemen. Hoe je dat aan moet pakken is afhankelijk van de precieze omstandigheden. Zomaar wat vragen: Is er een overeenkomst en wat staat daar in? Of is die er niet en moet je naar de wet kijken? Wat zijn de bezittingen van de VOF en hoe moeten en kunnen ze verdeeld worden?
- Detachering: dezelfde uren in rekening gebracht door twee partijen
- Detachering: dezelfde uren in rekening gebracht door twee partijen
-
schuld afkopen / kwijtschelden
Als je je klant wilt helpen, zorg dan dat 'ie bij iemand terecht komt die verstand heeft van het saneren van problematische schuldsituaties. Die mensen hebben ervaring in de juiste benadering van de crediteuren. Mijn ervaring is overigens dat de mensen voor wie partijen als Ziggo en Oxxio problematisch zijn ook veel wehkamp-achtige en telefoonschulden hebben en een WSNP vaak kunnen vergeten vanwege 'overconsumptie'.
- Welke papieren heb je allemaal nodig voor het verkopen van auto's?
-
Concurentiebeding na faillissement, is dat dan nog geldig
TS heeft het duidelijk over de klanten dus het is niet een concurrentie- maar een relatiebeding. En er is geen sprake van een dienstverband, want er wordt gefactureerd. De vraag is wat er precies overeengekomen is. Het zou mij niet vreemd voorkomen als feitelijk overeengekomen is dat het beding eindigt bij een bedrijfsbeëindiging of faillissement.
- Concurentiebeding na faillissement, is dat dan nog geldig
- Concurentiebeding na faillissement, is dat dan nog geldig
-
Concurentiebeding na faillissement, is dat dan nog geldig
Het enige wat met een faillissement vervalt, is de mogelijkheid vorderingen op de failliet uit te winnen. Voor een concurrentiebeding geldt echter ook dat er een vergoeding tegenover moet staan, dus als de curator wil hebben dat jij het beding nakomt, zal de curator jou daarvoor een redelijke vergoeding moeten geven.
- Vergunning artikel 23, belastingdienst gaat niet zomaar akkoord?
- Vergunning artikel 23, belastingdienst gaat niet zomaar akkoord?
- conflict met boekhouder
-
Leverancier verhelpt fouten niet en nu klaagt de klant mij aan: wat nu?
Nee, dat begrijp ik niet (of tenminste, ik begrijp het wel uit jouw verhaal, maar tussen een weigerachtige leverancier en een dagvaarding van de klant ligt nog wel een wereld aan oplossingen). Dat jouw leverancier niet wil, wil nog niet zeggen dat jij het probleem niet op hoeft te lossen. Waarom heb je het probleem niet opgelost? En waarom heb je de leverancier niet in vrijwaring opgeroepen in de procedure?
- groene stroom produceren en verkopen
- Welke stappen nu te nemen, noodkreet..?
- Welke stappen nu te nemen, noodkreet..?