• 0

In 2014 moet ik echt werk maken van ...

Hallo Allemaal,

 

Met gedachten als: "Driemaal is scheepsrecht.." of "Misschien wel een aardige traditie.." maar weer een topic geopend met een prikkelende vraag voor het komende ondernemersjaar. Ik zag dat de vorige twee bij elkaar opgeteld bijna 30.000 keer gelezen zijn, wat mij dus prikkelt om het voor 2014 ook te doen.

 

In 2014 moet ik echt werk maken van een aantal zaken:

 

- Ik wil graag op de één of andere manier iets (mee)doen aan een Higherlevel-initiatief dat recht doet aan de - bijdragen van - drie HL-leden die er in de afgelopen vier jaar voor kozen om uit het leven te stappen. Het voor mij - en voor velen met mij - totaal onverwachte overlijden van Ruben van den Oord gaf daarin wel een doorslag. Alle drie mensen hebben op HL enorm veel kennis gedeeld, anderen verder op weg geholpen of een hart onder de riem gestoken. Meer nog dan dat de dagelijkse realiteit deze mensen kan doen vergeten, is het een grote wens dat we iets doen om hen op een bepaalde manier 'in ere' en 'in beeld' te houden. Hopelijk delen velen deze gedachte en is er bereidheid daar in 2014 echt werk van te maken?

 

- Geheel tegen de verwachtingen in is onze onderneming sinds medio augustus jl. verrassend goed van start gegaan. Was het eerst de zakelijke markt die we dachten aan te spreken, werden het toch de particuliere groepen die bij ons gingen boeken, en - getuige de reviews - tot grote tevredenheid! Van september jl. tot ver in 2014 (oktober) mochten wij inmiddels boekingen noteren en komen er wekelijks optieaanvragen en reserveringen binnen, terwijl wij dachten dat het eerst niet zo'n vaart zou lopen: hooguit één, misschien twee boekingen per maand. Onder het mom van 'een goed begin...' moet er in 2014 werk worden gemaakt van het continueren van de particuliere boekingen en dan toch ook de zakelijke markt actief aan te boren. Dat betekent samenwerking zoeken met de juiste partijen om de boekingen binnen te halen en met partijen samenwerken die helpen de gewekte verwachtingen - meer dan - waar te maken. Bijvoorbeeld met een bevriende collega horecaondernemer, die op 200 meter loopafstand zit en waarmee wij gezamenlijke arrangementen gaan aanbieden. Of een ander die catering bij mij op de locatie kan verzorgen.

 

- Omdat de goede start ook betekent dat er nu ineens meer cash binnenkomt, dan eruit vliegt (zoals tijdens de verbouwing), zal ook in 2014 stevig(er) geïnvesteerd (kunnen) worden in het verder opknappen en onderhouden van het pand, groenvoorzieningen, speeltoestellen, enz....

 

Ik hoop dat deze aftrap evenals de twee vorige jaren een leuk vervolg krijgt, zodat er veel kennis uitgewisseld wordt, waarvan we allemaal weer een beetje wijzer worden!

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Innovatie Strateeg I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  

Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
In 2014 moet ik echt werk maken van ...

 

Hmmm... Ik ben juist ondernemer geworden om niet de hele tijd dingen te moeten.

Maar ik moet in ieder geval mijn vakbekwaamheid weer laten toetsen in 2014 en ik moet echt werk gaan maken van mijn arbeidsongeschiktheidsverzekering. Gelukkig helpt Norbert mij met dat laatste, dus dat komt wel goed.

 

Ik heb verder zakelijk niet echt concrete doelstellingen. Het zou mooi zijn als ik in 2014 vier keer mijn omzet van het 4e kwartaal 2013 kan realiseren. Dan ben ik dik tevreden!

 

Link naar reactie
  • 1

In 2014 moet ik echt werk maken van ...

 

Hmmm... Ik ben juist ondernemer geworden om niet de hele tijd dingen te moeten.

...

 

Maar soms ben je als ondernemer juist extra gemotiveerd, alsof je de lat ook hoger legt dan wanneer je voor 'n baas zou werken, waardoor je sommige dingen ook extra belangrijk vind om te doen. ;) Het hoeft niet per se 'moeten' te zijn maar kan soms ook 'per se willen' zijn waardoor je automatisch zelf zegt dat er nu echt eens werk van gemaakt moet worden.

 

Fijn dat het goed gaat Hans! Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt ;) dus leuke meevaller dat particulieren er goed op inhaken. Ik vind dit soort topics leuk en moet bekennen dat het me afgelopen jaar wel gemotiveerd heeft om eens kritischer te kijken naar wat ik wil bereiken. Ik heb toch vaak de neiging de boel vooral draaiend te houden en tussendoor allerlei ideetjes uit te proberen, dus meer 'go with the flow' dan echt 'strategie'.

 

Maar 2014 wordt anders, ik heb een hele grote bestelling geplaatst bij fabriek waar ik al jaren fan van ben (ging op mijn 18de al met ov-jaarkaart speciaal naar winkeltje in Drenthe die dat merk verkocht ;D ). Door de hoge minimum inkoophoeveelheid is het alleen interessant als ik als groothandel over heel Europa kan leveren, dus er komt genoeg werk bij kijken. Dus ja, daar moet ik echt werk van maken. ;) Geeft wel lekker energie, iets waar je al jaren over droomt maar te onhaalbaar leek. Mijn favoriete uitspraak is nu 1tje uit Alice in Wonderland:

"That is impossible."

"Only if you think it is."

 

Ben benieuwd naar de plannen van overige forumleden!

 

 

Link naar reactie
  • 0

2014 gaat voor elke ondernemer nieuwe uitdagingen en mijlpalen betekenen.

 

In welk teken staat jouw onderneming dit jaar?

 

 

 

2014 is voor ons het jaar van de voertuigen.

4 januari komt onze nieuwe bus en later in het ook nog 3 nieuwe aanhangers.

Als de omzet goed gaat, komt er ook een kleine bus en een bakwagen bij. De eerder gekochte bus gaat dan weer weg.

Kortom een hoop post van de RDW en de autoverzekeraar dit jaar.

Link naar reactie
  • 0

2014 wordt voor ons het jaar van groei. Het uitbouwen van schaalbare processen, het enthousiasmeren van steeds meer gebruikers en hun wensen bedienen met onze software, het opbouwen van een duurzame en cumulatieve inkomstenstroom en het ontwikkelen van ecosystemen met partners rondom onze software worden de thema's van het komende jaar. Ik heb er zin in!

Link naar reactie
  • 0

2014 word voor mij het jaar om mijn eigen olielijn verder neer te zetten. Sinds een kleine maand heb ik een bedrijfsnummer gekregen om GS1 codes te kunnen aanmaken en deze zijn in principe al gekoppeld aan veel van mijn massageoliën, badoliën, etherische oliën en aromamengsels. Het printen van de barcodes zal aankomende maanden plaats gaan vinden en ook een nieuwe stap, namelijk mijn lijn brengen richting de detailhandel. Hiervoor zijn de eerste stappen afgelopen weken al gezet, waaronder dat ik 1 reactie heb gehad (wat nog tot een overeenkomst moet leiden, dus nog net-geen yes-momentje) dat een winkel in Bergen op Zoom wel een try-out wil doen met mijn olielijn. Dus nog even afwachten. Voor de rest me ingeschreven voor de ideëndag van A.S. Watson waarbij ik eind januari hoor of ik in februari een afspraak krijg met een inkoper. Zou al ontzettend tof zijn!

 

Voor de rest ligt in de planning dat er een verpakking komt voor de combinatieboxen massageoliën, badoliën, dit zit momenteel al in de offertefase en zal komende maand ook een beslissing gemaakt worden hoe en wat.

 

Later in 2014 is het de bedoeling dat de lijn word uitgebreid met andere wellness-gerelateerde producten, zoals douchegel, shampoo, dag/nacht crème en bodylotion.

 

Kortom: 2014 staat vooral in het teken van de ontwikkeling van de productenlijn onder mijn eigen label.

Link naar reactie
  • 0

2013 was het jaar van het verstevigen van een stabiele basis.

Prachtige eigen software nog verder doorontwikkeld en is af.

Nieuwe telefooncentrale met nog meer mogelijkheden is ook af.

Mijn geweldig team medewerkers nog verder uitgebreid met een accountmanager, waar ik erg blij mee ben omdat 2014 namelijk bij ons het jaar wordt waarin groei centraal staat.

Ik heb er veel vertrouwen en héél veel zin in!

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 1

2014 gaat voor elke ondernemer nieuwe uitdagingen en mijlpalen betekenen.

 

In welk teken staat jouw onderneming dit jaar?

 

Ik heb het topic van Jasper samengevoegd met dat van Hans, aangezien ze hetzelfde onderwerp hebben. / doel hebben.

 

Kom maar door met alle doelen en ambities voor 2014.

Link naar reactie
  • 0

Prive en zakelijk iets meer in balans brengen

Klantenverbreding (minder afhankelijk)

De lijn van vergroting declarabele uren die ik in 2013 heb ingezet doorzetten

2e onderneming geef ik een jaar en dan moet er echt wat gebeurt zijn op inkomsten gebied

Prive eens echt wat zaken gaan regelen en afronden

Meer doen met fotografie (oefenen, oefenen, oefenen)

 

En weten dat als mensen om 06:30 tequila shots tevoorschijn halen het tijd is om weg te gaan en het niet een slim plan is om mee te doen. Al ben ik nu wel 2 jassen rijker en ik zwaar onder de indruk ben dat ik toch mijn fiets in de schuur heb gekregen...

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Het topic zakt wat weg, het jaar is al weer twee weken oud, ook voor mij, privé en zakelijk iets meer in balans, vorig jaar is het wat te druk geweest.

 

Misschien toch iemand aannemen, de recessie schijnt zijn einde te naderen.

Ik wil nog een tweede website erbij nemen met een andere doelgroep waarbij ik verwacht dat het wat meer continuïteit oplevert.

Daarover later meer.

 

En dan nog een andere doelgroep waarvoor een cursus is ontwikkeld, gemak voor de ouder wordende mens die langer thuis wil wonen. Na het volgen van de cursus ben je dan comfort-installateur. Dat staat in februari op de planning.

 

Mijn verwachting is, als ik een betere continuïteit creëer dan is het makkelijker privé en zakelijk meer in balans te brengen.

 

Dat is hetgeen waar ik in 2014 meer werk van ga maken.

 

Link naar reactie
  • 0

Even een kick, te leuk onderwerp om weg te laten zakken.

 

Voor mij lijkt 2014 vooral het jaar te worden waarin ik binnen mijn beperkingen, helaas na 7 operaties nog steeds geen verbetering, balans moet zien te houden en nieuwe mogelijkheden onderzoeken.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

In 2014 wil ik echt werk maken van mijn website. Een mooie website die vooral door lokale ondernemers goed gevonden moet worden. Want dat is tenslotte de vijver waar ik in vis.

 

 

Al weer 3 maanden op weg in 2014 en hier nog weinig mee gedaan. Waarschijnlijk omdat de vissen momenteel uit de vijver springen. ;D Niets te klagen over het werkaanbod dus ;)

 

Maar wel een leuk artikel in een lokaal zakenblad gehad.

Rieel-Schoonmaak-2.pdf

Link naar reactie
  • 1

Tja, ik moet bekennen dat de website nou niet echt prio1 is :-[ En het artikel heb ik op laten volgen door een advertentie in hetzelfde blad wat zich specifiek op mijn doelgroep en verzorgingsgebied richt.

 

Helaas is daar 0,0 uitgekomen :-\ de telefoon heeft hierop geen enkele keer gerinkeld en de mailbox bleef er ook akelig leeg van. Maar daarentegen komt er via-via iedere keer weer nieuw werk binnen.

 

Waar zelfs al "kaskuikentjes" tussen zitten :)

Link naar reactie
  • 2

Hier zijn de bakens enigszins verzet: mijn vrouw heeft per 1 december as. geen baan meer, dus staan we - naast het runnen van de tent - voor een aantal keuzemogelijkheden, bijvoorbeeld: gaan we voor een nieuwe baan voor haar en blijf ik de zaak behartigen, of gaan we de zaak proberen zover uit te bouwen dat wij er beiden 100% in kunnen. Afijn, van die dingen, het is hier snel opgeschreven, maar het beheerst zo'n beetje ons hele bestaan op dit moment. Andere, eerder genoemde voornemens staan dus voorlopig in de koel- zoniet vrieskast.

 

Succes en groet, Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Innovatie Strateeg I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  

Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Mijn goede voornemen was eindelijk Calimeromarketing 3.0 te schrijven en het grafische Calimeromarketingmodel te ontwikkelen. Het schrijfwerk duurde veel langer dan gepland en gehoopt. Maar het is uiteindelijk gelukt het nog net voor de komkommertijd te laten verschijnen. En dankzij HL-er Nico Schouten zit er nu ook een leidraad in om een (Calimero)marketingplan te schrijven.

 

Nu is een van mijn prioriteiten voor het tweede halfjaar een succes maken van dat boek en proberen het model bekender te maken in het marketingvak, bij ondernemersadviseurs en in het onderwijs zodat nog meer ondernemers (in de dop) er profijt van kunnen hebben.

 

Waar zelfs al "kaskuikentjes" tussen zitten :)

Blijkbaar heeft Henk het boek al helemaal uitgelezen. :)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

En het artikel heb ik op laten volgen door een advertentie in hetzelfde blad wat zich specifiek op mijn doelgroep en verzorgingsgebied richt.

 

Dat was geen 'artikel' maar een advertorial die je zo te zien in koppelverkoop met een advertentie aangesmeerd is. Dan doet iedereen net alsof het echt is, maar het is nep. Op zich prima, als het jou wat oplevert. Maar het risico is dat geen hond zo'n blad vol nepverhalen leest. Of dat de inhoud niet vertrouwd wordt. Het systeem met advertorials wordt door meer regionale zakenbladen gebruikt (soms ook door landelijke) en met een beetje pech is ook de distributie slecht geregeld. Krijgt iemand dat blad daadwerkelijk, behalve een doosje voor elke adverteerder?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat was geen 'artikel' maar een advertorial die je zo te zien in koppelverkoop met een advertentie aangesmeerd is. Dan doet iedereen net alsof het echt is, maar het is nep. Op zich prima, als het jou wat oplevert. Maar het risico is dat geen hond zo'n blad vol nepverhalen leest. Of dat de inhoud niet vertrouwd wordt. Het systeem met advertorials wordt door meer regionale zakenbladen gebruikt (soms ook door landelijke) en met een beetje pech is ook de distributie slecht geregeld. Krijgt iemand dat blad daadwerkelijk, behalve een doosje voor elke adverteerder?

 

De uitgever is een reclamebureau waar ik meer mee gewerkt hebt tot tevredenheid. Het blad wordt verder goed verspreidt omdat ik het daadwerkelijk op de bureaus bij mijn klanten zie liggen. En tussen de 2 uitgaven zat geen koppelverkoop.

 

Omdat ik er toch wel wat klanten bij wil en het blad aansluit op de doelgroep waar ik in wil vissen ben ik er in gestapt. Jammer dat het niet werkt, het kost ook de wereld niet zo'n stukje en advertentie maar voor je gevoel wil je dat reclame toch zijn geld oplevert. :P

 

via-via gaat eigenlijk veel gemakkelijker en kost hooguit een bedankje en een lekkere fles wijn. ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    8 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.