Ik wil mijn verhaal met jullie delen en graag advies of dezelfde ervaringen meekrijgen.
Ben 10 jaren geleden ingestapt in het familiebedrijf. De eerste 5 jaren alleen maar groei gekend en een mooie toko verder opgebouwd. Na 5 jaren de crisis: veel geld verdampt maar dmv de nodige steun van vooral compagnon als werknemers hier goed uitgekomen.
De jaren hierna weer goede cijfers gerealiseerd, tot die dag...
Een zakelijke transactie gedaan waar het gevoel niet klopte, toch de deal doorgezet ivm de dollartekens in mijn ogen. Hierna een groot bedrag kwijt, iets wat mij tot op heden gedompeld heeft in een diep dal, een post-traumatische stress stoornis.
Toch loopt het bedrijf nog, we maken nog goede winst dit jaar (thank God) maar nu loop ik nog tegen volgendezaken aan:
- ben ik wel ondernemer als ik niet tegen fouten maken kan?
- waarom vechten andere mensen door terwijl ik in een hoekje ga zitten?
- nu loopt het aardig maar wat nog met alle afschrijvingen die nog moeten gebeuren?
- denk ik teveel na en neem ik te weinig actie?
- ben ik een zgnd verwend nest, die alleen functioneert bij mooi weer en niet bij tegenslag?
- wat nu als mijn markt inklapt en ik niet meer de kans krijg om in te lopen?
- waarom kijk ik alleen naar andere ondernemers net of hun alleen maar succesvol zijn terwijl ik moet weten dat iedere ondernemer zijn sores heeft?
- ben ik wel ondernemer...?
Sorry voor het warrige verhaal maar ik verneem graag als er hier mensen zijn die tegen soortgelijke zaken aanlopen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Shameonself
Shameonself
Hallo mensen,
Ik wil mijn verhaal met jullie delen en graag advies of dezelfde ervaringen meekrijgen.
Ben 10 jaren geleden ingestapt in het familiebedrijf. De eerste 5 jaren alleen maar groei gekend en een mooie toko verder opgebouwd. Na 5 jaren de crisis: veel geld verdampt maar dmv de nodige steun van vooral compagnon als werknemers hier goed uitgekomen.
De jaren hierna weer goede cijfers gerealiseerd, tot die dag...
Een zakelijke transactie gedaan waar het gevoel niet klopte, toch de deal doorgezet ivm de dollartekens in mijn ogen. Hierna een groot bedrag kwijt, iets wat mij tot op heden gedompeld heeft in een diep dal, een post-traumatische stress stoornis.
Toch loopt het bedrijf nog, we maken nog goede winst dit jaar (thank God) maar nu loop ik nog tegen volgendezaken aan:
- ben ik wel ondernemer als ik niet tegen fouten maken kan?
- waarom vechten andere mensen door terwijl ik in een hoekje ga zitten?
- nu loopt het aardig maar wat nog met alle afschrijvingen die nog moeten gebeuren?
- denk ik teveel na en neem ik te weinig actie?
- ben ik een zgnd verwend nest, die alleen functioneert bij mooi weer en niet bij tegenslag?
- wat nu als mijn markt inklapt en ik niet meer de kans krijg om in te lopen?
- waarom kijk ik alleen naar andere ondernemers net of hun alleen maar succesvol zijn terwijl ik moet weten dat iedere ondernemer zijn sores heeft?
- ben ik wel ondernemer...?
Sorry voor het warrige verhaal maar ik verneem graag als er hier mensen zijn die tegen soortgelijke zaken aanlopen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51080-ik-heb-gefaaldof-nog-niet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
32 antwoorden op deze vraag