Alles dat geplaatst werd door StevenK
- Opzeggen huurcontract door verhuurder
- Vooruitbetalingen - hoe boeken?
- hoger beroep uitspraak kantonrechter
-
Grote vordering na opheffen faillissement
De oplossing wil je niet zien, maar het antwoord op jouw vraag heb ik hierboven al gegeven. Wat voor jou lastig is, is dat voor een goed voorstel, je aan Solveon je hele schuldenpositie in kaart zult moeten brengen en dus ook je boekhouding - alsnog - op orde zult moeten hebben. En een nieuwe toelating WSNP is wel degelijk mogelijk. Alleen als je in de WSNP hebt gezeten, is een toelating binnen 10 jaar niet mogelijk.
- Grote vordering na opheffen faillissement
- Bestemmingsplan???
- Inleg nieuw bedrijf
-
Inleg nieuw bedrijf
Ik heb het gevoel dat TS zoekt naar een oplossing zonder het probleem voldoende te definiëren. Het probleem is imho niet dat TS geen middelen heeft, maar dat TS en zijn beoogd zakenpartner elk vanuit hun eigen vertrekpunt de samenwerking beoordelen, zonder daarbij de inbreng van de andere partij voldoende op waarde te schatten. Dat uitgangspunt is volgens mij een redelijk magere basis voor samenwerking en dat maakt dat je, hoe je de samenwerking ook vorm geeft, in ieder geval de noodzaak hebt om de afspraken gedetailleerd vast te leggen.
- nieuwe auto kopen op de zaak met cash geld
- nieuwe auto kopen op de zaak met cash geld
- cease and desist zaak
-
Klein bedrijf zoekt goede oplossing voor netwerk
@admiraal. Een SBS licentie voorziet hoe dan ook niet in RDP functionaliteit tbv ies anders dan beheer. Je kunt die twee gelijktijdige beheerconsoles wel gebruiken als applicatieconsoles, maar dat is zeker niet zoals het in de licentie omschreven staat. En het uitproberen van MS produkten is zeker zinvol, maar wel nadat eerst gedegen is bepaald wat de vraag is en hoe de specifieke produkten die vraag oplossen. Als de leverancier denkt dat een lichte windows fileserver stabieler werkt dan een goede NAS dan heb ik ernstige vraagtekens bij de deskunigheid van de leverancier. Dat geldt overigens ook voor een applicatie de anno 2011 nog access-based is. Biedt de leverancier niet een webbased versie? Juist een moment als dit is een moment om te overwegen niet opnieuw in dit pakket e installeren, maar in een andere oplossing. Met Luc ben ik het eens dat met het aanschaffen van eigen IT componenten je in ieder geval meer werk op je hals haalt en daarmee meer kosten. Kies je voor externe (hosted) oplossingen, dan heb je iig je beheerskosten onder controle.
- Klein bedrijf zoekt goede oplossing voor netwerk
- Winstrecht in verliesjaar
- prive geld naar zakelijke rekening
-
Concurrentiebeding in contract
Dat is - voor werknemers - in zijn algemeenheid een goed richtsnoer, hoewel het zeker geen wet van Meden en Perzen is. Maar dan ook alleen voor een concurrentiebeding. Het beding waar dit over gaat is geen concurrentiebeding, maar een relatiebeding. TS is daarnaast geen werknemer, maar ondernemer en bij een beding tussen twee ondernemers zal de rechter de tekst van het contract uit gaan leggen zoals partijen dit bedoeld hebben. TS heeft zelf al duidelijk aangegeven wat de bedoeling van het beding is: 6 maanden niet met de klant aan de haal gaan. Mijn inschatting is dat TS er zeker niet op moet vertrouwen dat een rechter hem wel gelijk zal geven.
- BBZ lening op hypotheek en akkoord !! HELP
- BBZ lening op hypotheek en akkoord !! HELP
- Kansrijk concept: hoe te beschermen?
- wetsvoorstel nieuwe incassowet
- wsnp of opnieuw beginnen??
-
In bezit van getekende opdrachtbevestiging, maar werk al uitgevoerd door ander.
Je kan ze in je offerte van toepassing verklaren. Je kan volstaan met de vermelding waar en wanneer ze zijn gedeponeerd en dat ze op verzoek worden toegezonden. Je hebt zelf digitale exemplaren. Ik snap het probleem nog steeds niet. ??? Nee, je kunt *niet* volstaan met de vermelding waar en wanneer ze gedeponeerd zijn. Dat is nu net de grote misvatting. De KvK wil je graag doen geloven dat het beter is de dingen te deponeren dan ze daadwerkelijk aan je prospect te zenden, maar de hoofdregel is nog steeds dat van toepassing verklaarde algemene voorwaarden vernietigd kunnen worden als ze niet ter hand zijn gesteld. Juist daarom is het zo belangrijk dat algemene voorwaarden goed gebruikt worden, door ze tijdig van toepassing te verklaren en toe te zenden. En zoals je zelf al aangeeft: het is zeker in een tijd waarin offertes steeds vaker per mail gaan een kleine moeite de algemene voorwaarden mee te sturen.
-
In bezit van getekende opdrachtbevestiging, maar werk al uitgevoerd door ander.
Niet vereist. Maar in dit geval had de klant op voorhand geïnformeerd kunnen zijn wat de gevolgen zouden zijn als hij de opdracht terug zou gaan trekken. Nu is het maar een klein bedrag, maar het had ook om meer kunnen gaan. Of herhaling in de toekomst. De kosten voor het deponeren van AV bij de KVK zijn een paar tientjes. Waarom zou je het niet doen? Omdat deponeren al helemaal geen zin heeft. Algemene voorwaarden moet je niet alleen op (laten) stellen, maar ook daarna juist gebruiken, door ze voor of tijdens het sluiten van de overeenkomst aan de klant ter hand te stellen *en* van toepassing te verklaren.
- In bezit van getekende opdrachtbevestiging, maar werk al uitgevoerd door ander.
- Snel hulp nodig !!!!!!!