Ga naar inhoud

StevenK

Raad van Advies
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door StevenK

  1. Er is sprake van huurbescherming, dus je kunt de beëindiging wel aanzeggen, maar hou er rekening mee dat de rechter dit waarschijnlijk zal blokkeren.
  2. Waarom een 0-factuur? Je kunt gewoon factureren op het moment van betaling. Alleen fiscaal zul je bij je jaarafsluiting een deel van je omzet als onderhanden werk moeten aanmerken.
  3. Bij het gerechtshof heb je altijd verplichte procesvertegenwoordiging, dus je ontkomt er niet aan een advocaat in te schakelen.
  4. De oplossing wil je niet zien, maar het antwoord op jouw vraag heb ik hierboven al gegeven. Wat voor jou lastig is, is dat voor een goed voorstel, je aan Solveon je hele schuldenpositie in kaart zult moeten brengen en dus ook je boekhouding - alsnog - op orde zult moeten hebben. En een nieuwe toelating WSNP is wel degelijk mogelijk. Alleen als je in de WSNP hebt gezeten, is een toelating binnen 10 jaar niet mogelijk.
  5. Solveon zal - zeker na een faillissement - een goed voorstel tegen finale kwijting, mits deugdelijk onderbouwd, zeker serieus in overweging nemen.
  6. De advocaat hoef je niet te noemen, die staat met z'n grote mond toch wel vooraan ;)
  7. Ik heb het gevoel dat TS zoekt naar een oplossing zonder het probleem voldoende te definiëren. Het probleem is imho niet dat TS geen middelen heeft, maar dat TS en zijn beoogd zakenpartner elk vanuit hun eigen vertrekpunt de samenwerking beoordelen, zonder daarbij de inbreng van de andere partij voldoende op waarde te schatten. Dat uitgangspunt is volgens mij een redelijk magere basis voor samenwerking en dat maakt dat je, hoe je de samenwerking ook vorm geeft, in ieder geval de noodzaak hebt om de afspraken gedetailleerd vast te leggen.
  8. Ik moet dus 5 jaar lang 2400 euro bij mijn winst optellen? Yep. Nope. In totaal is de bijtelling over die vijf jaar 70%, dus per jaar gaat het om de BTW over 14% van de cataloguswaarde. Melding Ongebruikelijke transacties.
  9. 2 dingen: 1. die 14% bijtelling is jaarlijks, net zoals de BTW-afdracht over die bijtelling. Je betaalt dus in die vijf jaar BTW over 70% van de catalogusprijs. 2. MOT
  10. Heb je het dan over een Nederlandse advocaat? Want wij mogen geen gesprekken opnemen.
  11. @admiraal. Een SBS licentie voorziet hoe dan ook niet in RDP functionaliteit tbv ies anders dan beheer. Je kunt die twee gelijktijdige beheerconsoles wel gebruiken als applicatieconsoles, maar dat is zeker niet zoals het in de licentie omschreven staat. En het uitproberen van MS produkten is zeker zinvol, maar wel nadat eerst gedegen is bepaald wat de vraag is en hoe de specifieke produkten die vraag oplossen. Als de leverancier denkt dat een lichte windows fileserver stabieler werkt dan een goede NAS dan heb ik ernstige vraagtekens bij de deskunigheid van de leverancier. Dat geldt overigens ook voor een applicatie de anno 2011 nog access-based is. Biedt de leverancier niet een webbased versie? Juist een moment als dit is een moment om te overwegen niet opnieuw in dit pakket e installeren, maar in een andere oplossing. Met Luc ben ik het eens dat met het aanschaffen van eigen IT componenten je in ieder geval meer werk op je hals haalt en daarmee meer kosten. Kies je voor externe (hosted) oplossingen, dan heb je iig je beheerskosten onder controle.
  12. Je moet één stap terug in je vraagstelling en niet bepalen welke programma's je nodig hebt, maar welke functionaliteit. En dan eens goed kijken of je niet beter voor alles of een deel ervan gebruik kunt maken van externe tools, zoals een hosted mail omgeving.
  13. Dat ligt eraan hoe dat winstrecht is geformaliseerd. Het percentage doet mij vermoeden dat je 4,9% van de aandelen hebt?
  14. Nee. Je betaalt belasting over je - fiscale - winst.
  15. Dat is - voor werknemers - in zijn algemeenheid een goed richtsnoer, hoewel het zeker geen wet van Meden en Perzen is. Maar dan ook alleen voor een concurrentiebeding. Het beding waar dit over gaat is geen concurrentiebeding, maar een relatiebeding. TS is daarnaast geen werknemer, maar ondernemer en bij een beding tussen twee ondernemers zal de rechter de tekst van het contract uit gaan leggen zoals partijen dit bedoeld hebben. TS heeft zelf al duidelijk aangegeven wat de bedoeling van het beding is: 6 maanden niet met de klant aan de haal gaan. Mijn inschatting is dat TS er zeker niet op moet vertrouwen dat een rechter hem wel gelijk zal geven.
  16. In deze omstandigheden zou ik er zo snel mogelijk heel hard in vliegen en de gemeente (proberen te) dwingen akkoord te gaan. Daartoe bestaan diverse praktische middelen, waaronder het dwangakkoord bij aanvraag WSNP, maar ook een kort geding zou tot de mogelijkheden kunnen behoren.
  17. Hoe groot is de totale schuldenlast?
  18. Als het aan Teeven ligt wordt het strafbaar, maar vooralsnog ben je als deelnemer aan een gesprek vrij dit gesprek zonder mededeling aan de anderen op te nemen (tenzij je gebonden bent aan de gedragsregels voor de advocatuur)
  19. Dit wetsvoorstel is vooral een voorbeeld van langs elkaar heen werken. Hier proberen ze de kosten te beperken, terwijl als het gaat om griffierechten de kosten al verhoogd zijn en nog veel verder verhoogd zullen worden.
  20. Is er al geprobeerd om een akkoord aan te bieden?
  21. Je kan ze in je offerte van toepassing verklaren. Je kan volstaan met de vermelding waar en wanneer ze zijn gedeponeerd en dat ze op verzoek worden toegezonden. Je hebt zelf digitale exemplaren. Ik snap het probleem nog steeds niet. ??? Nee, je kunt *niet* volstaan met de vermelding waar en wanneer ze gedeponeerd zijn. Dat is nu net de grote misvatting. De KvK wil je graag doen geloven dat het beter is de dingen te deponeren dan ze daadwerkelijk aan je prospect te zenden, maar de hoofdregel is nog steeds dat van toepassing verklaarde algemene voorwaarden vernietigd kunnen worden als ze niet ter hand zijn gesteld. Juist daarom is het zo belangrijk dat algemene voorwaarden goed gebruikt worden, door ze tijdig van toepassing te verklaren en toe te zenden. En zoals je zelf al aangeeft: het is zeker in een tijd waarin offertes steeds vaker per mail gaan een kleine moeite de algemene voorwaarden mee te sturen.
  22. Niet vereist. Maar in dit geval had de klant op voorhand geïnformeerd kunnen zijn wat de gevolgen zouden zijn als hij de opdracht terug zou gaan trekken. Nu is het maar een klein bedrag, maar het had ook om meer kunnen gaan. Of herhaling in de toekomst. De kosten voor het deponeren van AV bij de KVK zijn een paar tientjes. Waarom zou je het niet doen? Omdat deponeren al helemaal geen zin heeft. Algemene voorwaarden moet je niet alleen op (laten) stellen, maar ook daarna juist gebruiken, door ze voor of tijdens het sluiten van de overeenkomst aan de klant ter hand te stellen *en* van toepassing te verklaren.
  23. Er is een overeenkomst van opdracht, die niet meer verder uitgevoerd kan worden, door toedoen van de opdrachtgever. De wetgever heeft bepaald dat in dat geval je recht hebt op de hele opdrachtsom, met aftrek van kosten die je door het niet verder uitvoeren bespaart.
  24. Als 2 weigeren en de rest akkoord gaat, is het goed mogelijk dat een dwangakkoord een optie is. Dat kan alleen voorgelegd worden in het kader van de WSNP aanvraag.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.