Alles dat geplaatst werd door StevenK
-
Huurverhoging bedrijfspand
Voor bedrijfspanden, in tegenstelling tot woningen, geldt geen maximale huurverhoging. Wanneer het echter BW 7:290 ruimte betreft en voor een restaurant is dat het geval, dan is er wel sprake van huurbescherming. Dat betekent dat wanneer er geen overeenstemming is over de verhoging, de verhuurder de huurder niet zomaar eruit kan zetten. Komt er geen overeenstemming, dan kan de rechter ingeschakeld worden om de hoogte van de huur te bepalen.
- Kredietcrisis en doorlopend krediet aanvragen
- Blafffende advocaten bijten niet ?
-
Blafffende advocaten bijten niet ?
In de dagvaarding staat of u zelf verweer kunt voeren of dat u verplicht bent een advocaat in te schakelen. Wat er opgesteld moet worden is een 'conclusie van antwoord' waarin inhoudelijk op de dagvaarding wordt gereageerd. Indien u echter niet bekend met de bewijsregels, dan is de kans groot dat u een verhaal opstelt waar de rechter weliswaar sympathie mee kan hebben, maar geen enkele beslissing op kan gronden.
-
Consumentenbescherming: Commissie doet voorstellen voor EU-rechten voor consumen
Heel jammer. In eerste instantie was het nu juist de bedoeling dat er een EU verordening zou komen, om te zorgen dat de rechten van de consument dezelfde zouden zijn in de hele EU. Nu het zoals ik hier lees een richtlijn wordt, verandert er niets aan de mogelijkheden van de consument om zijn rechten te doen gelden. Allereerst vereist een richtlijn implementatie in de wetgeving van de lidstaten, waarbij de richtlijn alleen maar minimumnormen stelt (en dus de genoemde garantietermijn nog steeds in NL langer zal zijn). Daarnaast dient de nationale wetgeving dan richtlijnconform uitgelegd te worden. De kracht van een verordening zou er juist in zitten dit die hele impementatie en uitleg stappen op nationaal niveau uit de weg geruimd zouden worden.
- Verplicht doorhuren zonder huurcontract?
- aansprakelijkheid na ontslag en na faillissement
- aansprakelijkheid na ontslag en na faillissement
- aansprakelijkheid na ontslag en na faillissement
-
Verplicht doorhuren zonder huurcontract?
Als u conform de bepalingen uit het contract hebt opgezegd, dan denk ik dat gerede kans maakt een beroep te kunnen doen op de wettelijke opzegtermijn, omdat de stilzwijgende verlenging niet conform huurcontract is *en* de verhuurder eraan debet is dat er geen verkoop heeft plaatsgevonden; Is er echter sprake van 7:290 ruimte, dan zou u wel eens vast kunnen lopen op de verplichte minimale duur van de huur, maar ook dan lijkt mij gezien hetgeen u presenteert dat de verhuurder niets hard kan maken.
- aansprakelijkheid na ontslag en na faillissement
- B.V. geld op privé spaarrekening sparen
- Faillisement aanvraag binnengekregen maar..
-
Kan ik een aandeelhouder verplichten tot verkoop van aandelen?
Ja (enigszins afhankelijk van wat er in de statuten staat), via de gewone rechter of via ondernemingskamer (en dus via een advocaat). Als je er zelf niet uitkomt, dan zal een door de rechtbank benoemde deskundige de waarde moeten bepalen. Maar is het niet beter dit in termen van de managementfees te regelen?
-
Wie is de dupe van verkeerde levering?
Dan moet er wel sprake zijn van overmacht. En aangezien het een consumentenkoop betreft, wordt dit een zware dobber. Goed advies! Maar er is natuurlijk het risico dat er sprake is van een klant voor wie die trouwerij, waar ze al anderhalf jaar naar toe leeft en ze anderhalf jaarsalaris aan uitgeeft, van het hysterische type is ;)
-
Wie is de dupe van verkeerde levering?
Jazeker. Juist bij zoiets als bruidsmode is het voor u als verkoper evident hoe groot het belang is van een juiste levering en het is eveneens evident dat de levertijd een fatale is, waarmee onherstelbare schade ontstaat wanneer deze levertijd niet wordt gehaald. Enige uitweg is wanneer het late moment van levering (in mijn beleving is het niet ongebruikelijk dat zo'n jurk één à twee maanden voor de 'grote dag' wordt geleverd) veroorzaakt is door de koper.
-
bv na 2 maanden doorverkopen.Hoe gaat het in zijn werk?
Niet noodzakelijk. Als er in de BV niets gebeurd is, zoals u schrijft, dan is het niet zoveel werk om daar een paar journaalposten van te maken. Ik kan me niet voorstellen dat dat meer dan een uurtje werk zal zijn. Contractueel eventuele bestuurdersaansprakelijkheid dichttimmeren zal behoorlijk meer werk zijn, waarbij u er ook rekening mee moet houden dat u als oprichter/bestuurder mogelijk aansprakelijk bent, wanneer de BV op korte termijn zou failleren.
- bv na 2 maanden doorverkopen.Hoe gaat het in zijn werk?
- Prive opname verwerken in de adnimistratie en op de balans
-
Auteursrechten op foto's
Dit is onjuist. Het auteursrecht zit op de foto op grond van de wet, zonder dat er verdere enige vermelding noodzakelijk is. Of er direct door het gebruik een vergoedingsplicht ontstaat, is afhankelijk van allerlei omstandigheden. Heb je bijvoorbeeld met een Belgische rechthebbende te maken, dan heeft die een stevige wet in zijn of haar voordeel achter zich staan. Een Nederlandse rechthebbende heeft nog de uitdaging dat hij moet bewijzen dat de gebruiker wist of had moeten weten dat er rechten geschonden werden. Nu is dat bewijs redelijk makkelijk te leveren, omdat de wet het auteursrecht vestigt.
-
conflict bestuur-uitvoerder/werknemer Stichting .....HELP !
Dit klinkt als een stevige faillissementsfraude: de saniet werkt door als ondernemer en mogelijk blijft daardoor geld dat aan de boedel toekomt in de stichting of komt dit bij de partner van saniet terecht. Ik zit net nog weer een annotatie te lezen waar derden die hier bewust aan meewerken, door de curator, met succes, aangesproken zijn. Anderzijds zou u misschien met uw ex, onder dreiging van een full disclosure naar de bewindvoerder, met een faillissement tot gevolg, tot een oplossing kunnen komen. Kortom: deskundige bijstand van een goede jurist - met kennis van het insolventierecht - lijkt mij geraden.
-
Juridische valkuilen voor de werknemer 2.0
Artikel heb ik niet gelezen, ik heb wel naar de scriptie gekeken. En eerlijk gezegd zie ik daar in de conclusie dingen voorbij komen die mij vreemd voorkomen en die ook in de scriptie zelf niet onderbouwd worden, zoals dat stukje dat een werkgever onrechtmatig zou handelen wanneer hij google gebruikt om informatie over een werknemer/sollicitant te vinden. Het onderwerp zelf heb ik regelmatig mee te maken, hoewel het onderscheid tussen de werknemer 1.0 en 2.0 mij wat gekunsteld voorkomt. De vraag in hoeverre een werkgever te maken heeft met de privéactiviteiten van een werknemer, vooral wanneer dit gepubliceerd wordt, is er één van alle tijden. Overigens laat de feitelijke onjuistheid aan het begin van het artikel en mijn reactie daarop weer feilloos zien dat de opening van een tekst ontzettend belangrijk is. Door deze onjuistheid wordt de lezer die zich hiervan bewust is, direct afgeleid van de inhoud van het artikel en - mogelijk - voorzien van enige vooringenomenheid ten aanzien van de geloofwaardigheid van de rest van het artikel.
- Juridische valkuilen voor de werknemer 2.0
- Duitse eenmanszaak, wonend in NL en auto op Duitskenteken
- Auto van eenmanszaak naar privé, vooraf aan inruilen voor 'nieuwe' occasion