• 0

Welke tv-programma's kijken jullie?

Hallo mede-ondernemers.

Binnenkort gaan wij reclame op tv uitzenden. Naar welke programma's kijken jullie zoal? Dan kunnen we eens bepalen voor welke uitzendingen we de meeste ondernemers kunnen bereiken. Jullie mogen natuurlijk ook mailen!

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Misschien ook kijken naar wat voor soort ondernemers je wilt bereiken? Denk dat daar ook nog wel een verschil in zit in wat voor programma's ze kijken. RTL7 heeft natuurlijk veel beursgerelateerde programma's. Maar daar zal je minder mkb mee bereiken. Verder zou ik buiten Discovery, waar je ook veel ondernemers reclame's ziet niet veel weten.

 

Link naar reactie
  • 1

Een goede thriller, actiekomedie die in de Veronica Gids minimaal drie sterren en in mijn TV Gids App minimaal een cijfer 7 scoort. Verder ben ik een adept van 'Two and a half men', 'The big bang theory', Engelse detectiveseries, 'Pownews' en 'Pauw en Witteman'. Zeer regelmatig ben ik op National Geographic voor historische programma's en over ontstaan universum e.d. (maar beslist geen 'Dog Whisperer!'). Zondag mis ik 'Buitenhof'zelden, liefst als Max Pam de columnist is. (al mis je soms met Naema Tahir dan wel een bron van sensatie ;))

 

Succès en groet,

 

Hans

 

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1

Ben geen vaste kijker van programma's, als ik al kijk zap ik regelmatig door zeker bij reclameblokken. Misschien zijn er gegevens over dit zap gedrag. Programma kan best wel veel kijkers hebben maar wat doen de mensen in de reclamblokken.

 

Van voetbalwedstrijden is bekend dat in de pauze massaal van koelkast en toilet gebruik gemaakt wordt.

 

En hoe vaak ben je voor die 25k in beeld. Herhaling is de kracht van reclame, een paar spotjes op tv lijkt mij weggegooid geld. Bedenk eens op je gemak wat je met 25k kan doen aan andere reclame uitingen.

 

Misschien dat radiospotjes op regionale zenders goedkoper en effectiever zijn.

 

In de auto luister ik meestal naar 100%nl en daar hoor ik vaker spotjes van bedrijven uit mkb of voor diensten aan mkb.

 

heb jouw software indertijd gevonden via Google en aangeschaft omdat de prijs en de mogelijkheden me aanspraken.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Live TV kijken doe ik eigenlijk alleen op zondag (Studio Sport, journaal en VPRO docu's zoals nu Adriaan van Dis, Andere tijden etc).

Door de weeks kijk ik journaal en af en toe actualiteitenprogramma's op de Ipad (met dank aan Ziggo).

Enige serie die ik nog volg op TV is CSI (Las Vegas). Die neem ik op, juist om die irritante ellenlange reclameblokken op 32x te kunnen doorspoelen.

Mocht ik een keertje een zap-avond hebben, dan is het vooral Discovery - bijvoorbeeld die mafketels die die Choppers bouwen - wat ik met een half oog kijk

Al met al is TV reclame aan mij niet besteed. Wil je met reclame echt MIJN aandacht krijgen (goed- of kwaadschiks), dan zou je advertentieruimte in de Wordfeud-app moeten kopen ;D

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 1

meestal als achtergrondvulling, P&W, DWDD en Pownews. Uiteraard als ik tijd heb kijk ik graag naar een goede film.

 

ik kijk vooral geen sport en geen RTL Z en Business Class al helemaal niet

en discovery als ik er toevallig langszap en wat interessants zie (tijdens de break zap ik direct naar NG ernaast).

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 1

Josina wat denk je te vinden dan bij Discovery?? ik bedoel ik kijk er ook wel eens naar maar ik denk niet dat je daar veel "value for money" zal krijgen.

 

RTLZ heeft een reeks van zakelijk programma's waar goede mogelijkheden zijn om gesponserde items te laten maken waarmee je meer "airtime" krijgt voor je kostbare euro's

 

Er zijn al diverse programma's genoemd, FC zzp is dan misschien gestopt maar bij RTL7 zie je dat vaker met die programma's men durft op die tijden en voor die doelgroep meer te experimenteren. dus worden er 4-6 uitzendingen gepland en word de formule daarna bijgesteld om meer in te zoomen op de doelgroep die feitelijk bereikt word.

 

Vergeet spotjes rondom het EK.. die zijn echt schreeuwend duur ik denk niet dat je het red met 20.000 euro per spot...

 

Overigens kan RTL je misschien niet precies vertellen wat de doelgroepen zijn op bepaalde tijdstippen maar die informatie is wel degelijk beschikbaar bij Mediabureau's die reclame zendtijd inkopen en verkopen. Ik zou je zo geen namen van Mediabureau's kunnen noemen, maar onder de paraplu van GroupM hangen een aantal mediabureau's, ik heb laatst iemand van groupm gesproken en weet zeker dat ze dit soort diensten aan bieden en zeker goed zicht hebben op de markt zodat je je doelgroep zo goed mogelijk bereikt.

 

Verder kun je eens contact opnemen met de volgende producenten over mogelijkheden voor Sponsering en/of productplacement in zakelijke programma's..

 

infostrada sports maakt FC ZZP

Jimpp media onder andere van de volgende RTL7 programma's 2getbusiness, BackToBusiness en IT's business

Palm plus ken zo geen titels van ze maar ik weet dat zij wel zoeken naar sponsors/partners in de financiële hoek voor nieuwe producties

Niehe media de maker van Ik begin op net5

 

Dan zit je volgens mij midden in je doelgroep te vissen en is een stuk effectiever als op een forum vragen waar we zoal naar kijken. :-[

 

Tot slot zou ik ook nog eens kijken naar lokale zenders, hebben vaak ook relatief goedkope reclame zendtijd en bijv RTV utrecht heeft een programma over ondernemen BV Utrecht, al is dat wel op de provincie Urecht gericht.. maar goed wellicht.

 

overigens als je alleen maar geïnteresseerd bent in reclamespots rondom bepaalde programma's dan moet je meestal niet de programma's zelf benaderen maar word dat via een mediabureau geregeld namens de programmamakers.

Link naar reactie
  • 1
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Mijn idee bij TV-commercials is dat je in veelvoud het bericht erin moet pompen. Dit is okay voor de naamsbekendheid. Dagelijks herhalen van je TV-boodschap vraagt echter veel budget. Verder kun je vanuit een TV-commercials moeilijk meten wat die uiteindelijk aan aandachtswaarden en klanten opbrengt.

 

Het idee van Norbert m.b.t. app vind ik wel super! Doe dit bijv. samen met een adword-campagne. Je kunt vrijwel direct meten wat het effect is (bijhouden statistieken kliks adword en de downloads app qua aandachtswaarde en van daaruit de daadwerkelijke klanten meten).

Qua gedachten binnen "TV" blijven, is wellicht de app tvgids.tv een idee? Iedere gebruiker van die app ontvangt, zodra hij deze opent, ook een commercial. Inventariseren welke apps men veel gebruikt en daar je commercial plaatsen. Geen idee wat de budgetten daarvan zijn, maar lijkt mij goedkoper dan TV. Ook een optie in die trand is "gaming". Dat je een game laat ontwikkelen en deze als app aanbiedt. Om binnen je gedachten met de EK voetbal te blijven, bijv. zoals bijv. Heineken dat doet met StarPlayer.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 1

Met een dergelijk budget zou ik TV gewoon vergeten. Er zijn veel meer manieren waarop je een dergelijk budget effectiever kunt inzetten. TV is goed voor naamsbekendheid als je het geld hebt. Niet voor een eenmalige kennismaking. Dan kan je beter adverteren op websites, gratis infomercials aanbieden, ed.

 

Waarom maak je geen serie youtube filmpjes met administratie tips voor ondernermers en geef je daarin duidelijk aan wat jullie pakket voor ze kan betekenen? Misschien zelfs een vergelijking met de momenteel gebruikte paketten?

 

Volg een beetje de topics op HL en je ziet al snel waar ondernemers mee worstelen. Jullie pakket kan daar vast bij helpen. Maak op makkelijk te volgen wijze duidelijk hoe jullie pakket hun problemen oplost en ga daarmee de boer op....

Link naar reactie
  • 1

Ik weet het niet hoor...

 

Eerst een commercial laten maken en dan pas uitzoeken waar je doelgroep langs zapt als ze onderuitgezakt met de poten op de bank hangen? Is dat niet een ietsiepietse de omgekeerde weg?

 

Ik heb me de afgelopen weken het schompes gezocht naar boekhoudpakketten die op de mac draaien, maar jullie kwamen niet in de zoekresultaten bovendrijven. Zojuist heb ik dan het demopakket gedownload en geïnstalleerd, maar ik geloof niet dat ik er erg blij van wordt. Grauw, technisch... alleen text, geen icons... Alsof ik tegen een Filemaker of MS-Access database template zit aan te kijken.

 

Ik zou het budget dat je voor TV commercials hebt gereserveerd eens in de interface van je software steken. Ook al ben je "feitelijk al behoorlijk groot" (???), echt succes begint bij een uitmuntend product. Daar kan geen TV commercial tegenop.

 

Hoeveel echt grote ontwikkelaars van boekhoudsoftware zie jij op TV adverteren? Ik heb Exact en King misschien een enkele keer voorbij zien komen, maar dan houdt het denk ik al op. Gevoelsmatig maak je een te grote sprong, is dit net een stapje te groot voor je.

 

Het is slechts mijn mening, prove me wrong...

 

**EDIT: Na 10 minuten heb ik al weer afscheid genomen van het demo-pakket. Die interface is een drama. Vergeet TV commercials, en ga eerst eens terug naar de tekentafel. **

Link naar reactie
  • 1

Inderdaad heb je gelijk dat hier in het Noorden veel meer gekeken word naar TV Noord (ikzelf ook) en geluisterd word naar Radio Noord. Dus als je meer lokaal wil verkopen dan zou ik dat zeker in overweging nemen... ook de website van RTV Noord...

 

(Als ik de computer en internet aanslinger 's morgens dan gaat eerst nu.nl en daarna rtvnoord.nl aan...

 

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 1

ter referentie, wij gebruiken al een aantal jaren accountview (ivm koppeling software) en die hoor ik tegenwoordig met reclames regelmatig op de radio voorbijkomen, vooral op 538 word je tot vervelens toe doodgegooid met allerlei ondernemersreclames..

 

ik ben wellicht ouderwets, maar als een bedrijf reclame maakt op TV krijg ik altijd een beetje het gevoel dat ik de rekening hiervoor betaal .. >;(

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 1

Nu willen we ook niet gaan uitzenden voor Boer zoekt Vrouw :) of het EK Voetbal. Dat is natuurlijk echt zonde van het geld.

 

 

Dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van je marketingdoelstellingen. Als jij in één klap wilt dat 70% van de Nederlanders de naam Gravita horen en je kunt er voor zorgen dat je een blijvende indruk maakt (goede / leuke reclame!!!) kan die € 3.800,00 per seconde wel eens de beste investering zijn die jouw bedrijf ooit heeft gedaan.

 

Ik parafraseer Michael Bloomberg's visie op adverteren:

 

Advertise, advertise, advertise. And if it doesn't work: advertise more.

 

Tja, wie ben ik om iemand met een net worth van $ 19.500.000.000,00 op dit vlak in twijfel te trekken. Daar moet wel bij aangtekend worden dat een deel van dat vermogen natuurlijk met het plaatsen van advertenties in zijn eigen media verdiend is...

 

Waar het mij om gaat is dat je volgens mij het succes van een tv-campagne niet kunt afmeten aan een budget van € 25.000,00. Het idee van dat je eerst wil zien hoe het gaat en het kan altijd meer worden kan heel makkelijk leiden tot het afschrijven van de investering. En via Discovery bereik je ook nie in één keer 650.000 ondernemers. Dan kun je volgens mij je budget beter anders aanwenden, enkele prachtige suggesties zijn al gegeven.

Je zou ook kunnen overwegen om een aansprekende en sympathie opwkkende actie te implementeren. Biedt bijvoorbeeld alle basisscholen in Nederland het boekhoudpakket gratis aan: geheel onbaatzuchtig helpen jullie scholen om de and te houden aan het steeds krapper wordende budget. Gravita zorgt er voor dat geen euro onbenut blijft o.i.d. Je kunt er op rekenen dat zo'n actie, mits goed uitgerold en met een adequaat mediaplan, heel wat exposure in de media kan genereren.

 

En ik ben erg benieuwd wat jullie met de ipad willen doen 8)

 

Succes!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 1

Ik denk dat polsen wat de HL'ers kijken eigenlijk niet zo zinvol is in je keuze voor een advertentieslot. Ondernemers zijn vaak net mensen, en die kijken allemaal wat ze zelf leuk vinden... meestal niet aan ondernemen gerelateerd. Iets als discovery channel mag populair zijn onder hl'ers, maar feitelijk is het dat sowieso onder hoger opgeleiden.

 

RTLZ kan nog wel gezien worden als een redelijke match - daar kijken ondernemers regelmatig naar, maar vooral veel beleggers en mensen die algemeen zakelijk nieuws wel interessant vinden. Dat kan best een goede doelgroep zijn, her personeel van ondernemingen kan ook suggesties doen tav het wenselijke boehoudpakket natuurlijk!

 

Iets wat ik ook wel eens bekijk is 'opgelicht' (geloof van de tros, iig publieke omroep), daar zie je vaak ondernemers belazerd worden door allerhande gespuis. Nu weet ik alleen niet hoeveel mensen dat realtime kijken, en laat staan of ze nog naar de reclameblokken ervoor of erna gaan kijken - ertussen heb je niet bij de publieke omroep.

 

Overigens zou ik tv reclame sowieso her-overwegen als je geen marketingbudget van miljoenen hebt - naamsbekendheid krijg je alleen door veelvuldig herhalen, een directe 'call to action' heb je bij tv- en radioreclame nauwelijks, tenzij je er een bijzondere actie (prijsvraag oid) aan weet te verbinden.

Link naar reactie
  • 1
Nog even los van het gebrek aan communicatieve inhoud:

Wat een kanjer van een taalfout in de voice-over zeg! "Het meest makkelijke..." is nog altijd "Het makkelijkste..." Jeuk-factor: 11

Nou, 'meest GEmakkelijke' zou volgens mij wel kunnen / moeten, gelet op het aantal lettergrepen. 'Makkelijk is spreektaal, 'gemakkelijk' is het juiste woord.

 

Verder merk ik op dat dit topic mijns inziens nu wel een zorgvuldig opgebouwd zelfpromotie- karakter lijkt te krijgen.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Derek-Jan:

Dank! Wij kijken ook Discovery, en veel ondernemers waar ik mee gepraat heb ook.

We beginnen reclame te maken voor ons boekhoudprogramma. Vrijwel alleen voor ondernemers, dus.

Starterscoach:

We beginnen rond de 25.000, maar later kan dat nog wel verhoogd worden.

Link naar reactie
  • 0

We beginnen reclame te maken voor ons boekhoudprogramma. Vrijwel alleen voor ondernemers, dus.

 

Dan zou ik eerder iets met sportwedstrijden doen. Daar zal je volgens mij de meeste exposure hebben.

 

Hebben ze tegenwoordig geen 'banners' die gewoon tijdens de match door het beeld scrollen? Want ik ben ongetwijfeld niet de enige die tijdens de reclameblokken toilet/koelkast etc doet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 86 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.