Hoi ik en een vriend (ik ben 17, hij is 16) willen 26 juni onze webshop lanceren om kleding te verkopen. Ik wordt de eigenaar en het bedrijf komt op mijn naam aangezien hij momenteel nog in Baku woont, over een paar jaar komt hij terug naar Nederland.
Aangezien ik niet uit een ondernemende familie kom, moet ik alle hulp denk ik maar op deze site zoeken. Als er iemand is die mij 1 op 1 zou kunnen helpen per mail, of WhatsApp, mail mij dan even op gonsmilo@gmail.com .
Voor nu zou ik het enorm waarderen als iemand kan helpen met de vragen hieronder. Alvast bedankt.
1. Wanneer moeten wij ons btw-nummer aanvragen?
2. Moeten we btw betalen over kledingverkoop online?
3. Hoe werkt het met btw als we ook naar het buitenland verzenden?
4. Kunnen wij gebruikmaken van de Kleineondernemersregeling (KOR)?
5. Wat zijn onze verplichtingen rondom btw-aangifte (hoe vaak, wanneer)?
6. Hoe werkt btw bij het inkopen van kleding uit het buitenland (bijv. China) > manufacturer
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MiloGons
MiloGons
Hoi ik en een vriend (ik ben 17, hij is 16) willen 26 juni onze webshop lanceren om kleding te verkopen. Ik wordt de eigenaar en het bedrijf komt op mijn naam aangezien hij momenteel nog in Baku woont, over een paar jaar komt hij terug naar Nederland.
Aangezien ik niet uit een ondernemende familie kom, moet ik alle hulp denk ik maar op deze site zoeken. Als er iemand is die mij 1 op 1 zou kunnen helpen per mail, of WhatsApp, mail mij dan even op gonsmilo@gmail.com .
Voor nu zou ik het enorm waarderen als iemand kan helpen met de vragen hieronder. Alvast bedankt.
1. Wanneer moeten wij ons btw-nummer aanvragen?
2. Moeten we btw betalen over kledingverkoop online?
3. Hoe werkt het met btw als we ook naar het buitenland verzenden?
4. Kunnen wij gebruikmaken van de Kleineondernemersregeling (KOR)?
5. Wat zijn onze verplichtingen rondom btw-aangifte (hoe vaak, wanneer)?
6. Hoe werkt btw bij het inkopen van kleding uit het buitenland (bijv. China) > manufacturer
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77728-vragen-over-btw-voor-nieuw-kledingmerk-beginnend-ondernemer/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen