Alles dat geplaatst werd door StevenK
-
Grote rekening betalen
Dat bedoel ik met het aangaan van een verplichting terwijl je er niet aan kunt voldoen. Dat ben ik absoluut niet met je eens. Ondernemingen worden vanuit cashflow gefinancierd en het risico van een niet betalende afnemer is een risico dat elke ondernemer, dus ook de leverancier van Jasper, kent. Jasper doet er goed aan open kaart te spelen met zijn leverancier. (en voor de vakverdwazing: ik mag hopen dat Jasper bij de failliet onder eigendomsvoorbehoud heeft geleverd)
- beslaglegging inkomen uit BV
-
Het sluiten van Topics
Ben je je er überhaupt van bewust dat je HL tot nu toe enkel maar als een vraagbaak hebt gebruikt? Enkel in deze draad niet, want nu maak je er een klaagbaak van. De basis voor een forum als HL is samen discussiëren en niet alleen maar je eigen vragen dumpen en niet bijdragen aan de discussies van anderen.
- Algemene zoekterm blijkt een geregistreerd merk te zijn?
- Het sluiten van Topics
-
Vertrouwensbreuk vennoten vof
Als er geen overeenkomst is (dat wil zeggen een document waarvan beiden vinden dat het de basis van de samenwerking is) dan geldt de wettelijke regeling: opzeggen en verdelen. Maar ik ben het met de rest eens dat als het enkel is dat ze niks van boekhouden snapt, beëindiging niet zo logisch is. Mediation lijkt me dan een veel logischer stap.
- Vertrouwensbreuk vennoten vof
- Fout aannemersbedrijf
- Startende ZZP-er
-
Vennoot door gebrek inzet/betrokkenheid uit VOF zetten, ideeen gewenst!
Je hebt geen drukmiddel, omdat je dat niet creëert. Je kunt eigenlijk altijd wel een kort geding (of iets wat daarop lijkt) beginnen. Het is denkbaar, maar waarschijnlijk niet haalbaar. Je presenteert een typisch voorbeeld van iets wat je ook in het arbeidsrecht vaak ziet: afwachten leidt alleen maar escalatie en het dus zaak direct door te pakken.
- Mag ik factuur maken zonder inschrijving KVK
- overname personeel ook in een vof?
- overname personeel ook in een vof?
- Prive hypotheek met prive belegger
-
Failliet met eenmanszaak in nederland, wonen in belgie, paulianeus handelen...
Volgens mij ligt het redelijk simpel: de leverancier wil jouw zaak verkopen, maar een deel van wat de leverancier wil verkopen is verpand. Je kunt dus alleen verkopen met instemming van de bank. En als je dat doet, dan zou, juist als het gaat om banken als crediteuren, dan zou een minnelijke sanering heel goed mogelijk kunnen zijn. Buiten de bank om verkopen is niet alleen - mogelijk - paulianeus, maar ook nog eens in strijd met de overeenkomst met de bank.
- Ondernemers: geen goed moment om te starten
- bedrijfsovername - hoe waarderen?
- Rente lening Stichting Administratiekantoor aftrekbaar?
- bedrijfsovername - hoe waarderen?
- Mogen alle aandeelhouders gebruik maken van patent?
- geld uit BV voor bouw pand?
- klant eist extra garantie alvorens tot betaling over te gaan
- Aandelen in een BV dat getroffen is door de financiele crisis
-
Wie betaalt de kosten van een curator?
De BV wordt uit de boedel betaalt. Als de BV helemaal leeg is en er niets in komt, dan krijgt de curator niet betaald. Maar een helemaal lege BV is vaak voor een curator wel aanleiding nader onderzoek te doen naar mogelijke bestuurdersaansprakelijkheid. Maar in beginsel is de lege boedel een ondernemersrisico van de curator.
- Beeindiging zakelijk krediet en overige bankzaken