Alles dat geplaatst werd door StevenK
-
faillissement aanvragen
Als je zelf faillissement aanvraagt, dan snij je daarmee in beginsel de weg naar een latere WSNP toelating af. Aangezien je maandag hebt aangevraagd, wordt het pas volgende week behandeld en heb je dus zeker nog ruimte je goed te laten adviseren.
-
faillissement aanvragen
Gisteren aangevraagd of is het gisteren uitgesproken? Als er lopende rechtszaken zijn, schakel dan een advocaat op toevoegingsbasis in, die je ook kan adviseren ten aanzien van het mogelijke faillissement.
- Politie pakt civiele zaak niet op
- Auto koop of lease?
- Ik ben gedagvaard
- apparatuur afkopen, daarna weer terugvorderen. Mag dat?
- Boekhouder reageert niet, geld kwijt?
- Oude belastingschuld/Nieuwe ondernemeing
- Oude belastingschuld/Nieuwe ondernemeing
- Oude belastingschuld/Nieuwe ondernemeing
- geld lenen aan een zzp
- algemene voorwaarden nvt?
- Rechten op BeNeLux registratie?
-
Balans en aanschaf computer
Stel dat de computer is geboekt op een rekening 20 inventaris, en je hebt een rekening 410 afschrijvingskosten inventaris en de afschrijving 200,-- dan boek je die 200 op rekening 410 met als tegenrekening 20. Je balanssaldo daalt daarmee en je kosten stijgen, je grootboek blijft in balans.
-
Prive rekening
Je betaalt geen inkomstenbelasting over wat je hebt, maar over wat je - volgens je boekhouding - verdient. Je zult voor je onderneming een boekhouding moeten bijhouden en daaruit volgt wat je aan resultaat hebt geboekt. Dat is in fiscale zin de basis voor belastingheffing. Voor de goede orde: ook als je voor vrienden of familie werk verricht, wat tot jouw normale ondernemingswerkzaamheden behoort en je krijgt daarvoor betaald, dan moet je dat ook in je boekhouding verwerken. Hou er ook rekening mee dat je naast de inkomenbelasting ook te maken hebt met omzetbelasting.
- 6% regeling toepassen?
-
Is een kasrondje te repareren?
Dan heb je dat verkeerd 'geleerd'. Wel is het zo dat als er een kasrondje wordt toegepast, dit een indicatie is van een BV waar sprake is van bestuurdersaansprakelijkheid, maar voor het daadwerkelijk vaststellen van die bestuurdersaansprakelijkheid is toch echt meer nodig. Zorg in ieder geval dat die lening goed gedocumenteerd is en dat die afgelost wordt aan de BV.
-
Bedrijfsovername met terugwerkende kracht?
En of er risico's zijn: denk je eens in dat de vorige ondernemer in de tussentijd failleert? Je zult dus heel goed moeten (laten) beoordelen of de verhuurder wel beschikkingsbevoegd is om de inventaris aan jou te leveren, bijvoorbeeld door een schriftelijke volmacht van de vorige ondernemer, waaruit die beschikkingsbevoegdheid blijkt.
- Schuldenaar in Wsnp gaat door met luxe leventje
- Nederlands telefoonnummer als buitenlands bedrijf??
- is mijn concurrentiebeding nog geldig?
-
Nederlands telefoonnummer als buitenlands bedrijf??
Ik ga ze morgen bellen om te zien wat voor nummer ze verkopen. Waarschijnlijk koop je een 085 nummer. Dat wordt gezien als een servicenummer, waar je dus veel voor betaald als je daar met een mobieltje naar belt. Assumption is the mother of all fuckups. Bij voipproviders zoals budgetphone krijg je een normaal lokaal nummer.
-
incasso vraag
Hoe is er bij de overname omgegaan met doorlopende verplichtingen zoals deze? Is er aan de leveranciers verzocht af te rekenen per overnamedatum? Is er iets waaruit blijkt dat de leverancier bekend is met de overname per 1/1/2008? Of zijn de lopende verplichtingen verdisconteerd in de overnameprijs?
- Vpb winst en dga loon
-
Bedrijfspand: kan ik i.v.m. ontbinding VOF onder deze huurovereenkomst uit?
Als de VOF op enig moment de huurdersverplichting van de vorige ondernemer heeft overgenomen, dan is elk van de vennoten aansprakelijk voor de nakoming van die verplichting. Dat er geen handtekening staat kan van invloed zijn, maar doet niet de situatie ontstaan dat er voor de vennoten geen enkele verantwoordelijkheid bestaat.