Alles dat geplaatst werd door StevenK
-
Niet na komen van overeenkomst
'geldigheid' van een overeenkomst is nauwelijks een juridisch begrip, al is het maar omdat verplichtingen ook kunnen ontstaan uit vergevorderde onderhandelingen, wanneer het niet eens tot een definitieve overeenkomst komt. In uw geval is er in ieder geval ergens voor getekend en daardoor ontstaan verplichtingen, vaak over en weer. Als die verplichtingen niet uitgevoerd worden, kan het zijn dat ontbindende voorwaarden intreden, maar het kan ook zijn dat er dan enkel sprake is van een wanprestatie, die grond is voor ontbinding van de overeenkomst. Kortom: zonder inhoudelijke informatie over de feitelijke gang van zaken en de tekst van de - getekende - overeenkomst is hier weinig zinnigs over te zeggen.
- Kosten bedrijf omhoog krijgen
-
Geen kerstpakket voor freelancers op kerstborrel detacheringsbureau
Dit topic geeft mij een ontzettend WTF?! gevoel. Ondernemers die zich druk maken om het wel of niet krijgen van een kerstkado van hun opdrachtgever, omdat het personeel van de opdrachtgever dat wel krijgt? Waar ben je dan mee bezig. Als je je er zo aan ergert, dan geef je toch - al is het maar om te laten blijken dat je als ondernemer die ruimte hebt - het hele personeel inclusief ingehuurde zelfstandigen een kerstkado?
- Borgtocht ontbonden b.v.
- Borgtocht ontbonden b.v.
-
Schuldenaar in Wsnp gaat door met luxe leventje
Kwestie van je advocaat aan het werk zetten om de wsnp te beëindigen. Denk inderdaad dat ik dat maar ga doen. Voelt als een mislukking, maar het is helaas niet anders. Denk dat je dat verkeerd voelt: verzoekschriften als deze *moeten* door een advocaat ingediend worden, die kun je zonder advocaat niet eens indienen.
- Schuldenaar in Wsnp gaat door met luxe leventje
-
Borgstelling DGA tav bank
De borg mag aangesproken worden op het moment dat de schuldenaar niet aan de opeisbare verplichtingen voldoet en voor omvang van de opeisbare verplichtingen waar niet aan wordt voldaan. Borg krijgt daarvoor in ruil van rechtswege een regresrecht op de schuldenaar voor het bedrag waarvoor de borg is aangesproken. Het standpunt dat de bank eerst andere zekerheden uit moet winnen is onjuist.
- lease ellende
- Zakelijk leasen zonder bijtelling: tussenstops
- oprichting BV met geld prive
- onderneming beeindigen; crediteuren akkoord; het hoe en wat
- onderneming beeindigen; crediteuren akkoord; het hoe en wat
- Standaart contract voor bedrijfsruimte?
- Domeinnaam en handelsnaamregister
- Auto's uitlezen.
- Factuur ontvangen wegens verlenging
- in beslag genomen
-
Tijdens persoonlijk faillissement participeren in een vennootschap
Je zegt dat er geen beslag ligt, maar dat is - in juridische zin - niet juist: als je failliet bent, ligt er van rechtswege beslag op al je bezittingen *en* inkomsten, voor zover die boven het door de R-C bepaalde VTLB (vrij te laten bedrag) liggen. De Raad voor Rechtsbijstand kijkt om die reden niet naar het inkomen.
- Samenwerkingsovereenkomst
- Tijdens persoonlijk faillissement participeren in een vennootschap
-
Negatieve reflexwerking van intellectuele rechten op de handelswet
Zo ver gaat het nog net niet, maar het is wel de strekking: als een recht niet op grond van de betreffende wet die dat recht beoogt te beschermen wordt beschermd, omdat niet aan de in die wet gestelde eisen wordt voldaan, kan diezelfde bescherming niet worden verkregen op grond van een beroep op de algemene 'onrechtmatige daad' van BW 6:162, tenzij er aanvullende gronden zijn die de gedraging toch onrechtmatig maken.
-
BNI - netwerkclub. Ervaringen, meningen, etc
Hierboven stond een heel mooi en lang verhaal; jammer dat het weg is.
-
Bedrijfsauto van eenmanszaak naar bv
Ja, dat kan, maar heeft geen zin want: Er zal een reële prijs gerekend moeten worden, dus een bedrag in de orde van grootte van 6500. Ja, dat moet. Margeregeling geldt alleen voor de - reguliere - handel van een onderneming. Anders zou het kunnen zijn als niet alleen de auto, maar een deel van de onderneming (geruisloos) wordt gedragen.
-
Beeindiging contract
Dit is wederom een hele gevaarlijke. Je zou denken dat je hierdoor de overeenkomst op ieder gewenst moment kunt beeindigen als je dat maar 3 maanden van tevoren doet, echter dat staat er niet. De looptijd is t/m 2015 en als je wilt opzeggen moet dat uiterlijk 3 maanden voor het einde van die huurperiode oftewel gedurende haar looptijd. Als het wél de bedoeling is om altijd binnen 3 maanden te kunnen ontbinden had je overeen moeten komen dat ''huurder deze huurovereenkomst tussentijds/ voortijdig kan beeindigen met inachtname van een opzegtermijn van 3 maanden''. Het enige wat je nu hebt afgesproken is dat je de huurovereenkomst mag opzeggen tijdens de looptijd, dat is wat anders dan de huurovereenkomst te mogen beeindigen tijdens de looptijd. Je moet dus explicieter zijn. Ben ik niet met je eens: het artikel heeft het niet over opzeggen tegen het einde van de looptijd, maar gedurende de looptijd. Daarmee wordt wel degelijk een tussentijdse opzegging door de huurder mogelijk. Ik ben verbaasd over deze reactie. Ik had verwacht dat een advocaat meer waarde zou hechten om een artikel zo expliciet mogelijk te omschrijven. Semantiek? dat ben ik met je eens. Maar mijn reactie was ook zeker niet bedoeld om de optimale redactie van het artikel te duiden, maar enkel om aan te geven dat Rick wel degelijk tussentijds zijn contract kan beëindigen.