Alles dat geplaatst werd door StevenK
- Als een werknemer met 1 jaar contract ziek wordt
- Aandeelhouder in BV, maar niet besturen
- Agenda op mobiele telefoon en pc
- Agenda op mobiele telefoon en pc
- Ontslag mondeling ingediend, geldt daarvoor afkoelingsperiode?
- Ontslag mondeling ingediend, geldt daarvoor afkoelingsperiode?
- Ontslag mondeling ingediend, geldt daarvoor afkoelingsperiode?
- Ontslag mondeling ingediend, geldt daarvoor afkoelingsperiode?
-
Is ex-verhuurder (juridisch) verplicht post te bewaren/retour te zenden???
Andermans post vernietigen, terwijl je die persoon kent en deze ook nog eens deze post met zekerheid op korte termijn ophaalt, lijkt mij in strijd met het geen in het maatschappelijk verkeer betaamt en daarom onrechtmatig. Daarnaast lijkt het mij ook nog eens een strafrechtelijke vernieling.
- Minimum management fee
- Eenmanszaak als maat?
- WW uitkering voor DGA's?
- Spijt van BV. Kan ik nog terug naar een VOF?
- WWB uitkering + Toetreding VOF
-
WWB uitkering + Toetreding VOF
Nee het is niet strafbaar maar het kan wel maatregelwaardig zijn met als gevolg een korting op je uitkering. Ik vermoed echter dat het zo'n vaart niet zal lopen. Als iemand niet beschikbaar is voor de arbeidsmarkt *of* informatie zoals het meehelpen in een onderneming niet uit zichzelf meldt en die persoon geniet een WWB uitkering, dan is dat strafbaar.
-
Verplichtingen van voor de overname eenmanszaak
Contractueel is overeengekomen dat alle verplichtingen van voor de overname voor rekening van de verkopende partij zijn. In dit geval heb ik het gevoel dat bij de verkopende partij niets valt te halen en daarom uitgeweken wordt naar mij. Maar kun je ook nog antwoord geven op mijn vragen?
- Verplichtingen van voor de overname eenmanszaak
-
WWB uitkering + Toetreding VOF
Er zijn wel mogelijkheden om vanuit de WWB een bedrijf te starten, maar als je het afgelopen half jaar al 'volwaardig meedeed', dan zit je al goed in de (strafbare !!) uitkeringsfraude en is de kans klein dat een gemeente nog mee zal willen werken aan een begeleiding naar ondernemerschap.
- Holding met aandelen opheffen?
- Directeur non actief
-
Constructie BV met Stichting Administratiekantoor
Omdat jij daarmee niet bijdraagt aan ons sociale stelsel. Dat is de ratio achter het geheel. Als jij als radertje in de machine van - in dit geval - de politie werkt, waarom zou je dan recht hebben op een uitzonderingspositie? Uiteraard is elke grens, elke regel uiteindelijk arbitrair en zijn er altijd mensen die net aan de verkeerde kant van regel of grens uitkomen. En persoonlijk vind ik dat de hele manier waarop er een onmogelijke situatie gecreëerd wordt, doordat er teveel onzekerheid ontstaat, te zot voor woorden. Het zou toch veel makkelijker zijn om tegen iedereen die inkomen geniet of het nu als zelfstandige of in loondienst is, te zeggen: 'je moet premies afdragen' en enkel voor de aanspraak op WW of WIA uitkering te beoordelen of er wel sprake is geweest van een dienstverband? Daarmee haal je de angel eruit dat de betrokken partijen niet durven, uit angst voor allerlei verrassingen achteraf *en* je haalt de financiële ongelijkheid weg tussen de mensen die het volgens de regels doen en dus op de loonlijst staan en de mensen die met wat bijna-juiste antwoorden een VAR verkrijgen. Overigens heb ik het vermoeden dat er genoeg zelfstandigen zijn die momenteel maar wat blij zijn dat ze zich niet in allerlei VAR-bochten hebben gewrongen en in plaats daarvan gekozen hebben voor een loondienstconstructie met bijbehorende ww-aanspraak.
- Welke bedrijfsvorm? Blijf alert!
-
Antwoord gezocht op vragen 5+6 openingspost inz. concurrentiebeding bij start BV
Nee, tenzij het deelnemen direct van invloed is op jouw positie bij je werkgever, dan zou ik nog - met enige moeite - kunnen argumenteren dat het een kwestie van 'goed werknemerschap' is dat je de werkgever daarover informeert. Dat is afhankelijk van de precieze bewoording van het beding.
- Tankkosten zakelijk verantwoord maken: welke tankpas gebruiken jullie?
- Kunnen wij met een Bv io een huurcontract tekenen