Alles dat geplaatst werd door StevenK
-
Wie mag een dagvaarding uitbrengen en beslagleggen?
Correct. Bijna correct: er zijn situaties waar bepaalde partijen, zoals het CJIB, de belastingdienst en pensioenfondsen, zelf dwangbevelen uit mogen vaardigen, die direct, zonder tussenkomst van een rechter, geëxecuteerd kunnen worden. Executie is het exclusieve domein van de deurwaarder, waarvan er trouwens ook in dienst van de belastingdienst zijn.
- Algemene Voorwaarden voor internet bestelsysteem
- Verdeling winste bij VOF door 2 vennoten en aangifte doen over deze winst
- Hoe steekt uw e-mail, taken,notities, contacten en agenda verkeer in elkaar?
-
rechtsgeldigheid Intentieverklaring mbt huurovereenkomst
Het is een wat vreemde intentieverklaring, die 'eenzijdig ontbonden kan worden' etc, maar je argumentatie lijkt me voldoende steekhoudend: er is geen huurcontract per 1 maart tot stand gekomen (en overigens ook niet per 1 april) omdat niet is voldaan aan hetgeen in de intentieverklaring staat. Zorg wel dat je de brief aangetekend en per gewone post of per fax verstuurt.
- Terugkoopverklaring bij achtergestelde lening
- Rechtsgeleerde beschouwing Mout Court
-
Uitzendburo overnemen
Zonder CAO gaat niet lukken. Daarnaast moet je er rekening mee houden dat een bij uitzendbureau bepaalde premies erg hoog zijn. Verder is het van belang goed op te letten dat er geen betalingsachterstanden in de salarissen zijn want bij overgang van onderneming is de overnemende partij hoofdelijk aansprakelijk voor het nog verschuldigde salaris. Voor de rest sluit ik me bij de andere sprekers aan: waarom zou je in de huidige markt een uitzendbureau overnemen? De arbeidsmarkt wordt overspoeld met sollicitanten en dat is vaak negatief voor de tussenmarkt.
-
Rechtsgeleerde beschouwing Mout Court
Probeer het eens bij je medescholieren of -studenten. Ik vraag me trouwens af hoe je argumenten al kunt hebben, als je je analyse nog niet hebt gedaan. Lijkt me logischer dat je eerst de feiten helder hebt, daar de juridisch relevante aspecten uit haalt en die analyseert. Die analyse is dan je 'rechtsgeleerde beschouwing' en daaruit volgen je argumenten...
- Weer een Lease auto vraag (is toch per situatie anders)
- !!!!! StevenK in het ziekenhuis na fietsongeluk
- Bonus en Btw
- !!!!! StevenK in het ziekenhuis na fietsongeluk
-
Overnemen lease-contract bij stoppen dienstverband
Ik vraag me af in hoeverre een werknemer hier makkelijk vanaf kan komen. Ik heb meerdere discussies over dit onderwerp gelezen. In principe is het natuurlijk vreemd dat je "verplicht" aan die bak vastzit na einde contract. Stel dat je nieuwe baan (of als je in dit geval voor jezelf begint) geen lease-auto heeft dan zit je dus met een verplichte boete van XXX bedrag. Als ze de auto aan een andere werknemer kunnen toekennen is er natuurlijk niets aan het handje maar als dit niet het geval is hebben we denk een ander issue. Uitgangspunt is dat deze regeling onderdeel is van de arbeidsovereenkomst. Nu in deze regeling opgenomen is dat de verplichting het contract over te nemen c.q. af te kopen enkel bestaat wanneer er sprake is van een auto die buiten de standaardregeling van de werkgever valt, zal de werknemer zich niet erop kunnen beroepen dat hij gedwongen is met deze auto te gaan rijden. Zou de werknemer dat wel kunnen en aan kunnen tonen dat de keuze 'geen leaseauto' of 'niet deze leaseauto' hem in een onmogelijke positie zou hebben gebracht, dan zou deze bepaling vernietigd kunnen worden als onredelijk bezwarend.
- Aftreden als bestuurder
- fallissement en door starten
- aankomend faillissement,
-
Site internetoplichting offline
Zelfs zover gaat het imho niet. Deze uitspraak is in lijn met de overige uitspraken op dit gebied: een beheerder zal redelijke maatregelen moeten nemen om te voorkomen dat een geboden platform, zoals een forum wordt gebruikt voor het verspreiden van onwaarheden. Internetoplichting nam die maatregelen niet en ging daarnaast ook nog eens over de schreef door de oproep van de moderator, terwijl er geen enkel bewijs voor oplichting was gegeven.
-
uitschrijving VOF
De inschrijving in het handelsregister is alleen maar een - al dan niet juiste - weergave van de inhoud van de - al dan niet schriftelijke - overeenkomst die aan de VOF ten grondslag ligt. In dit geval geef je aan dat je instemt met je uitschrijving als vennoot. Zoals Fred al aangeeft blijf je hoe dan ook aansprakelijk voor verplichtingen die zijn ontstaan tijdens jouw vennoot-zijn.
- Holding BV aansprakelijk schulden voor dochter BV
- VOF failliet
-
VOF failliet
Ja, wanneer er een vonnis is. Als het gaat om een achterstand op de hypotheek, is er geen vonnis nodig. In de schuldsanering zult u beiden moeten werken en wordt er een 'vrij te laten bedrag' (VTLB) bepaald. Alles daarboven moet aan de boedel afgedragen worden. Veelal gaat dit in combinatie met budgetbeheer, zodat u feitelijk leefgeld krijgt. En wat is in deze situatie dan wijsheid. Wijsheid is een goede schuldsaneerder in te schakelen, zoals de hier actieve Ruben van den Oord.
- Holding BV aansprakelijk schulden voor dochter BV
- B.V. en huurschuld?
- Meenemen van klanten