Ga naar inhoud

StevenK

Raad van Advies
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door StevenK

  1. Is het niet verstandiger het geld op een derdengelden- of kwaliteitsrekening te laten storten?
  2. Dat verschilt per schuldeiser. Maar het probleem in het kader van de Fw (en ook de buitengerechtelijke pauliana) is dat elke afspraak tussen een debiteur en een crediteur waarbij die ene crediteur in een betere positie komt te verkeren aantastbaar kan zijn.
  3. Ja, dat kan, maar dan moet je wel heel goed opletten dat niet schuldeisers benadeeld worden.
  4. En wie heeft er dan toestemming gegeven voor het conservatoir beslag ;)
  5. Opnames uit de zaak hebben bij een VOF geen fiscale gevolgen.
  6. Het grootste risico is erover te praten op een openbaar forum. En de curator zal alle recente transacties onder een loep nemen, omdat hij de ruimte heeft bepaalde transacties terug te draaien.
  7. De regel is - zeg ik zo uit mijn hoofd - dat er een aanbod gedaan moet worden aan werknemers die op het project werken en tenminste 1,5 jaar bij de verliezende werkgever in dienst zijn. De vraag is dan hoe lang ze in dienst zijn.
  8. En dat betekent dat wanneer het faillissement opgeheven is 'wegens gebrek aan baten', de schuldeisers weer bij de vennoten aan kunnen kloppen.
  9. Als u net zo weinig informatie geeft als hier? Hoge rekeningen, weinig concreet resultaat en een advocaat die blij is dat hij geen fixed fee afgesproken heeft.
  10. Als je dat gevoel hebt, moet je misschien een andere advocaat zorgen. Aan de andere kant: het is als advocaat ook heel frusterend te zien hoeveel tijd je verloren laat gaan als je wel telefonisch bereikbaar bent. Hoe vaak ik wel niet om informatie met onderbouwing krijg, maar de reactie alleen maar een telefonische uitleg is. Of het zinvol is dat een advocaat bereikbaar is, is ook afhankelijk van wat die advocaat voor je doet. Als mijn incassocliënten mij telkens zouden bellen om te vragen of er al iets betaald is, dan zou ik mijn incassopraktijk niet meer kosteneffectief kunnen draaien, maar voor de klanten van wie ik de hele organisatie ken is een telefoontje vaak de snelste manier om antwoord te krijgen op een relatief complexe vraag.
  11. Ach, dat spel wordt toch veel meer door Haviltex beheerst dan die advocaten zouden willen ;) Overigens heb ik al eens meegemaakt dat een Raad van Arbitrage vond dat de klant de 'gebruiker' was en de aannemer de 'wederpartij' :( Een typische valkuil is dat algemene voorwaarden alleen van toepassing worden verklaard wanneer de gebruikers verkoper en de wederpartij als klant optreed. Een aantal zaken uit je voorwaarden wil je misschien ook wel van toepassing hebben op inkoopovereenkomsten, zoals een forumkeuzebeding en de uitsluiting van voorwaarden van de wederpartij. Voor het overige gelden er in het geheel geen regels voor de inhoud van algemene voorwaarden, maar aangezien ze vooral gebruikt worden wanneer de redelijke dialoog zoek is, is het, zoals hiervoor al gezegd, van belang deze duidelijk en ondubbelzinnig te formuleren. Het mooiste vind ik eigenlijk wanneer bedrijven eerst een korte samenvatting in normaal Nederlands geven, voordat ze de kleine lettertjes zelf weergeven.
  12. Hebben we niet al eens zoiets gehad, dat jammerlijk is gefaald? De WAZ ? Het feit dat de man iets met arbeidsrecht doet, zegt mij eigenlijk al genoeg: vanuit het arbeidsrecht worden werknemers en werkgevers bekeken. De ondernemer, of hem je nu zzp-er of ondernemer noemt, is nu net *geen* ondernemer. En dat mensen niet met geld om kunnen gaan kom je zowel bij ondernemers als bij niet-ondernemers tegen. Met een nieuwe paarse krokodil los je dat echt niet.
  13. Ja, dat is mogelijk en als u geluk hebt gaat het via een voor u kosteloze procedure, als u pech hebt via de rechter met een forse proceskostenveroordeling.
  14. Wat je zou kunnen doen is als je telefoonverkeer via een voip-provider laten lopen die voice logging als aanvullende dienst levert. Een ander alternatief is gebruik maken van een mobiel waarbij call recordering goed werkt, al dan niet met extra software.
  15. Bij de KvK krijg je over het algemeen halve adviezen. Hoewel het oprichten van een BV op zicht standaardwerk is voor een notaris (en vandaar ook die kosten best wel laag worden gehouden, zoals bij de genoemde partijen) is het omzetten van een bestaande onderneming in een BV altijd maatwerk, waar vooral een grote fiscale component in zit. Dat betekent dat je zoiets moet laten begeleiden en uitvoeren door een fiscalist(-achtig iemand) die goed overleg heeft met de notaris en dat je ongetwijfeld teleurgesteld zult worden wanneer je een standaard BV op gaat richten.
  16. Die grootte is er niet in technische zin. Het is precies zoals jij denkt: de ene aanbieder rekent een bedrag per kanaal, de ander denkt 'hoe meer ze bellen, hoe meer ik verdien aan de tikken'
  17. Ik ben geen curator, ik sta ondernemers bij die op enigerlei wijze met faillissementen te maken hebben en sta dus meestal tegenover de curator ;)
  18. Dat is een kwestie van de druk goed opvoeren! Een curator handelt over het algemeen namelijk juist heel snel, tenminste als de boedel erbij gebaat is. En dat betekent dat als er schade voor de boedel dreigt, hij ook snel zal handelen.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.