Ga naar inhoud

StevenK

Raad van Advies
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door StevenK

  1. De vraag is niet hoe de BV en haar bestuurder(s) reageren, maar welke actie je advocaat, waarvan je zegt dat die er bovenop zit, neemt. Als de activiteiten overgeheveld zijn, is het zaak op de juiste vorderingen die door die overname ontstaan behoren te zijn beslag te leggen en die uit te winnen. Dat de BV en haar bestuurder(s) niet reageren had je kunnen verwachten, op basis van wat je zelf allemaal hier al hebt verteld.
  2. Wat zo'n opdracht waard is, is natuurlijk afhankelijk van wat je eraan kunt verdienen en dus in de basis van de marge en van de zekerheid dat de opdracht voortduurt. Dat je voor een klus die nog een jaar of tien gaat duren vijf keer de winst betaalt is niet heel vreemd. Maar zelfs dan zou ik allerlei voorwaarden inbouwen die de vergoeding toch deels afhankelijk maken van het voortduren van de opdracht. Het probleem met één opdracht is natuurlijk dat je je risico niet kunt spreiden. Het risico van je totale overnamesom ligt bij die éne opdracht. En dat risico moet ofwel verrekend zijn in de prijs of afgedekt worden in de overeenkomst.
  3. Ja. Ik snap overigens het ‘virtuele’ niet echt. Er is niks virtueel, het is gewoon een nummer. En als je daar een VOIP client aan koppelt, geinstalleerd op je telefoon of pc, kun je daarmee uitbellen. Overigens kun je ook gebruik maken van vast-mobiel integratie. Niet alleen de kleinere aanbieders, zoals Maxitel, waar ik zelf mee werk, bieden dat, maar ook Vodafone heeft volgens mij zo’n product. Dan wordt er een vast nummer gekoppeld aan je mobiel en gedraagt je mobiel zich als een toestel in je virtuele centrale. Die centrale wordt overigens wel virtueel genoemd, omdat je geen echte telefooncentrale hebt, maar je met 1 of meer toestellen in een afgezonderd deel van de centrale van je leverancier draait. Het werkt als een eigen centrale, maar het is het niet.
  4. Dan kun je direct factureren. (Overigens: de klant wilt, derde persoon enkelvoud van 'willen' is 'wil')
  5. Jij. Alleen als in de overeenkomst van overname afgesproken is dat de opvolger ook alle verplichtingen overneemt en de schuldeiser daarmee ingestemd heeft, ben jij niet aansprakelijk.
  6. Hoeveel tijd zit er tussen de bestelling en de aanvraag van het uitstel van betaling? Want het kan best zijn dat je een goede band hebt met de inkoper, maar het klinkt toch echt wel als een mogelijke bestuurdersaansprakelijkheid.
  7. Belangrijker lijkt mij dat je zorgt dat de rechten van hetgeen hij schrijft daar komen te liggen waar jij ze wil hebben.
  8. Dat laatste is een verkeerde aanname. Alleen als het gaat om gegevens die tot een persoon herleidbaar zijn, loop je tegen de EU regelgeving aan. Voor de rest: de oplossing is simpel, een verwerkersovereenkomst.
  9. Een eenmanszaak is een natuurlijk persoon (en dus geen rechtspersoon, zoals een BV) die een onderneming uitbaat. Dat betekent dat een BV nooit 'eigenaar' kan zijn van een eenmanszaak. Was vast een heel schimmige bijeenkomst ;D ;D
  10. Wat Kloek zegt. Statuten, mogelijke aandeelhouders-, management- of andere overeenkomsten zijn in beginsel bepalend voor je positie.
  11. Dat is alleen maar in theorie. In deze praktijk is dat niet het geval, want voor deze regeling werd over de fiets 21% BTW gerekend en nu wordt de fiets voor dezelfde winkelprijs verkocht, maar wordt er minder BTW afgedragen. De enige die hier voordeel van heeft is de fietsenverkoper. In het aangehaalde artikel van Accon AVM staat dat ook expliciet zo uitgelegd. Mod edit: fietsberichtenmaker heeft als gratis service quote gerepareerd
  12. Tenaamstelling zegt niets over eigendom. Als het jouw auto is, dan kun je gewoon jezelf die 19 cent vergoeden.
  13. Wat maakt het uit ... Het is immers gratis. Het maakt 16% uit, die TS niet terug krijgt. Ik vind 't op zijn minst verneukeratief.
  14. Welk, of wat voor, privévermogen wil je beschermen? en zeker zo belangrijk: waartegen wil je bescherming zoeken?
  15. Als het gaat om het verlengen van arbeidsovereenkomsten is er één vuistregel die, in ieder geval in mijn praktijk, nooit pijn doet: bij twijfel niet doen. Al is het maar omdat er een risico is dat de werknemer nu nog zijn best doet omdat er nog geen contract voor onbepaalde tijd is. Deze insteek is niet aardig of sociaal, maar voor werkgevers wel een manier om de risico's te beperken.
  16. Het niet afsluiten van een gebruikelijke en betaalbare verzekering voor een risico dat de onderneming niet kan dragen is zeker aan te merken als wanbestuur.
  17. En als Joost het zegt, dan kun je dat met een gerust hart ook invullen en indienen.
  18. Dat zal ooit wel gebeuren. Sws bij overlijden Maar toch heeft Haci wel een punt. Dat geld in je BV is relatief goedkoop kapitaal om mee te handelen of bijvoorbeeld een eigen woning mee te financieren. De meeste rekenmodules gaan uit van alles naar privé halen maar als je daar niet van uit gaat, kan het plaatje er heel anders uit zien.
  19. Zo heel makkelijk is dat juist niet: banken zijn heel terughoudend, tenzij het gaat om een derdengeldenrekening die op basis van een wettelijk voorschrift geregeld is, zoals bij advocaten. Het probleem zit er ondermeer in dat rechtspersoon die de gelden gaat beheren, als deze niet op basis van een wettelijk voorschrift is opgericht, al snel als financiële instelling aangemerkt wordt met alle daarop van toepassing zijnde regels.
  20. Is niet in te schatten. De factuur van een uurtje-factuurtje advocaat is - mede - afhankelijk van de tijd die de cliënt claimt. Fixed price zul je bedragen van 250 - 2500 tegenkomen, verwacht ik. En we mogen niet no-cure, no pay werken, maar in dit soort zaken ben ik vaak wel geneigd een flexibele afspraak te maken, waarbij ik een kostendekkend basistarief hanteer.
  21. Precies dat laatste is wat dan toegevoegd zou moeten worden:
  22. Dat je je offerte onder druk hebt aangepast is voor de inhoud van wat er nu speelt, een wanbetaler, niet direct van belang. De gang van zaken is wel voor jou een handvat hoe je verder moet gaan: schakel een advocaat in, bijvoorbeeld Lucien, die hier al reageerde.
  23. Kwestie van in gesprek gaan en de gebruikelijke informatie verstrekken en op die basis een regeling treffen. Alleen als een heel voordelige regeling (max 30%) ineens geaccepteerd wordt, zou ik adviseren dat te lenen. Anders lijkt het mij onverstandig een lening af te sluiten om een lening af te lossen.
  24. Faillissement is nooit een oplossing en als je dat al aan ziet komen, regel de kwestie en los het op. Schakel iemand in die gespecialiseerd is in faillissement, WSNP en wat er verder in de faillissementswet geregeld is.
  25. Precies wat Hans zegt. Je geeft hier maar heel beperkt informatie. Je rechtsbijstandverzekeraar en advocaat kennen het dossier en kunnen je veel beter adviseren.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.