Meer info Akkoord

Let op: deze website vereist cookies om volledig te kunnen functioneren.

Met de nieuwe Telecomwet die begin juni 2012 van kracht is geworden, is elke website wettelijk verplicht jou als gebruiker te informeren over de aard van de geleverde cookies en toestemming te vragen voor het gebruik hiervan.

Higherlevel.nl maakt gebruik van zogenaamde noodzakelijke cookies die nodig zijn voor het gebruik van de website en het forum, bijvoorbeeld om in te kunnen loggen en je voorkeuren te onthouden. Daarnaast worden cookies gebruikt voor het bij kunnen houden van het aantal bezoekers en andere gegevens (dit doen wij via Google Analytics).

Met het accorderen middels onderstaande knop ga je akkoord met het ontvangen van alle cookies die nodig zijn om Higherlevel.nl optimaal te laten werken.

Om Higherlevel.nl te bezoeken zijn deze cookies benodigd. Wanneer je ze niet accepteert, kun je helaas Higherlevel.nl niet bezoeken.

Ik wil geen cookies Ik ga akkoord en wil naar Higherlevel.nl!

Norbert Bakker

Het v(r)agevuur [deel 3]

Gepubliceerd op 15 augustus 2016 | 22 reacties | Ga naar het bijbehorende forumtopic

Beste Hans,

Ik heb wat lang gedaan over mijn reactie. Dat had zo zijn redenen.

Zo was ik per ongeluk in een milde en genuanceerde bui terechtgekomen. Daar heb ik zo nu en dan last van, maar niets ernstigs gelukkig, hooguit af en toe sociaal onhandig. Want het is erg leuk voor bij het kampvuur van de scouting van je zoon als we met z'n allen "kum ba yah" of "reach out and touch" gaan zingen, maar minder plezant als je als ongeleid projectiel probeert een column te schrijven over de in en in trieste wijze waarop sommige would be ondernemers vragen stellen op would be ondernemersfora.

Al snel vond ik - uitgerekend op HL zelf (wáár anders?) het perfecte tegengif: volg gewoon een week lang de tenenkrommende uitslag op intieme plekken veroorzakende berichten van een newbee die werkelijk alle schijven, boxen en termen door elkaar gooit in een wanhopige poging geen inkomstenbelasting te hoeven betalen, alsmede de reacties daarop, en je bereikt zo weer dat gevoel van bitterzoete teleurstelling over het ondernemersklimaat in Nederland in het algemeen en de kwaliteit van de gemiddelde vraag op Higherlevel in het bijzonder.

Over ondernemersklimaat gesproken,  Hans: dat missen die Drentenaren met hun hunebedden helaas volkomen. Dat centrum "rockt" niet.

Stonehenge "rockt" dus wel. Dat begint al bij de naam:  "Stonehenge, English Heritage"; wat een schitterende term is dát om in Cambridge Engels uit te spreken...alsof je er een engel over je tong streelt.
Vergelijk dat nu eens met "Het Hunebedcentrum te Borger": dat klinkt als een versneld afgespeeld schietbevel van een Teutoons executiepeloton.

En dan die bussen bij het bezoekerscentrum van Stonehenge, Hans. Wat staat er op de voorzijde? "To the stones"!


Geniaal, en hoewel Mick Jagger natuurlijk wel flink wat ouder is en meer plamuur bevat dan dat bouwwerk van Stonehenge, voel je je als een bezoeker aan een popconcert. "And yes, this time you CAN get satisfaction!"

Dit alles staat in schril contrast met het gevoel dat ik afgelopen week weer kreeg op HL. "No Satisfaction", eerder "sympathy for the devil" and "I want to paint it black". Ik voelde me een beetje zoals Jan van Galen zich gevoeld moet hebben toen hij na de zoveelste ruzie met Witte de With (*) een tijdelijke ban kreeg en door zijn eigen krijgsraad werd uitgeleverd aan de Deense vijand... die van schrik niet wisten wat ze met 'm aan moesten. Maar dat is wel een hele verre dwarstraat van de Jan van Galenstraat... we dwalen af.

Een grote filosoof - wiens naam me even ontschoten is - heeft ooit geschreven "je kunt niet altijd krijgen wat je wilt, maar als je het af en toe probeert zul je zien dat je krijgt wat je nodig hebt".

Die insteek zou ik graag willen zien op HL, en dan met name van vraagstellers: een beetje meer moeite doen en laten zien dat je moeite gedaan hebt. Een beetje meer vriendelijk verzoeken om reactie dan hard te eisen "want ik mag toch ook gewoon een vraag hier stellen?"".

De vraagsteller moet z'n vraag wat mij betreft "verkopen" of pitchen aan dit forum. Waarom is het een interessante vraag? Waarom zouden leden hun tijd en kennis er aan besteden, wie stelt hem? Met welke redenen? en ga je daarna ook nog moeite doen om te reageren op de vervolgvragen?.. en kan er daarna misschien nog een kleine terugkoppeling of zelfs bedankje van af?

Back to you, Hans
Norbert Bakker

Norbert Bakker - Bedrijfverzekerd

Norbert is adviseur risicomanagement en verzekeringen

Norbert schrijft columns en blogs op persoonlijke titel

Meer columns door Norbert Bakker

22 Reacties

Norbert Bakker
Administrator

NorbertBakker
Ter info: dit is deel 3 van de zomercolumnserie "het v(r)agevuur"

Deel 1 vind je hier,  en deel 2 hier 

Wellicht ten overvloede nog even de bedoeling:
Quote:
dit is een try-out voor een zomerreeks van columns waarin 2 bekende HL-leden via columns over en weer op luchtige en soms cynische wijze met elkaar de degens kruisen over een voor HL actueel onderwerp.
 
 
Peter Bonjernoor
Administrator

Zaph
Quote:
Een beetje meer vriendelijk verzoeken om reactie dan hard te eisen...
 
Ja, heerlijk - als vers lid op een forum direct mensen gaan afzeiken omdat ze de gore lef hebben om dingen die je misschien over het hoofd hebt gezien aanstippen in plaats van met oogkleppen op enkel antwoord te geven op de gestelde vraag. Meedenken - dat moeten we niet willen met zijn allen!   
 
Yeah Stonehenge!
Rockt zeker  





Zelfs Skik heeft niet over hunebedden gezongen. (Toch?)
Wel over betonpaaltjes...


Of ook mooi: "Het is mijn vraag bepaal zelf wel of ik reageer."
Gelukkig draaide deze vragensteller snel bij en heeft hij inmiddels ontdekt dat ook HL net als de wereld als een soort spiegel werkt. Als je er boos in kijkt, kijkt ze boos terug.
 
Norbert Bakker
Administrator

NorbertBakker
Quote : WalterBrokx op 18 augustus 2016, 00:07
Yeah Stonehenge!
Rockt zeker  
 
Toeval..bestaat niet. Vandaag dit shirt aan, totally stoned   



 
Quote : Norbert Bakker op 15 augustus 2016, 18:28
Ter info: dit is deel 3 van de zomercolumnserie "het v(r)agevuur"

Deel 1 vind je hier,  en deel 2 hier 

Wellicht ten overvloede nog even de bedoeling:
Quote:
dit is een try-out voor een zomerreeks van columns waarin 2 bekende HL-leden via columns over en weer op luchtige en soms cynische wijze met elkaar de degens kruisen over een voor HL actueel onderwerp.
 
 
Durf het haast niet te vragen maar zal ik het dan wagen;


Zie ze toch een staan die conducteurtjes op het perron. Hoe aandoenlijk.
Ze houden zo van hun treintje en hun mooie pakje poetsen elkaars petje en knijpen elkaar in de neus.
Genieten van hun mooie trein. Hij is nog zo schoon en fris in de ochtendzonneschijn.
Straks komen weer de passagiers. Naar en dom volk wil alleen maar klagen en jachten.
Willen enkel van A naar B op tijd. Weet niet hoeveel moeite het kost dat zo een trein überhaupt rijdt!
Willen niet luisteren als je zegt dat ze zo en zo moeten gaan zitten.
Gewoon een voet op de grond en in de nek, klagen ze “dat is lastig” en geven een grote bek.
Of dat ze daar niet mogen staan voordat fluitje 3 is gegaan.
Wat 2, nee 3, tocht 2? Hebben ze het weer veranderd en mij niet verwittigd!?
Wat email, regel 2 ik ben een druk en gewichtig man die niet alles lezen kan!
Verder dan met die passagiers je hebt er niets aan!
Nou toegegeven het is hun geld waardoor ieder conducteurtje met zijn treintje spelen kan,
Maar dat is dan ook werkelijk alles!

Ik wilde deze pagina slechts verluchten heb ik repliek te duchten?
Vriendelijke groet,
 
als je - druk druk druk - niet alles lezen kan
waarom dan toch willen reageren dan?
keer op keer weer die zelfde spijt
opnieuw lauwe mosterd na de maaltijd
telkens weer plaatsen met angst en beven
blijkt die reactie al weer al lang gegeven
Doe jezelf en een ander een groot plezier
reageer alleen als je het hele topic gelezen hebt hier.


 
Quote : Easy does it op 18 augustus 2016, 13:52
Ik wilde deze pagina slechts verluchten heb ik repliek te duchten?
Vriendelijke groet,
 
Ik kan zo goed dichten, maar je hebt me toch bijna laten zwichten.

Je hebt een onderliggende aanname dat de conducteurs en de passagiers verschillend zijn. Dat is niet zo. Het is een gemeenschap. De ene keer knipt de een de kaartjes, de andere keer de ander.

Maar de vaste gebruikers van de trein willen hem wel graag mooi houden. Ze accepteren dat er soms passagiers zijn die niet willen kaartjesknippen, maar wel willen meerijden. Misschien willen die over een jaat wel een keer kaartjes knippen,

Maar ze vinden het wel heel vervelend als die passagiers zich gedragen alsof ze voor de rit betaald hebben en alsof de vaste gebruikers hun dienaren zijn.

 
Quote : Acrobat Reader op 18 augustus 2016, 14:09
als je - druk druk druk - niet alles lezen kan
waarom dan toch willen reageren dan?
keer op keer weer die zelfde spijt
opnieuw lauwe mosterd na de maaltijd
telkens weer plaatsen met angst en beven
blijkt die reactie al weer al lang gegeven
Doe jezelf en een ander een groot plezier
reageer alleen als je het hele topic gelezen hebt hier.



 
Daar staat het weer elke keer.
Waarvandaan dat misverstand?
Wat is hier aan de hand?
Iedere mening is geen argument,
Een argument wordt gestaafd door een wet of een algemeen beginsel wat iedereen kent.
Daarom is fiscaal advies zo duur.
Een mening geven duurt 10 seconden iets onderbouwen al gauw een uur.
Laten we die het sneller kunnen daarom ook een betere uur prijs gunnen.
De Belastinginspecteur wordt echt niet wit om de neus.
Omdat Gekke Henkie kreeg een reus.
Verder houd ik mijn zaken graag bij elkaar,
ook vinden sommigen dat raar.
Een goed argument blijf staan
en ik pak de draad op daarvandaan.
De herhaling is ook tevens de bevestiging.
Voeg mijn argument dan toe,
en kijk dan of beiden leiden naar de conclusie toe.
Die voor hetzelfde geld,
ook weer wordt vermeld.

 
Quote : kuifje op 18 augustus 2016, 14:54
Quote : Easy does it op 18 augustus 2016, 13:52
Ik wilde deze pagina slechts verluchten heb ik repliek te duchten?
Vriendelijke groet,
 
Ik kan zo goed dichten, maar je hebt me toch bijna laten zwichten.

Je hebt een onderliggende aanname dat de conducteurs en de passagiers verschillend zijn. Dat is niet zo. Het is een gemeenschap. De ene keer knipt de een de kaartjes, de andere keer de ander.

Maar de vaste gebruikers van de trein willen hem wel graag mooi houden. Ze accepteren dat er soms passagiers zijn die niet willen kaartjesknippen, maar wel willen meerijden. Misschien willen die over een jaat wel een keer kaartjes knippen,

Maar ze vinden het wel heel vervelend als die passagiers zich gedragen alsof ze voor de rit betaald hebben en alsof de vaste gebruikers hun dienaren zijn.


 
Vriend,

Je hebt gelijk alles aanname wat er staat.
 
Sinterklaas staat weer voor de deur?
 
Sinterklaas staat weer voor de deur?
 
Peter Bonjernoor
Administrator

Zaph
Quote : kuifje op 18 augustus 2016, 14:54
Maar ze vinden het wel heel vervelend als die passagiers zich gedragen alsof ze voor de rit betaald hebben en alsof de vaste gebruikers hun dienaren zijn.
 
Of als die passagiers maar afval op de grond blijven gooien, ondanks herhaaldelijk gevraagd te zijn dat niet te doen.   
 
Roel J
Administrator

roelj
Quote : Acrobat Reader op 18 augustus 2016, 16:14
Sinterklaas staat weer voor de deur?
 
iets met rijmen en dichten
zonder je hemd op te lichten
 
Peter Bonjernoor
Administrator

Zaph
"Sint heeft weken lopen denken
Wat hij [naam] dit jaar moest geven"

Dat soort klassiekers...  
 
draadje ... plaatje ... shirtje ... rijmpje ... draad kwijt ...   
 
Idd
Als iets nietszeggend is, kan je het oppimpen door het in Sinterklaasrijmvorm te gieten om daardoor  nog enig indruk proberen te maken.
 
Quote : Marco van den Maagdenberg op 18 augustus 2016, 18:27
Idd
Als iets nietszeggend is, kan je het oppimpen door het in Sinterklaasrijmvorm te gieten om daardoor  nog enig indruk proberen te maken.

 
Maar eenmaal aanbeland op Ameland
klopt het verhaal voor geen kant...

En de flow is te slow
daarmee steel je geen show
Yo!
 

Me dunkt dat nieuwe vragenstellers danig onder de indruk zijn van deze gedachtenwisseling.   
 
Wie was er ook al weer begonnen met een berichtje op rijm?

Gisteren was er ook weer een voorbeeld van een post zonder interpunctie die ik gemakshalve voor de TS heb "vertaald". Bleken er zomaar twee vragen in te zitten. Het is toch niet teveel gevraagd om een beetje moeite te doen om, binnen je taalvaardigheid, een begrijpelijke tekst op te schrijven als je hulp zoekt op een ondernemersforum?
 
Quote : Patrick Keizer op 19 augustus 2016, 07:52
Wie was er ook al weer begonnen met een berichtje op rijm?
 
De rijmelaar doet z'n best om in de geest van de columnisten te reageren. Het zijn surprises op pakjesavond, waar de inhoud minder van belang is dan de verpakkingskunst. Iemand nog ontbijtkoek gedraaid onlangs?
 
Quote : TwaBla op 18 augustus 2016, 23:19
Me dunkt dat nieuwe vragenstellers danig onder de indruk zijn van deze gedachtenwisseling.   
 
Oude waarschijnlijk ook  niet ...

Je zou bijna naar de herfst gaan verlangen.  
 
Hallo,

Ach ik zag het als een geintje in komkommertijd.
Maar even een (nieuw) draadje?

Ja vragen zijn soms groen en rijp,
Antwoorden zijn soms groen en rijp.
Iemand mis interpreteert of maakt een fout(je).
Daarom hoeven we elkaar toch niet verbaal naar het leven te staan ?
Op felle toon beleren of blameren doet enkel escaleren (rijm onbedoeld.).
De charme van de site is juist gebrek aan kennis en geestdrift.
Moderators doen veel en goed werk.
Maar je doet iemand niet een dwangbuis om en zegt "leer nou maar zwemmen!".
Als iedereen alles al zou weten kunnen we dit forum wel vergeten (^&*@ rijm weer onbedoeld!).

Vriendelijke groet,
 
Om een reactie te plaatsen moet je ingelogd zijn

HIGHERLEVEL.NL COLUMN

Zes kostbare bedrijfsproblemen die kunnen worden opgelost met big data en predictive analytics.

Dennis Marinus Scholtus

Dennis Marinus Scholtus | 8 reacties

De meeste bedrijven doen niets met de data die ze verzamelen en bewaren. Dit is een gemiste kans want advanced analytics kan hen helpen om een voorsprong op hun concurrentie...

Column insturen?

Heb je ook een interessante column voor op Higherlevel.nl geschreven?

We publiceren hem graag!

Ontmoet andere HL-leden!

Higherlevel Nieuwjaarsborrel 2018
5 januari 2018, 5 HL-leden aanwezig

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons