Ga naar inhoud

WalterBrokx

Legend
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door WalterBrokx

  1. Na 11 jaar tegen de eerste potentiële koper zeggen dat je de domeinnaam ook aan anderen kunt verkopen is eigenlijk hilarisch. Ja hoor: alles is voor Bassie ;)
  2. Afgelopen week mijn debuut op regionale TV gemaakt: met 3 fotografen heb ik voor het goede doel een kalender gemaakt. Een korte reportage over de presentatie was ook op de WOS te zien. En zowaar werd ik geïnterviewd. Weer eens een andere ervaring zo voor de camera ipv erachter.
  3. Niet helemaal waar: pas als de drone er inderdaad zou mogen vliegen is alleen jouw toestemming nog vereist. Je bent namelijk niet de eigenaar van het luchtruim :-p
  4. Wat belangrijk is om te weten is of dat 1 persoon de pakketten over 3 karren moet verdelen of dat 3 personen iedereen eigen kar hebben. In het eerste geval is fouten maken een stuk makkelijker, want alles moet snel snel snel. Mijn ervaring met orders sorteren en controleren is dat niet iedereen met 3 dingen tegelijk bezig kan zijn zonder fouten te maken. In het tweede geval heeft niet iedereen het even druk, maar zullen minder fouten gemaakt worden. Combineer dit inderdaad met kleurlabels en met postkarren met die kleur aan de rand van de bodem en de 'rekken' en je maakt het al moeilijker om fouten te maken.
  5. Loop ik vandaag over straat, vragen allerlei mensen of het gelukt is. Blijkt dat mijn deelname aan 48 Hour Rotterdam op de voorpagina stond van de lokale krant, lol. Onbewust in het nieuws ;)
  6. Komend weekend doe ik weer mee met 48 Hour Film Project. En in 48 uur een korte film maken is eigenlijk gekkenwerk, dus halen we daar het lokale nieuws mee :p http://www.wos.nl/filmmakers-uit-de-regio-maken-film-in-48-uur-tijd/nieuws/item?987357
  7. "Kom naar mijn beurs want jullie doen het helemaal fout" Is dat iets wat mensen trek? Je neemt ook heel duidelijk stelling, waardoor je een niche groep als standhouders aanspreekt. Voordeel:doelgroep is helder. Nadeel: doelgroep kan zo klein zijn dat het voor standhouders niet interessant is. Een negenmaanden beurs en een huishoudbeurs zijn inderdaad geen concurrent, maar ik denk dat een deel van hun aantrekkingskracht schuilt in dat je er allemaal 'dingen' kunt zien en aanraken. Jouw beurs klinkt als een soort manifest/forum ipv een marktplaats. (Dat is geen waarde oordeel, slechts een observatie in hoe jouw insteek lijkt af te steken tegen over andere beurzen.)
  8. WalterBrokx reageerde op Jos Vrolijk's topic in Off Topic
    (LOL, het gaat over taal en natuurlijk maak ik een taalfout en een typefout.)
  9. WalterBrokx reageerde op Jos Vrolijk's topic in Off Topic
    Schande! Elke dag verplicht het Wilhelmus schrijven! Dat zal ze leren! ;-) (Ja, fatsoenlijk taalgebruik en de evolutie van taal hoeven niet 'mutual exclusive' te zijn. Ik denk ook niet dat het erger is geworden qua slecht schrijven, maar dat het meer opvalt dankzij social media. Daar verschijnen soms echt mooie stukjes woordenbrij zonder enige vorm van interpunctie. Het mooiste zijn de teksten die daardoor op 2 of 3 manieren te interpreteren zijn :-p Ik ben een aanhanger van de relativiteitstheorie van taal: de diepgang van de gedachten en gesprekken wordt beperkt door de beheersing van de taal. Dat is ook een praktisch probleem in de wetenschap: men stuit soms op dingen waar nog geen worden voor zijn.)
  10. Laat je je gezicht ook letterlijk zien in de regio? Netwerkborrels/verenigingen om nieuwe contacten te leggen buiten de klantenkring en zo persoonlijke relaties opbouwen. Dat is vaak lange termijn werk, maar wel belangrijk. Calimero-marketing al geprobeerd? Laat zien waarom jij de expert bent!
  11. Daar heb je gelijk in John. In Frankrijk hebben ze dat wel begrepen: https://www.geoportail.gouv.fr/donnees/restrictions-pour-drones-de-loisir Ik heb al regelmatig mensen moeten teleurstellen, omdat ze drone opnames wilden op plekken waar het niet mag. Helaas is de handhaving nog erg laks, waardoor er nog meer dan genoeg cowboys zijn die het gewoon wel doen. Al dan niet gehinderd door gebrek aan kennis. Op dat gebied probeert de overheid sinds een jaar een inhaalslag te maken, maar ja, drones worden als speelgoed verkocht. Er blijven inderdaad weinig plekken over waar je echt mag vliegen. Zeker in de Randstad en rond Eindhoven is het niet te doen.
  12. Afgelopen dinsdag is blijkbaar het huis waar Chickfriend in gevestigd was verkocht. De FIOD heeft de boekhouding in beslag genomen en de 2 oprichters zijn spoorloos. Ze wisten blijkbaar heel goed waar ze mee bezig waren.
  13. Daarom is dihydromonoxide bewustwordeing zo belangrijk ;-) Ookal zou een bepaalde dosis te verwerken zijn: wat er niet in komt, hoeft er ook niet uit :)
  14. Hoe bedoelt u? Ik vind het prima klinken en het kan ook direct de doelgroep aanspreken. ................. MKB Nederland is een landelijk netwerk/belangenvereniging voor het MKB. Is alleen die club jouw doelgroep? Of het MKB? Bovendien rijmt 'voor ZZP en MKB', dus behalve dat het lekkerder loopt en waarschijnlijk wel zegt wat je bedoelt heeft het dus 3 voordelen tov jouw tekst.
  15. Een pet is een hoofddeksel, maar niet elke hoofddeksel in eenpet. Petten worden veelvuldig ingezet om het gezicht aan camera te onttrekken. Is het geen optie om een 'muts' te dragen? Dan is het bezwaar van onherkenbaarheid voor beveiligingscamera's weggenomen en kun je toch het hoofd beschermen. (Als dit de onderliggende gedachte is van het verbod.)
  16. Dit is een verkeerd begrip van de evolutie. Het is geen survival of the fittest, maar een survival of the at least fit-enough. Alles dat maar nét voldoende in staat is om te blijven leven, zal overleven. Dat zijn niet per se the fittest, maar slechts the fit enough. In een situatie met weinig factoren die het voortbestaan bedreigen, zullen zelfs relatief zwakke entiteiten simpelweg kunnen overleven. ..................... Darwin moeten we dus even rebranden met 'Extinction of the unfit'. :p
  17. Copyright lijkt me niet het issue hier, tenzij je iemands foto/tekening gebruikt. Bij oude symbolen moet je alleen altijd wel even opletten hoe het gebruikt wordt en werd* en of er geen (religieuze) massa tegen de borst wordt gestuit. En dan hangt het ook nog af van waar je het symbool gebruikt.** *) Het bekendste voorbeeld is natuurlijk de swastika: door de Nazi's gekaapt en negatief opgeladen. Iets minder bekend: het Keltische Kruis dat buiten Ierland/UK vaak door witte suprematisten wordt gebruikt. **) Het teken van de hoorn heeft op een metal concert een andere betekenis dan in Turkije. De Sri Yantra lijkt me trouwens redelijk veilig. Sowieso in het Westen: misschien dat er mensen in India vinden dat het een vorm van 'appropriation' is? Ik het het vaak genoeg als muurschildering in yoga scholen gezien, maar dat is logisch, gezien de betekenis.
  18. Die 0,5% of zo? Meh. Is de overheid zo groot? ;) (Die computers werken straks toch niet meer: er komt wel weer een cyberattack achteraan.)
  19. Hoog tijd om rond te gaan bellen om ergens aan tafel te komen. Hier is de kans klein dat je een marketing manager tref en de eerste uitnodiging om te komen praten heb je juist afgeslagen. Je hebt misschien een goede kruiwagen nodig en die vind je niet hier door in abstracties over een nieuw kanaal te praten. Dan moet je echt in 1 op 1 gesprekken met de billen bloot en de kans is groot dat je eerst wat kruiwagens en poortwachters moet overtuigen voordat je met de persoon die aan de knoppen zit kunt praten. Daarnaast moet je zo snel mogelijk een werkende testcase creëren, zodat je kunt laten zien dat het werkt. Kun je geen pilot doen met de bedrijven waar je al contact mee hebt?
  20. Is dit echt een behoefte? Stel je voor dat iedereen die app zou gebruiken, dan zit iedereen het hele weekend thuis te wachten tot het ergens gezellig wordt. Maar dat gebeurt dan niet omdat er niemand meer is die het gezellig maakt ;-) Ik heb een paar jaar terug gefilmd tijdens een Lean Startup Weekend en ik liep toen mee met een team dat iets soortgelijks had bedacht. Ze gingen de straat op en interviewden echt tientallen jongeren en iets minder jongeren: bijna niemand leek te lijden onder het niet live kunnen checken van reviews. We zijn nu een paar jaar verder en het verleden heeft uitgewezen dat behoeftes gecreëerd kunnen worden door het aanbod. Maar ik ben benieuwd wat er uit jullie onderzoek is gekomen. Oh jee, je kende die apps niet? Het marktonderzoek is dus nog erg pril, neem ik aan?
  21. Het presidentschap van Trump heeft blijkbaar invloed op de ondernemer Trump en vice versa. Washington DC klaagt de president aan voor corruptie: http://wapo.st/2sttnkM De persconferentie:
  22. Drukke steden in 'minder gereguleerde landen' kunnen een complete hel zijn voor alles wat vliegt: overal hangen kabels: stroom, telefoon, internet, waslijnen, whatever. Leuke 'what if'-vraag, die je nog net ahead of the curve stelt. Om dit te laten werken moet de drone kunnen beslissen waar het kan landen of het luchtruim op straatniveau moet helemaal in kaart gebracht worden. Daarnaast is payload en actieradius nog wel een belemmering. Bovendien dient zich dan de medische realiteit aan: degene die acuut vervoerd moeten worden, zijn er vaak te slecht aan toe om te vliegen. Degenen die gevlogen kunnen worden, hoeven niet altijd acuut naar het ziekenhuis. Dus kom je eerder in een trauma-heli situatie: de arts kan sneller ter plekke zijn, als de drones betrouwbaar genoeg zijn. En dan komen we bij kosten van onderhoud en aanschaf: de eisen voor menselijk transport door de lucht zullen veel strenger zijn dan voor de speelgoeddrone met gopro: de payload-onkosten verhouding zal dan ook niet lineair zijn, maar eerder exponentieel. Zag toevallig vorige week een video met een man op een drone: was een beetje à la Green Goblin uit Spiderman, maar dan zonder vieze rook en ontploffende pompoenen.
  23. Even hier op in haken: ik heb ervaring met chemisch veroorzaakte depressie: door bijwerkingen van medicatie ben ik een jaar of 14 geleden een paar maanden depressief geweest. Dat sloop er heel langzaam in, terwijl mijn lichaam aan het genezen was, voelde ik me steeds rotter en levenlozer. Dan kun je mindsetverhalen vertellen tot je een ons weegt, maar dan zit er een dikke grijze, apathische mist in het hoofd, daar kom je niet doorheen. Echt alles leek op grotere afstand van mij te gebeuren. De knop omzetten is vrij lastig als die knop ergens in een druilerig moeras ligt verzonken. Ik kwam op een afspraak om mijn laatste onderzoeken te bespreken: tot mijn verbazing werd ik genezen verklaard. Ik stopte met de medicatie en 2 dagen later scheen de zon weer in mijn hoofd. Het contrast was niet normaal. En toen viel pas het kwartje. Natuurlijk speelt mindset een belangrijke rol, maar niet iedereen heeft controle over zijn/haar mindset. Aan de topic starter: wat erg dat je in deze situatie bent beland! Ik hoop dat je snel weer plezier ervaart in het filmvak in welke vorm dan ook, want het is een prachtig vak. Iedereen hier heeft in ieder geval de beste intenties. Ik weet niet wat het beste voor jouw situatie is. Wel ken ik een paar mensen die waren opgebrand en oa dmv yoga (de hele rambam, niet alleen asanas) zichzelf weer terugvonden en konden herpakken, en vervolgens ook hun leven heel anders hebben ingericht. Maar ja, iedere situatie is toch weer net anders. De huisarts lijkt mij in ieder geval stap 1. Voor ondernemers zijn er weinig potjes: we kiezen immers zelf voor het risico. Daar staat fiscaal dan het een en ander tegenover. Daar heb je nu niets aan.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.