Ga naar inhoud

StevenK

Raad van Advies
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door StevenK

  1. En wie krijgt er dan betaald om die site te onderhouden? Er word niemand betaald omdat ik de site gratis onderhoudt, je kan het zien als een hobby Ik kan me zo voorstellen dat jouw potentiële klanten/sponsoren zich dan afvragen waarom 50% nodig is, als het onderhoud gratis is?
  2. En wie krijgt er dan betaald om die site te onderhouden?
  3. Zoals je in de diverse topics over dit onderwerp kunt lezen is dit afhankelijk van de wijze waarop je de onderneming waardeert.
  4. Hoe lang was hij in dienst en hoe (on)regelmatig werd de werknemer ingezet?
  5. Controle is altijd mogelijk, want A zal rekening en verantwoording af moeten leggen, desnoods via de rechter.
  6. Virtualisatie is veel meer dan de drie 'smaken' die je noemt, maar dat terzijde. Virtualisatie wordt in mijn beleving steeds meer gebruikt. Niet alleen met 'pure' virtualisatie, waarbij een bare metal hypervisor wordt gebruikt om een heel serverpark te virtualiseren, maar ook om bijvoorbeeld basis werkplekken te virtualiseren, zodat voorafgaand aan het uitrollen software getest kan worden of om specifieke functies als een appliance te draaien, bijvoorbeeld een linux proxy in een Microsoft omgeving. Daarnaast is het natuurlijk in bepaalde situaties ook interessant om niet naar een terminal omgeving te gaan, maar met gevirtualiseerde werkplekken te werken.
  7. Interessant. Denk je ook dat als je WO kunt doen, dit altijd een betere keuze is dan HBO? Ja. Als ondernemer was ik niet zonder succes, zonder enige studie of opleiding, anders dan VWO ;) Enige nadeel voor mij was dat de studie die ik uiteindelijk ging doen best wel wat geld en declarabele uren kostte. Maar het is 't me zeker waard geweest. Overigens ben ik wel gaan studeren, maar kwam ik erachter dat ik te jong was om te studeren, maar niet om te ondernemen.
  8. Als je kunt studeren, dan moet je een studie doen die je interesseert en waarin je je ei kwijt kunt. Nu is de enige keer dat je gratis kunt studeren, dus maak daar gebruik van. (zei de dropout die pas 15 jaar ondernemingservaring later een heel andere studie ging doen en advocaat werd)
  9. Strikt genomen is er geen hoofdelijke aansprakelijkheid, de persoon in kwestie is gewoon aansprakelijk voor wat hij als ondernemer heeft misdaan. Waar je wel nog mee vast kunt lopen is de verjaring van een en ander.
  10. Als er sprake is van een duidelijke uiterste betalingstermijn, dan direct die factuur meenemen in de lopende procedure.
  11. Zoals altijd zul je moeten beoordelen of er sprake is van een zakelijke overeenkomst. Daarbij komt de bijzondere situatie dat er allerlei regelingen voor fietsen zijn. Om jezelf te kunnen sponsoren zul je op zijn minst aannemelijk moeten maken dat jou 'sponsoring product' en daadwerkelijk product is waarmee je aan het economisch verkeer deelneemt en wat je ook feitelijk aan derden kunt leveren. Je zult dus aannemelijk moeten maken dat derden bereid zijn jou onder dezelfde voorwaarden ook te sponsoren.
  12. Dat is ook helemaal niet de bedoeling. De bedoeling is dat als je een vraag stelt en je zelf de antwoorden vindt, dat je dan die antwoorden ook deelt met de overige forumbezoekers.
  13. De Wet IB spreekt duidelijk van 'goederen' en dat begrip is in het BW ook goed uitgewerkt. Ik zie niet in hoe je kosten die niet tot een goed leiden ooit als bedrijfsmiddel kunt zien (anders dan de goodwill bij een overname). Die systeembeheerkosten kun je niet achteraf aan iemand anders verkopen. Die systeembeheerkosten hebben nu eenmaal geen enkel duurzaam aspect.
  14. Deze onderwerpen betreffen kosten en kosten verschijnen niet op je balans. Als ze niet op je balans verschijnen, kun je er niet op afschrijven en evenmin bijzondere investeringsgerelateerde aftrekposten erop betrekken. Volgens art 3.30 Wet IB zijn bedrijfsmiddelen goederen en kosten zijn geen goederen.
  15. Henri, sta je op een dragster? Ik gok op tractorpulling.
  16. StevenK reageerde op panis16's topic in Arbeidsrecht
    Als je met 'overleggen' bedoelt dat je de bestaande arbeidsverhouding op papier zet, dan kan dat. Maar als je nieuwe voorwaarden wilt introduceren, kan dat alleen als de werknemers dat accepteren.
  17. Nee, sorry, die verkoudheid speelt me parten. Mijn vorige opmerkingen kun je beter gevoeglijk vergeten.
  18. Nee, behalve dat je die uren mee zou kunnen tellen voor het urencriterium. Wat je wel kunt doen is je uren factureren en een 'sponsoring' laten factureren aan jou. Als je niet allebei onder hetzelfde BTW regime valt, kan daar wel een fors BTW verlies voorbij komen.
  19. Het gaat niet om wat jij denkt, het gaat erom dat jij je moet proberen te verplaatsen in wat die accountmanager die jij tegenover je krijgt denkt over jouw plan. En die accountmanager zal waarschijnlijk al denken 'ja, wacht ff, ik heb eerst de heao afgemaakt voor ik wat ging doen, waarom moet iemand die de simpelste studie doet dan niet eerst die studie afmaken?'. Dat je als rechtenstudent een zee van vrije tijd hebt zal niet genoeg overtuiging bieden. Die hindernis lijkt me groter dan de inhoud van je ondernemingsplan.
  20. Hoe denk jij dat een bank, die in termen van zekerheden denkt, reageert op een 19-jarige student die kennelijk geen cent heeft, maar wel een halve ton wil lenen? Als je daadwerkelijk een heel goed en uniek plan hebt, kun je beter op zoek gaan naar private financiering dan bij een bank gaan shoppen.
  21. Waarom hang je zo aan die naam 'transparant' ? Is het niet beter je aandacht op je onderneming te richten, in plaats van op het gezeur van Transparant BV? We kunnen hier wel helemaal uit gaan werken hoe het nu allemaal zit, maar onder de streep levert het in ieder geval heel veel gezeur - en mogelijk kosten - op. Wat ik in jouw situatie zou doen is de nieuwe onderneming Ed Creemers Makelaardij noemen en op de transparant-webadressen een uitleg zetten dat je je eigen onderneming eigenlijk anders had willen noemen maar dat een andere ondernemer meende het alleenrecht op de naam te kunnen claimen en dat jij juist om al het gezeur te voorkomen ervoor hebt gekozen die naam niet te gebruiken, of iets van die strekking. Eventueel kun je daaraan nog een fijne sneer toevoegen dat het jou volstrekt ontgaat waarom die club zo graag het alleenrecht op de naam 'transparant' wil hebben.
  22. Precies wat de voorgaande spreker zegt: direct actie ondernemen en beslag leggen is dan helemaal niet zo'n slecht idee, om daarna te vorderen dat er vernietigd wordt.
  23. Je zult allereerst de planvoorschriften moeten fileren om te kijken welke juridische gronden er zijn. Stap 1 is bij de gemeente een kopie van de complete planvoorschriften, maar ook van de eventuele toepasselijke (horeca)verordening te halen.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.