Alles dat geplaatst werd door StevenK
- Hoe het beste aan sponsoren komen voor goede doelen advertentiesite
- Hoe het beste aan sponsoren komen voor goede doelen advertentiesite
- VOF gecrashed, winst verliesrekening aangepast door compagnon
- werknemer stapt op, gaat naderhand problemen maken.
- VOF gecrashed, winst verliesrekening aangepast door compagnon
-
gebruik van virtualisatie
Virtualisatie is veel meer dan de drie 'smaken' die je noemt, maar dat terzijde. Virtualisatie wordt in mijn beleving steeds meer gebruikt. Niet alleen met 'pure' virtualisatie, waarbij een bare metal hypervisor wordt gebruikt om een heel serverpark te virtualiseren, maar ook om bijvoorbeeld basis werkplekken te virtualiseren, zodat voorafgaand aan het uitrollen software getest kan worden of om specifieke functies als een appliance te draaien, bijvoorbeeld een linux proxy in een Microsoft omgeving. Daarnaast is het natuurlijk in bepaalde situaties ook interessant om niet naar een terminal omgeving te gaan, maar met gevirtualiseerde werkplekken te werken.
-
Studiekeuze - HBO/WO - Is studeren wel de goede zet?
Interessant. Denk je ook dat als je WO kunt doen, dit altijd een betere keuze is dan HBO? Ja. Als ondernemer was ik niet zonder succes, zonder enige studie of opleiding, anders dan VWO ;) Enige nadeel voor mij was dat de studie die ik uiteindelijk ging doen best wel wat geld en declarabele uren kostte. Maar het is 't me zeker waard geweest. Overigens ben ik wel gaan studeren, maar kwam ik erachter dat ik te jong was om te studeren, maar niet om te ondernemen.
- Hoofdelijke aansprakelijkheid na opheffen eenmanszaak.
-
Studiekeuze - HBO/WO - Is studeren wel de goede zet?
Als je kunt studeren, dan moet je een studie doen die je interesseert en waarin je je ei kwijt kunt. Nu is de enige keer dat je gratis kunt studeren, dus maak daar gebruik van. (zei de dropout die pas 15 jaar ondernemingservaring later een heel andere studie ging doen en advocaat werd)
- Hoofdelijke aansprakelijkheid na opheffen eenmanszaak.
- Na incasso opdracht nieuwe factuur verlopen
-
Mag je jezelf sponsoren?
Zoals altijd zul je moeten beoordelen of er sprake is van een zakelijke overeenkomst. Daarbij komt de bijzondere situatie dat er allerlei regelingen voor fietsen zijn. Om jezelf te kunnen sponsoren zul je op zijn minst aannemelijk moeten maken dat jou 'sponsoring product' en daadwerkelijk product is waarmee je aan het economisch verkeer deelneemt en wat je ook feitelijk aan derden kunt leveren. Je zult dus aannemelijk moeten maken dat derden bereid zijn jou onder dezelfde voorwaarden ook te sponsoren.
- 18 jaar en wil een onderneming
- Investeringsaftrek m.b.t. kosten personeel, uitbesteed werk, huur bedrijfspand
-
Investeringsaftrek m.b.t. kosten personeel, uitbesteed werk, huur bedrijfspand
De Wet IB spreekt duidelijk van 'goederen' en dat begrip is in het BW ook goed uitgewerkt. Ik zie niet in hoe je kosten die niet tot een goed leiden ooit als bedrijfsmiddel kunt zien (anders dan de goodwill bij een overname). Die systeembeheerkosten kun je niet achteraf aan iemand anders verkopen. Die systeembeheerkosten hebben nu eenmaal geen enkel duurzaam aspect.
-
Investeringsaftrek m.b.t. kosten personeel, uitbesteed werk, huur bedrijfspand
Deze onderwerpen betreffen kosten en kosten verschijnen niet op je balans. Als ze niet op je balans verschijnen, kun je er niet op afschrijven en evenmin bijzondere investeringsgerelateerde aftrekposten erop betrekken. Volgens art 3.30 Wet IB zijn bedrijfsmiddelen goederen en kosten zijn geen goederen.
-
Hoe haal ik het maximale uit sponsoring van racewagen?
Henri, sta je op een dragster? Ik gok op tractorpulling.
- arbeidscontract
- Uren vrijwilligerswerk door te berekenen als gift en als zodanig aftrekbaar?
- Uren vrijwilligerswerk door te berekenen als gift en als zodanig aftrekbaar?
-
Jonge ondernemer en geld lenen
Het gaat niet om wat jij denkt, het gaat erom dat jij je moet proberen te verplaatsen in wat die accountmanager die jij tegenover je krijgt denkt over jouw plan. En die accountmanager zal waarschijnlijk al denken 'ja, wacht ff, ik heb eerst de heao afgemaakt voor ik wat ging doen, waarom moet iemand die de simpelste studie doet dan niet eerst die studie afmaken?'. Dat je als rechtenstudent een zee van vrije tijd hebt zal niet genoeg overtuiging bieden. Die hindernis lijkt me groter dan de inhoud van je ondernemingsplan.
-
Jonge ondernemer en geld lenen
Hoe denk jij dat een bank, die in termen van zekerheden denkt, reageert op een 19-jarige student die kennelijk geen cent heeft, maar wel een halve ton wil lenen? Als je daadwerkelijk een heel goed en uniek plan hebt, kun je beter op zoek gaan naar private financiering dan bij een bank gaan shoppen.
-
Naam van het bedrijf wijzigen?
Waarom hang je zo aan die naam 'transparant' ? Is het niet beter je aandacht op je onderneming te richten, in plaats van op het gezeur van Transparant BV? We kunnen hier wel helemaal uit gaan werken hoe het nu allemaal zit, maar onder de streep levert het in ieder geval heel veel gezeur - en mogelijk kosten - op. Wat ik in jouw situatie zou doen is de nieuwe onderneming Ed Creemers Makelaardij noemen en op de transparant-webadressen een uitleg zetten dat je je eigen onderneming eigenlijk anders had willen noemen maar dat een andere ondernemer meende het alleenrecht op de naam te kunnen claimen en dat jij juist om al het gezeur te voorkomen ervoor hebt gekozen die naam niet te gebruiken, of iets van die strekking. Eventueel kun je daaraan nog een fijne sneer toevoegen dat het jou volstrekt ontgaat waarom die club zo graag het alleenrecht op de naam 'transparant' wil hebben.
- Concurrent brengt kopie design sieraad op de markt. Mag dit?
- inhoudelijke verwering tegen afwijzing horeca exploitatie vergunning