Alles dat geplaatst werd door StevenK
- Mag ik persoonsgegevens laten verwijderen van een site? (AVG)
- Arbeid zonder loondienstverband als inbreng in een bv
- Mag ik persoonsgegevens laten verwijderen van een site? (AVG)
- Mag ik persoonsgegevens laten verwijderen van een site? (AVG)
- Mag ik persoonsgegevens laten verwijderen van een site? (AVG)
- Geen hypotheek vanwege slechte jaarcijfers - Alternatieven?
- Waarom wordt BTW-aangifte niet als PDF bewaard?
-
Acquisitiefraude
Dat iets niet strafbaar is, maakt het nog niet rechtmatig. De Hoge Raad heeft echter al - lang geleden - uitgemaakt dat het opnemen van een gesprek waaraan je zelf deelneemt niet onrechtmatig is, tenzij er sprake is van een inbreuk op de persoonlijke levenssfeer. Dus in familierechtelijke zaken zoals echtscheidingen kan een advocaat en een rechter weinig met een opname, maar in andere gevallen vaak wel.
-
Virtuele 020-nummer aanvragen met doorschakeling?
Plus dat doorverbinden naar een mobiel bij xoip maar liefst €0,12/min kost (en dat was de vraag). Bij cheapconnect is dat "maar" €0,05/min. Er is wel een andere veel goedkopere oplossing maar die vereist nogal wat expertise. Een voip nr (b.v. 020) en dan lokaal (of virtueel) een voip servertje die het nummer doorgeeft aan de mobiel via een goedkopere provider zoals stuntcalls of andere dellmont variant. Dat kost €0,01/min (geen starttikken). Goedkoper is een SIP client op je mobiel. Steeds meer voip providers hebben dat en je kunt ook een 3rd party SIP client installeren.
- overname uit privé en naar privé
-
overname uit privé en naar privé
Die 20% is een fiscale afschrijving. Dat zegt niet zo heel veel over de economische (vervangings)waarde en het is zeker niet zo dat de waarde 'op de grens van het boekjaar' daalt. Of en hoe je rekening houdt met de waarde is afhankelijk van de juridische basis waarop je (een deel van) de koopsom terugbetaalt. Als je het hebt over ontbinding vanwege non-conformiteit, dan kun je voor zakelijke klanten afspreken dat je enkel de waarde terugbetaalt en - tenzij je daar een onredelijke waarderingssystematiek hanteert - houdt dat ook stand. Daarbij hoef je niet uit te gaan van de afschrijving zoals de klant die zelf hanteert, maar kun je ook zelf een waardering bepalen.
- overname uit privé en naar privé
- Plichten onderverhuur
- Mag een werknemer vertrekken zonder opzegtermijn bij verhuizing?
-
van ISDN naar VOIP, ervaringen?
Of je van ISDN, PSTN of rooksignalen overstapt naar Voip maakt niet zoveel uit. Omdat de drager een andere wordt (van bekabeling naar netwerkprotocol) is wel wel handig dat je eerst je telefoniestructuur opnieuw doordenkt en ook kijkt naar zaken als vast/mobiel integratie. Dan kun je daarna je volledige Voip structuur optuigen en testen en misschien ook je netwerkverbinding/router/whatever optimaliseren/vervangen en pas daarna je nummer(s) overzetten.
- Failliet en een berg openstaande facturen :-(
-
Interim Dividend en VPB
VPB betaal je over de winst, niet over wat je met die winst doet. Die uitkering heeft dus geen invloed op de VPB.
-
Failliet en een berg openstaande facturen :-(
Bovenstaande vind ik een interessante regel. Zelf heb ik een aantal jaren geleden voor mijn B.V een faillissement als zeer waarschijnlijk geacht. Ik heb me goed laten voorlichten door een insolventie advocaat om zelf mijn faillissement aan te vragen. Op mijn vraag of dat mogelijk strafbaar kon zijn antwoordde hij heel stellig: NEE, zeker niet. Zodra je weet dat je niet meer aan je verplichtingen kan voldoen dan ben je juist strafbaar. Juist dan kunnen ze je als bestuurder aansprakelijk stellen en dus prive aansprakelijk gesteld worden. Groet, Paul. Precies, de Beklamel-norm. Een bestuurder die een verplichting aangaat waarvan hij op dat moment wist of had moeten weten dat de vennootschap die niet na zou komen, is daarvoor aansprakelijk. Dat wel een behoorlijk zware bewijslast.
-
Beslag op rekening van tussenpersoon, wat zijn mijn rechten?
De Belastingdienst (of welke beslaglegger ook) legt geen beslag op een bankrekening, maar op het saldo dat er op dat moment staat. Mag dat? Ja, beslag vereist een titel, waar uiteindelijk met een stempel 'in naam van de koning' rechtskracht aan gegeven wordt. En met een beetje pech betekent dat verlies nemen. Maar zorg in ieder geval dat je meteen je voorraad terug haalt en geloof niet in hun smoesjes dat het nog verkoopt, want het klinkt alsof ze jouw voorraad gebruiken om andere schuldeisers dan jij te betalen.
-
Omzetverwachting nieuw horeca concept bepalen
Je bedoelt dat je ervoor kiest alleen die informatie te geven waarvan *jij* vindt dat die voldoende is om jouw vraag te beantwoorden, maar daarbij misken je dat jij die selectie maakt vanuit de verwachtingen die jij hebt. Het enige wat je hiermee bereikt, is dat je niet een antwoord krijgt op je vraag, maar een opmerkingen hooguit raken aan de beantwoording van je vraag.
- Fout gemaakt, factuur verwijderd
- Ervaringen met Invorderingsbedrijf / Incassocenter
-
"Betalen voor" - Factuur
Het is jouw verantwoordelijkheid dat de betaling op tijd ontvangen is. Het is overigens niet de tekst op de factuur die bepaalt wanneer er betaald moet zijn, maar de (inhoud van de) overeenkomst. Ja, en? Op het moment dat je de huurovereenkomst sloot wist je toch al wat je ging betalen en wanneer? Dan hou je daar toch rekening mee?
- Camperverhuur en BPM
- Opheffen B.V. en activiteiten overdragen naar andere B.V.